Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Remco

    Remco Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Oke, ik ben dus iets te conservatief ;-) Waardeer je promo deal redemptions dan naar mate van korting die je er op krijgt? Dus afhankelijk of het een 25/50% deal is?
     
  2. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik waardeer ze naar de werkelijke prijs of het verschil. Ik heb nog niet het genoegen van een promo deal gehad. Bij een classic economy award haalde ik een waarde van 1.4 cent/mile, bij een promo award zal dat snel naar de 2 tot 2.5 cent/mile gaan. Maar omdat de promo deals zo hit-or-miss zijn qua bestemming, is het niet zo handig om van die waarde uit te gaan. Daarom de wat conservatieve waardering van (gemiddeld) 1.3 cent.
     
  3. menzo2003

    menzo2003 Newbie

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    gister een zeer goede ervaring met de KL klantenservice gehad die ik wel wil delen.

    Ik had heb en retourtje curaçao voor de winter geboekt. De terugweg had een korte layover op Aruba met Insel omdat me meer dan €100 scheelde. Gister tot mijn verassing bleek opeens de KL vlucht die mij van Aruba naar AMS moest brengen gecanceld en KLM had zonder mij het vragen me omgeboekt voor een dag later. Ik vond dit nogal een rare zaak. KLM gebeld en de super aardige jongen heeft me kosteloos op de directe vlucht op de originele dag gezet terwijl deze vlucht veel voller er duurder is. Resultaat een betere directe vlucht en ik zit nu in bookings klasse U (100% miles). Dit staat in sterk contrast dat ik een keer met ebookers heb gehad waar ik alleen uit vluchten beschikbare stoelen in de bookings klasse mocht kiezen.
     
  4. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Das wel top, maar wel een uitzondering dat je in een hogere fare bucket bent geplaatst!
     
  5. Desley

    Desley Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben eigenlijk sinds 3 maanden lid van FB Klm, hiervoor heb ik ook al regelmatig gevlogen maar ben sinds korte tijd ook aan het kijken na het lezen van verhalen, hoe ik zoveel mogelijk kan vliegen voor zo weinig mogelijk geld.
     
  6. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Dan ben je hier aan het goede adres! :)
     
  7. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    binnenkort een vlucht met klm, maar omdat ik nu een emerald gold ben wil ik wel skyteam voordelen maar gewoon de punten sparen met KLM.

    Hoe moet ik dat aanpakken, zodat ik wel priority checkin en lounge toegang.

    Eerst inchecken met Emerald Gold kaart en daarna laten wijzigen naar mijn FB number?
     
  8. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Welke voordelen van Emerald Gold wil je hebben? Als je bijvoorbeeld in de lounge wil dan kun je ook alleen je kaart laten zien als je hier aan komt (en je FB nummer invoeren bij je boeking).
     
  9. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
  10. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.129
    Leuk Bevonden:
    378
    Trofeepunten:
    308
    Dan kun je inderdaad het beste bij je boeking je Emerald gegevens invullen en dan laten wijzigen naar je FB. Let er wel op dat je je Emerald kaart meeneemt naar de luchthaven, want anders heb je de voordelen van die kaart niet meer ;)
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.698
    Leuk Bevonden:
    1.926
    Trofeepunten:
    648
    Dit is redelijk tricky als je het onderstaande niet in acht neemt, en het kan je punten kosten!.
    Allereerst, als je je Elite kaart heb kan je van de lounge en business class check in probleemloos gebruik maken. Moeilijker wordt het voor bijvoorbeeld security en boarding (al dan niet op outstations). Hiervoor moet je vaak Skypriority op je BP hebben staan. Tegenwoordig zeker bij de security voor Schengen departures, waar er nu automatische kiosken zijn en je BP dus elektronisch als eligible gemarkeerd moet zijn.
    Wat je voor de heenvlucht kan doen is boeken met je Gold nummer en een Skypriority boardingpass printen, en dan bij check-in/lounge weer laten veranderen in Flying Blue. Echter hangt dit er van af of ze dat willen doen (op AMS meestal wel hoor).

    Wat heel erg belangrijk is om te weten is dat, wanneer je de eerste vlucht van een itinerary eenmaal hebt gevlogen, je het FFP nummer van die boeking NIET meer kan wijzigen. Met een kaart kan je zoals gezegd wel J inchecken en ook wel extra bagage krijgen.
     
  12. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Hey allen,

    Eerste post hier, net het forum ontdekt na weken Engelstalige te lezen.

    Ik vlieg al jaren geregeld voor het werk, nooit echt moeite gedaan om frequent flyer programma's bij te houden (die brengen toch niets op denk je dan, tickets geboekt door werkgever bij telkens verschillende allianties etc).

    Sinds vorig jaar ben ik verhuisd van België naar Barcelona en vlieg ik wel geregeld op en af (Vueling, Brussels, ...). Daar vlieg je dan veel segmenten mee maar die leveren bijna niets op of SN zit bij *A en die hebben net iets hogere level limieten en weinig voordelen op het eerste status level.

    Ik ben sinds maart lid van FB en ben erin geslaagd om tot nu al 20 vluchten bijeen te rapen, silver gehaald eind augustus. Mijn interesse voor de award Miles is gewekt, ik ben vele blogs beginnen lezen over punten en mijlen (en de zotte VS voordelen en signup bonussen). Het is best interessant dus om een NL blog te vinden die zich erop toespitst.

    Ik verhuis wellicht binnen enkele maanden naar de VS, en ben nog aan het twijfelen of ik zou proberen voor gold te gaan. Ik ben een mileage run aan het overwegen maar zou niet weten hoe men met die zotte itineraries afkomt! En is die gold echt de moeite? Het lijkt me interessant omdat het in de US skyteam elite plus status is, en de lounge access erin zit. En ik had meer dan 3u vertraging met AF twee weken geleden van CDG naar JNB en heb 400€ in vouchers kunnen versieren, dus waarom niet?

    Ik vraag me soms af of ik nu niet gewoon een reden aan het zoeken ben om geld uit te geven aan dingen die ik toch niet ging gebruiken, maar ik vlieg graag dus dat is een plus :) alleen, awards zoals in de US, first tickets voor 18u vluchten voor 55k Miles en 50$, ik zie het zo snel niet gebeuren met 'onze' reward programma's...

    Bedankt voor de leuke community alvast!
     
    bkraan en kevin990 vinden dit leuk.
  13. bkraan

    bkraan Blue Tier

    Berichten:
    141
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    28
    Het kan hard gaan omdat je als Gold ook weer extra miles spaart op je vluchten.
    Verder kun je overwegen om een Amex kaart te nemen om je miles een boost te geven.
    Mocht je naar de US verhuizen word dat helemaal interessant:cool:
     
  14. Gajanp

    Gajanp Newbie

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ik zou het wel overwegen. Voordeel is sowieso dat je gebruik kan maken van een soft-landing: dwz dat je 2014/2015 Gold bent en in 2016 zou je dan tenminste Silver zijn (mits je tenminste 1 vlucht maakt op Skyteam in een miles earning booking class).

    Let wel op dat je met Elite Plus geen lounge toegang krijgt als je alleen binnen USA vliegt, omdat dit geen internationale vlucht is. In de USA is het gebruikelijk dat lounge toegang een betaald product is.
     
  15. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Hey,
    dankjewel voor de reacties.

    @bkraan , Ik kan de AMEX niet nemen omdat ik Belg ben, maar ik heb recent de Brussels Airlines AMEX genomen, die Miles en More miles geeft. Ik zou liever alles oppotten bij Skyteam/FB, maar als je in België woont is dat echt de enige kaart die je kan krijgen. Ik heb er wel een 6K welcome bonus + 6K referral bij gekregen (dus 12K miles!), wat voor niet US een behoorlijk goede deal lijkt :) Interessant weetje (on a sidenote): in de US staat of valt alles met credit scores, en als je nieuw bent aldaar heb je 0.0 . De kaarten die ietwat miles geven kan je in geen jaar krijgen. Maar als je een AMEX hebt voor je daarheen gaat, en je hebt die voor een jaar, dan kan je die laten overzetten, wat een shortcut zou kunnen geven tot sneller krediet opbouwen (en dus toegang krijgen tot kaarten met serieuze signup bonussen).

    @Gajanp, bedankt voor de tip van de niet-lounges. Ik was recent een Priority pass aan het overwegen (pass die 600 lounges toegang geeft wereldwijd, onafhankelijk van airline), en die wordt veelal ook bij een AMEX gegeven als extra in de US, maar kost wel 200-300 USD. Misschien moet ik dat eens proberen. Maar naar het schijnt zijn er wat cuts geweest in toegankelijke lounges in de US en is het vooral interessant als je erbuiten vliegt. Ik heb mijn eerste lounge gedaan zo afgelopen weekend in JNB (als gast op een pas en USD 27 betaald), maar de value for money was best goed.

    Maar goed, dus toch wel eens kijken of ik 10 segmenten bijeen kan krijgen. Ik ga wellicht nog 2x op en af BCN-SFO via AMS/CDG in november en december, dus dat zou bijna kwalificeren, maar ik liefst had ik gold voordien om van de lounge te kunnen genieten tijden die vluchten en de extra mileage bonus (tickets worden voor mij betaald dan dus wellicht mogelijkheid to betere mileage klasse).
     
  16. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben ook benieuwd het verschil is tussen hun en mijn definitie van 'waanzinnig' voordeel. Als het in WBC naar Asia is voor een prikje, dan ga ik akkoord :)
     
  17. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
  18. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Heel jammer dat het alleen vertrek in november is.
     
  19. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Hele site loopt vast... :p

    [​IMG]
     
  20. Hastamanana

    Hastamanana Newbie

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Jakarta, NY en Curacao, alle drie voor 395 euro
    Screen Shot 2014-10-07 at 00.05.10.png

    • Tarieven zijn vanaf-prijzen op retourbasis, inclusief belastingen, exclusief €10 boekingskosten
    • Tarieven zijn alleen geldig bij vertrek vanuit Amsterdam
    • Boeken: 7 oktober 2014 van 00.01 t/m 23.55 uur
    • Reizen: Curaçao en Jakarta: 1 november t/m 4 december 2014 - laatstmogelijke terugreisdatum is 31 december 2014
    • Reizen: New York: 1 november t/m 17 december 2014 en 6 januari t/m 28 februari 2015
    • Minimum verblijf: 7 nachten
    • Wijzigen: niet toegestaan
    • Annuleren: geen restitutie mogelijk
    • Babykorting (tot 2 jaar): 90%
    • Voor deze actietarieven is een beperkt aantal stoelen beschikbaar. OP=OP
    • Wijzigingen voorbehouden
    Interessant als het past!
     

Deel Deze Pagina