Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.726
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Klopt. Maar er is op dit moment een bug op de KLM website waardoor er bij de boeking wel staat dat je als FB member X miles verdient, terwijl je toch een Mini fare (-9) hebt. Allemaal erg verwarrend. Als je screenshots maakt zou je denk ik die miles wel moeten kunnen claimen, anders komt KLM niet na wat ze adverteren.
    Echter, het zou toch veel duidelijker moeten!
     
  2. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    bevalt me prima, voornamelijk vanwege het feit dat ik kosteloos in 3 termijnen mijn ticket kan betalen en als ik mijn tickets met mijn creditcard boek dan heb ik automatisch een reisongevallen- en ongemakkenverzekering + elke keer als ik mijn kaart gebruik om te betalen dan krijg ik er nog miles bij.
    Ik had hem aangevraagd in de periode dat je er 10.000 extra miles , een klm giftcard van 50 euro, bij kreeg als welkom. Voorwaarde was dan wel dat je in 3 maanden minimaal 1000 euro uitgaf. Heb nog steeds niet mijn 7.500 extra miles ontvangen terwijl ik me wel aan de voorwaarden heb gehouden. Enige wat er fout is gegaan is dat ze mijn aanvraag goedgekeurd moesten hebben voor 12 juni. Ik kreeg pas de 14e een mail van ze terug dat mijn aanvraag goedgekeurd was dus ik hoop niet dat ze moeilijk gaan doen als ik ze ga bellen over die 7.500 extra miles. Had het nog specifiek gevraagd direct toen ik het mailtje kreeg.



    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Wees er snel bij, want alleen vόόr 31 mei 2014 ontvangt u tijdelijk geen 2.500 maar 10.000 Award Miles als u kiest voor de Flying Blue – American Express Silver Card. Wissel deze in voor bijvoorbeeld een retourticket naar Frankfurt*. De kaart is nu zelfs het eerste jaar gratis!

    [​IMG]

    Sneller sparen voor Award Miles

    Of u uw kaart gebruikt om te vliegtickets te boeken of om te tanken, u ontvangt Award Miles voor elke euro die u uitgeeft. Zo spaart u sneller voor vliegtickets en upgrades en haalt u nog meer uit uw Flying Blue-deelname.
     
    A van den Broek vindt dit leuk.
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    forumtopic over de FBAMEX is hier
    frontpage artikel over de FBAMEX is hier
    :)
     
    vlieggraagverweg en A van den Broek vinden dit leuk.
  4. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Waar kan ik mijn fare class bekijken?
    Ik heb een retour naar Barcelona geboekt met een layover in CDG omdat ik nog 3 segmenten nodig heb voor gold.
    Zou wel erg zuur zijn als blijkt dat ik een mini fare heb:(
     
  5. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Staat op je E-ticket.
     
    bkraan vindt dit leuk.
  6. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Dankje!
    Ik zit een boekingsklasse X maar hoe weet ik vervolgens of het een X mini fare of gewone fare is?
    Blijft het erg verwarrend vinden, alleen dat is al een klacht waard:mad:
     
  7. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dit schijnt een goede indicatie te zijn.

    Schermafbeelding 2014-11-17 om 12.25.02.png

    Onder het kopje reisklasse zie je de farestructure
     
    bkraan en LdVinci vinden dit leuk.
  8. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Deze?
    Ticketprijs berekening: AMS AF X/PAR AF BCN39.50KL AMS34.32NUC73.82END
     
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Nee, zie het plaatje hierboven. Die info vind je in de mail die je van reserveringen krijgt.
     
    bkraan en LdVinci vinden dit leuk.
  10. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Sorry, ik zag in eerste instatie je afbeelding niet.
    Ik zit safe gelukkig:) Dank voor je hulp!
     
    Basjep en LdVinci vinden dit leuk.
  11. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Hoe zit het met een ZWE - AMS traject, moet je ook fysiek de treinreis doen, of is het ophalen van de ticket genoeg in Antwerpen.
     
  12. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dat zou genoeg moeten zijn maar pin me er niet op vast. Ik ben de vorige keer niet gecontroleerd in de trein en kon toen ik op schiphol aan kwam direct bij een self check-in terminal m'n boardingcard printen.
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    in sommige gevallen moet je het ticket overleggen bij inchecken, je kunt namelijk niet altijd bij de selfservice checkin inchecken. En dan zie ik eigenlijk niet in waarom je niet die Thalys zou pakken?
    Je kunt immers het ticket pas op de dag van reizen ophalen.
     
  14. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    ja, maar ik woon zelf in ams, anders moet ik de treinreis ook terug maken waar ik geen zin in hebt :) Dus met de auto gewoon de treinticket ophalen, op mijn gemak terug rijden. En mijn vlucht pakken in AMS zelf.
     
  15. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.142
    Leuk Bevonden:
    397
    Trofeepunten:
    308
    De terugreis hoef je niet te maken. Enkel je ticket ophalen op de terugreis is voldoende!
     
  16. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    hoe komt mijn auto thuis dan ;)
     
  17. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.142
    Leuk Bevonden:
    397
    Trofeepunten:
    308
    Oeps, over heen gelezen. Mijn excuus ;)
     
  18. flyerbe

    flyerbe Silver Tier

    Berichten:
    344
    Leuk Bevonden:
    239
    Trofeepunten:
    268
    De FB website heeft een groot onderhoud nodig... de voorbije dagen heb ik een ticket proberen te boeken voor iemand anders, maar na het selecteren van de vlucht kreeg ik telkens een foutmelding. N wat zitten spelen met de settings bleek dat ik de trip als twee enkele reizen zonder foutmelding kon boeken, maar toen klopten de miles weer niet! In het keuzescherm kon ik een vlucht selecteren tegen 12.500 miles, maar bij de bevestiging was dat plots veranderd naar 22.500 miles. Soit, na wat over en weer getwitter met KLM hebben zij de boeking voor mij uitgevoerd tegen het gevonden aantal miles. Maar echt handig is het allemaal niet.

    Wel handig is dat je jouw Flying Blue miles ook kan gebruiken bij Bangkok Airways. Ticketje Luang Prabang naar Bangkok voor €32.80 & 25.000 miles ipv €168... win!
     
    vlieggraagverweg en LVH vinden dit leuk.
  19. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Wordt er nog wat qualifying segment /miles verdient met Transavia Vluchten, ik ben genoodzaakt om Transavia vlucht te pakken omdat alle KL vluchten volgeboekt waren :(
     
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Bij Transavia verdien je geen segmenten/miles. Je kunt sinds kort wel miles besteden bij Transavia.
     

Deel Deze Pagina