Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Tenzij je op een KL coded HV vlucht vliegt.
     
  2. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
  3. kevin990

    kevin990 Silver Tier

    Berichten:
    490
    Leuk Bevonden:
    162
    Trofeepunten:
    268
    Omdat de wetgeving in België waarschijnlijk anders is. Denk ik. Voor wat betreft de adverteer prijs.
     
  4. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.475
    Leuk Bevonden:
    2.322
    Trofeepunten:
    558
    Is dit waar? Op de site van FB staat dat dat niet het geval is. Wie heeft hier ervaring mee?

    Voor mijn trip naar Florida vorige maand vloog ik vanaf DUS. Via KLM website geboekt, geen boekingskosten, alleen credit card kosten. Mijn partner vloog vanaf AMS, WEL boekingskosten.
     
  6. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    ja fuck klm maar heb nu via een ota hetzelfde ticket besteld voor de klm prijs - 35 euro (2x resevering + 7,50 amex kosten)
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  7. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    dat is SCHANDALIG goedkoop! :D
     
  8. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.475
    Leuk Bevonden:
    2.322
    Trofeepunten:
    558
  9. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb een algemene vraag: hoe werkt het als ik een ticket boek bij een Skyteam maatschappij, wordt het aantal award miles dan uitgekeerd op basis van de airline waar je geboekt hebt, of op basis van de airline waar je werkelijk mee vliegt?
    Het gaat in dit geval om de volgende segmenten: AMS-SVO-HKG en v.v., waarvan alle vluchten in de N-tariefklasse worden geboekt. De vluchten tussen AMS en SVO kunnen zowel worden uitgevoerd door Aeroflot als door KLM. Bij Aeroflot levert de N-tariefklasse 75% van de gevlogen miles op als ik het goed heb (gevonden op de Aeroflot website, maakt het nog uit dat het FFP van Aeroflot anders is, namelijk Bonus Miles i.p.v Flying Blue?), waarbij de N-tariefklasse bij KLM maar 25% van de gevlogen miles oplevert.
     
  10. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.475
    Leuk Bevonden:
    2.322
    Trofeepunten:
    558
    Op de Flying Blue website staat dit aangegeven:
    "Als uw vluchtnummer met een code van een van de partnerluchtvaartmaatschappijen van Flying Blue (bijv. AZ 0123) begint is het spaarschema van die specifieke partner (in dit geval Alitalia) van toepassing, zelfs als de vlucht door een andere partnerluchtvaartmaatschappij van Flying Blue wordt uitgevoerd."

    Dus als je een SU code hebt geboekt maar het metaal (i.e. het vliegtuig) is van KLM, dan krijg je volgens de FB site voor je N-Klasse 25% FB miles. Om je vraag te beantwoorden: het aantal award miles volgens de airline (in jouw geval SU) waar je hebt geboekt.

    Voor meer informatie: http://www.flyingblue.com/earn-and-spend-miles/airlines/partner/168/aeroflot.html
     
  11. Dutchie

    Dutchie Blue Tier

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Vraagje:

    Ik zit naar een vlucht te kijken, te boeken via Air Europa, maar geen enkele vlucht daadwerkelijk uitgevoerd door hen zelf, in boekingklasse R en Q

    1e vlucht betreft Amsterdam - Madrid UX-code uitgevoerd door KLM
    2e vlucht betreft Madrid - Malaga UX-code uitgevoerd door Swiftair

    Enig idee of ik voor beide vluchten 25% miles krijg (op basis van UX code en boekingsklasse) en of ik op de KLM site de vlucht kan toevoegen om zo mijn stoel te kunnen reserveren. Status is FB Silver. Dank
     
  12. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.475
    Leuk Bevonden:
    2.322
    Trofeepunten:
    558
    "Als uw vluchtnummer met een code van een van de partnerluchtvaartmaatschappijen van Flying Blue (bijv. AZ 0123) begint, dan is het spaarschema van die specifieke partner (in dit geval Alitalia) van toepassing, zelfs als de vlucht door een andere partnerluchtvaartmaatschappij van Flying Blue wordt uitgevoerd."

    Zo staat het op de FB site. Als het UX boeking vlucht betreft maar het vliegtuig is van KLM, dan geldt de UX code. R en Q krijgen volgens de FB site 25% miles. Uitzonderingen zijn UX200 – UX999.

    Wat betreft Swiftair: ik lees dat UX vliegtuigen least van Swiftair. Als ik het goed heb begrepen, zou je ook voor deze vlucht ook miles moeten krijgen, mits het een UX code betreft, uiteraard met de uitzonderingen. Met UX heb ik geen ervaring met het toevoegen van de vlucht aan je profiel kan toevoegen, maar bij KE, DL, CZ, AF en AZ kon dat wel. Ik kon niet bij alle vluchten een stoel kiezen.
     
    Dutchie vindt dit leuk.
  13. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik ben eind augustus van Amserdam-Madrid-malaga-Amsterdam met UX mee geweest.
    Vlucht geboekt via Air Europa site, stoelen meteen tijdens het boeken ook gereserveerd.
    Beiden vluchten 25% level Miles ontvangen. En het werd automatisch op fb account geplaatst, ik hoefde er zelf niets te doen.

    Van Madrid naar Malaga met Swiftair, verwacht er niet te veel van, blijven lachen;):)
     
  14. Mr_Knowledge

    Mr_Knowledge Newbie

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Als ik award miles uitgeef in de FB store (gaat niet om een vliegticket), heeft dat dan invloed op je level miles saldo? Reden van de vraag, op dit moment kan ik een flink aantal level miles meenemen naar volgend jaar (de score bovenop hetgeen minimaal nodig is voor mijn huidige level), als ik voor het einde van het jaar dan een aanschaf doe, gaat dat dan ten koste van de level miles?

    In dat geval kan ik beter wachten tot januari met het doen van de aankoop.
     
  15. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Level miles en award miles staan volledig los van elkaar. Dus dat zal geen invloed hebben.
     
  16. Friso89

    Friso89 Newbie

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Heb zojuist een retourtje geboekt met Delta Airlines vanaf Brussel naar JFK voor 444 euro. Vond ik best een goede deal! Vertrek op 5 mei en terug 11 mei. Data en beschikbare vluchtsegmenten waren erg flexibel. Ik kon ook nog via Amsterdam voor dezelfde prijs. Dan had ik lekker segmenten kunnen sparen, maar aangezien ik samen met een vriend ga die daar niks aan heeft/om geeft, heb ik nu rechtstreeks geboekt. De boekingsklasse is V.
     
    DutchFrequentFlyer vindt dit leuk.
  17. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    In aanvulling op @Basjep: Ik zou je sterk afraden om Miles in de store uit te geven. Je krijgt daar veel minder waar voor je miles. Als je je miles aan vluchten uitgeeft (en zeker met promo awards of last minute), hebben Miles vaak een waarde van ruim 100-150 euro voor 10k miles. In de store ligt die waarde (voor zover mij bekend) ver onder de 100.

    Als je echt graag van je Miles af wilt, wil ik ze ook wel van je kopen hoor ;)
     
  18. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.029
    Leuk Bevonden:
    1.244
    Trofeepunten:
    448
    En anders ik wel :)
     
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    oh, de frustratie:

    upload_2015-1-2_11-49-37.png

    :eek:
     
    Carel1 en Basjep vinden dit leuk.
  20. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    SVDH vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina