Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Dat is ook de reden dat ik er zelf waarschijnlijk geen gebruik van ga maken:)
     
  2. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Hoe kun je dat controleren? Ik dacht dat je safe zat als je gewoon bij KLM je boeking doet.
     
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    bij KL zit je meestal wel goed inderdaad. Let erop dat mijlen verdient, zelfs al zijn het er niet veel. Qualifying miles=Qualifying segment.
    Bij AF is het soms wat lastiger inderdaad, omdat je daar niet direct ziet hoeveel miles je verdient.
     
  4. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik had recent bij Alitalia 4 segmenten die maar voor twee telden. 250 en 125 mijl in 1 richting, maar de 125 was FCO VCE domestic in Q en dat telt niet. De mijlen zijn door KLM samengevoegd als 2*375 voor BCN-FCO retour en de domestic AZ staat wel in de lijst maar met 0 mijl en geen segmenten.

    Als het met een partner is, check dan zeker de flying blue website voor die partner en booking codes. Want hoewel ik mijlen kreeg van Alitalia op die segmenten goochelt FB ermee als je niet oplet :)
     
  5. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Ik denk het niet, tenzij ik een dubbele segment run doe in december, back to back. In een ander topic had ik ook al gevraagd of er voordelen waren om PLAT te worden, naast EC stoel & 100% bonus miles. Er werd mij verteld dat upgrades waarschijnlijker zijn en je bent een jaar langer GOLD. Als iemand nog een suggestie heeft voor een dubbele segment run back to back ergens december, dan hoor ik dat graag.

    Als je KL boekt, zit je inderdaad altijd goed (tenzij het klasse O & X), ik vlieg alleen graag met AF als het kan.

    Dit doe ik nu ook altijd omdat ik bij CZ 2 segmenten had die niet meetelden (CDG-CAN, CAN-MEL) en dat tikt aardig aan in de miles als ze meetelden :). Dit jaar ben ik al 9(!) segmenten misgelopen omdat ik niet goed had gekeken bij de boekingsklasse. Vanaf nu check ik altijd de Flying Blue website om te kijken of ik in aanmerking voor miles.
     
  6. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Dat klopt inderdaad wel, Plat vs. Gold is niet mega veel verschil, maar als je op segmenten kwalificeert is het wel fijn om op KL altijd je voorkeursstoel gratis te kunnnen kiezen, ipv. 10 a 15 euro in Europa of 50 a 70 euro op long haul te moeten betalen. Je zou mogen hopen dat de hogere elite status tot hogere herkenning leidt, maar dat is afwachten. Ik haal misschien wel Plat dit jaar, en ga 't verschil dan echt testen.

    Hoeveel segmenten heb je nog nodig Fripsmaster?
     
  7. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    Met de vluchten die ik deze maand nog moet maken, heb ik er in totaal 12 nodig. Als ik beter had gekeken naar de boekingsklasse, had ik er nu slechts 3 nodig...:( Ik heb een weekend er voor over in december om mileage run te doen en 500 euro...

    KL vlieg ik alleen binnen Europa en dit is max. 2 uur, dus ik vind Economy geen probleem (plus ik ben niet erg lang). Bij DL krijg je als Gold wel EC en deze maand ga ik beleven om ik hoog genoeg ben om een upgrade te krijgen naar BC. Naar Azie vlieg ik liever nu KE (afgelopen maand mee gevlogen, top!).

    Laat ons weten of je daadwerkelijk verschil merkt tussen Gold & Plat!
     
  8. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    12 in één weekend is wel wat krap ben ik bang... ik denk dat 8 redelijkerwijs de max. is? ZWE-AMS-NCE (of BIO?) en een retour in tegengestelde richting voor dezelfde dagen
     
  9. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik zit er aan te denken om iets als dit te boeken voor 12 segmenten. Is alleen niet helemaal wat jij zoekt denk ik.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Kost ongeveer 35 euro per segment. Maar wel echt een lang weekend weg.
     
    Skywalker88, Fripsmaster en SVDH vinden dit leuk.
  10. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    8 is denk ik ook het maximale.
     
  11. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    2.302
    Trofeepunten:
    558
    @Basjep : Superbedankt voor dit! Lang weekend is geen probleem, kan ik onderweg werken. :cool:Als ik Plat haal dit jaar, laat ik dat uiteraard weten :)
     
    FlyingDutchman87, SVDH en Basjep vinden dit leuk.
  12. Skywalker88

    Skywalker88 Blue Tier

    Berichten:
    122
    Leuk Bevonden:
    58
    Trofeepunten:
    128
    ik kan het zo even niet vinden in dit topic, gelden de segmenten per kalenderjaar of pas wanneer je je eerste segment in het jaar hebt gemaakt? als ik de segment runs hierboven zie ik dec lijkt het dus kalenderjaar?
     
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Yes, net als qualifying miles wordt je segment count op 1 Jan weer op 0 gezet en gaat dus per kalander jaar. Qualifying miles die je "over" hebt na het behalen van bijvoorbeeld Silver neem je wel mee naar het volgende jaar overgebleven segmenten helaas niet.
     
    Skywalker88 vindt dit leuk.
  14. Sanne von Kriegenbergh

    Sanne von Kriegenbergh Silver Member

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    1.194
    Trofeepunten:
    448
    ------

    Met deze vluchten zou je dus in theorie op 20 Januari platinum kunnen hebben, er van uitgaande dat je bovenstaande 5 x herhaald :p
     
    LdVinci en Ipponmaster vinden dit leuk.
  15. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Dat 10 jaar doen en je bent Platinum 4 life :p
     
  16. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Yes. Maar of je dat moet willen:) Wel de goedkoopste manier vermoedelijk.
     
    Ipponmaster vindt dit leuk.
  17. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Ik denk ook dat je met segmenten het goedkoopst platinum kan worden. Met mijlen wordt het een beetje aan de prijs.
     
  18. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ha dankzij jullie hier, kwam ik er achter dat ik z'n mini fare ticket had voor volgende week Athene.
    Ik heb die nu gelukkig tijdig kunnen laten wijzigen naar begin december en ipv AF wordt het nu KL.
    KLM was zo vriendelijk geweest om mijn niet wijzigbaar ticket deze keer een uitzondering van te maken.
    De extra betaling valt het ook mee, gelukkig.
    Ik heb nl nog 1 segment nodig om silver te behouden.
    Gold zal het dit jaar niet worden, dit jaar een ongelukje gehad met mijn been in Marokko.
    Dank jullie wel voor jullie tip.
     
    tgrhuis12 en SVDH vinden dit leuk.
  19. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    bedankt voor het delen @chawa - leuk om te horen :)
     
  20. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28

Deel Deze Pagina