Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    je moet de boekingscode even opzoeken en dan kijken of die in aanmerking komt voor het verdienen van mijlen (obv je screenshot is dat niet te bepalen...). Verdien je mijlen, dan verdien je ook segmenten.
     
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    Leuk tripje! Ik kan vaak in de app van KLM (of ingelogd op de site) kan ik zien of ik in aanmerking kwam voor miles of segmenten. Simpelweg je boeking toevoegen van AF (DL kan ook trouwens, handig!), dan bij Mijn Volgende Vluchten, klik dan op Bekijk Details. Klik vervolgens Passagiersgevens en daar staat onder Flying Blue Miles hoeveel je in totaal (heen en terug) verdient. Wel eventjes zelf uitrekenen wat het zou moeten zijn, kan best dat een segment een MiNiFare is.
     
  3. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Flying Blue-deelnemers kunnen geen Miles sparen:
    • op door Air Corsica uitgevoerde vluchten met een AF-vluchtnummer tussen Lyon en Ajaccio, Lyon en Bastia, Lyon en Calvi, Lyon en Figari, Marseille en Ajaccio, Marseille en Bastia, Marseille en Calvi, Marseille en Figari, Nice en Bastia, Nice en Calvi, Nice en Figari en Montpellier en Figari.
    • op MiNi-tarieven:
    MiNi-tarieven (Europese vluchten)E, N, R, V, X, T, Q0%
    MiNi-tarieven (Binnenlandse vluchten)T, E, N, R, X, V, Q0%

    Hmm toch een mini fare dat ik te pakken heb voor mijn IST tripje. :(
     
  4. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.462
    Leuk Bevonden:
    2.306
    Trofeepunten:
    558
    @LVH Ja maar op dezelfde website is er ook overlap van de boekingsklasse. Dus dat wil nog niks zeggen. Misschien een idee om te suggestie te doen die ik gaf of anders via Twitter even AF vragen of je inderdaad een MiNiFare te pakken hebt. Succes!
     
  5. vlieggraagverweg

    vlieggraagverweg Newbie

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben sinds januari 2013 lid geworden van FB met als reden dat ik had besloten om meer op vakantie te gaan na mijn studie afgerond te hebben. Daarnaast zijn er ook veel vrienden/familie naar het buitenland verhuisd (Japan,Afrika,Curacao,Suriname,UK) en die wil ik ook nog graag (blijven) opzoeken. Sinds dit jaar heb ik ook de FB AMEX bemachtigd.
     
  6. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Weet iemand of class X voor EU vlucht met KLM een quality flight is voor level Miles?
     
  7. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
  8. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Heeft schiphol toch besloten elite en privium te scheiden van de rest bij het schengen filter? Er stonden namelijk wat hekken tussen de twee ingangen in. Kon er alleen niet uit opmaken of dat werkzaamheden waren of een blijvende verandering.
     
  9. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    zal volgende week 's kijken, zou goed nieuws zijn wat mij betreft!
     
  10. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Pff afgelopen weekend een UX vlucht gehad, kreeg een beetje LCC / transavia gevoel erbij :(
     
  11. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Had ik toch bijna een Mini-fare-fout...

    Tijdje terug voor komend weekend een vlucht geboekt (heen KLM, terug AF via CDG), waarbij in de boekingsbevestiging stond aangegeven dat ik voor de 3 vluchten mijlen zou verdienen. Keek ik afgelopen weekend op KLM.com, zie ik staan dat ik nog maar 188 mijlen zou verdienen (voor één vlucht dus - die van KLM)! Zat ik 'opeens' voor de return-vluchten in een mini-fare, waar je niks mee verdient!

    Gebeld (toch wel zo'n 3 a 4 keer) met KLM, waarbij op een gegeven moment werd aangegeven dat ik even 230 euro mocht lappen voor een wijziging. Uiteindelijk met de laatste medewerker die ik sprak kunnen regelen dat de bookingclass voor een meerkost van 20 euro geregeld kon worden, wat ik in het kader van de weg van de minste weerstand maar gedaan heb. Kan altijd nog een mail sturen daar customer care om 't terug te vragen.

    Moraal van het verhaal: vlieg je intra-europa met AF? Opletten!
     
  12. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.024
    Leuk Bevonden:
    1.203
    Trofeepunten:
    448
    Had je die via de klm website geboekt of bij ee n ota?
     
  13. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    KLM direct
     
  14. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    ik heb er ook al een klacht bij expedia neergelegd, dat ze niet duidelijk vermelden of er een mini fare wordt gebruikt. Dat is bij ebookers beter gedaan.

    Maargoed, je kan altijd nog klagen bij klm, zodat je per klacht nog 5000 flying miles extra kan krijgen ter compensatie.
     
  15. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    hoeveel miles je krijgt bij klagen is van een aantal dingen afhankelijk - is niet altijd 5k FB miles helaas...
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Hoe lang duurt het voor je status veranderd bij FB? Een vriend van mij waarmee ik afgelopen weekend een segment run mee deed heeft woensdag zijn laatste segment gekregen. Daarmee staat hij op 15 vluchten en dus Silver. Alleen nou staat er dat hij 15 van de 15 segmenten voor silver heeft gevlogen maar zn status is ivory. Hoe snel veranderd dat in jullie ervaring? Hij moet morgen namelijk vliegen.
     
  17. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Bij mij heeft dat met een KLM/AF vlucht 2 dagen geduurd voor Silver. Met Air Europe nu recent 4-5 dagen voor het aangepast was voor gold.

    Ik had mijn 15de vlucht gehaald naar CDG om over te stappen op een A380 naar Johannesburg en er stond een hele rij en ik ben rechtstreeks naar de priority queue gegaan met de KLM app in de hand met segment overview en mijn boarding passes en heb er direct gebruik van gemaakt door te zeggen dat ik net mijn 15de vlucht had gehad en ze maakten geen enkel probleem. Stond 300 man of zo in de algemene rij. :)

    Bagage etc zal natuurlijk pas extra zijn als de status op de account staat. Have fun
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2014
    Basjep vindt dit leuk.
  18. LdVinci

    LdVinci Blue Tier

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    29
    Trofeepunten:
    28
    Volgens mij ook ergens op het forum vindbaar; als de farestructure eindigt op een 9 heb je te maken met Mini-fare. Maar ik ben het met jullie eens dat het niet altijd transparant is. AF zou er makkelijk een publieke boekingsklasse bij kunnen doen.
     
  19. A van den Broek

    A van den Broek Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    3
    En, hoe bevalt de fb amex? Overweeg zelf ook de FB namelijk. Heb nu een green card.
     
  20. vdb1988

    vdb1988 Newbie

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Heey allemaal weer een nieuwe hier!

    FB member sinds juni 2013. Vorig jaar op de valreep Silver gehaald. Dit jaar hard op weg naar Gold :) Nog 3 vluchtjes, waarvan 2 om thuis te komen vanuit Marokko (via CDG).
    Nr 30 gaat ook lukken dus Gold zit zowat in de pocket :)
    Ik vlieg voor het werk, bijna alleen Europees (+Marokko/Algerije) dus miles gaan helaas niet zo hard. Voordeel natuurlijk dat de baas alles betaald :D

    Verder natuurlijk ook de Amex FB kaart. Bevalt me zeer goed! Bijna elk hotel accepteert deze:) In 1,5 jaar al zo'n 35k miles mee gespaard zonder er iets voor te doen :)

    Leuk forum dit kan er uren op blijven lezen :) Ga zo door!
     
    SVDH, Basjep, Ready2Board en 3 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina