Hey allen,
Eerste post hier, net het forum ontdekt na weken Engelstalige te lezen.
Ik vlieg al jaren geregeld voor het werk, nooit echt moeite gedaan om frequent flyer programma's bij te houden (die brengen toch niets op denk je dan, tickets geboekt door werkgever bij telkens verschillende allianties etc).
Sinds vorig jaar ben ik verhuisd van België naar Barcelona en vlieg ik wel geregeld op en af (Vueling, Brussels, ...). Daar vlieg je dan veel segmenten mee maar die leveren bijna niets op of SN zit bij *A en die hebben net iets hogere level limieten en weinig voordelen op het eerste status level.
Ik ben sinds maart lid van FB en ben erin geslaagd om tot nu al 20 vluchten bijeen te rapen, silver gehaald eind augustus. Mijn interesse voor de award Miles is gewekt, ik ben vele blogs beginnen lezen over punten en mijlen (en de zotte VS voordelen en signup bonussen). Het is best interessant dus om een NL blog te vinden die zich erop toespitst.
Ik verhuis wellicht binnen enkele maanden naar de VS, en ben nog aan het twijfelen of ik zou proberen voor gold te gaan. Ik ben een mileage run aan het overwegen maar zou niet weten hoe men met die zotte itineraries afkomt! En is die gold echt de moeite? Het lijkt me interessant omdat het in de US skyteam elite plus status is, en de lounge access erin zit. En ik had meer dan 3u vertraging met AF twee weken geleden van CDG naar JNB en heb 400€ in vouchers kunnen versieren, dus waarom niet?
Ik vraag me soms af of ik nu niet gewoon een reden aan het zoeken ben om geld uit te geven aan dingen die ik toch niet ging gebruiken, maar ik vlieg graag dus dat is een plus
alleen, awards zoals in de US, first tickets voor 18u vluchten voor 55k Miles en 50$, ik zie het zo snel niet gebeuren met 'onze' reward programma's...
Bedankt voor de leuke community alvast!
Klik om te vergroten...