goh, en dat zelf helemaal zonder alcohol. Dan kun je bij Oud en Nieuw het beste toch gaan zuipen, maakt toch niet uit, want de kater komt sowieso.
Nog even over die MiNi-fares van Air France, daar ben ik ook bijna mee de mist in gegaan. In november had ik 12 segments staan en ik moest in december nog een keer naar GVA. Om Silver te houden in 2015 boekte ik een ticket met de terugreis via CDG met een heel korte overstaptijd, zodat het nauwelijks extra tijd zou kosten. Tijdens het boeken op klm.com goed opgelet of ik miles zou krijgen voor die vluchten en jawel, er stond: Flying Blue-deelnemers sparen 376 Miles (ex de Elite-bonus). Toen ik terugvloog was de inkomende vlucht vertraagd, waardoor ik de aansluiting op CDG niet zou halen. AF boekte me om naar de volgende KL-vlucht, direct naar AMS. In de Flying Blue-voorwaarden staat: In geval van een boeking op een andere vlucht als gevolg van onvoorziene omstandigheden, spaart een Deelnemer Level en Award Miles voor de vlucht die de Deelnemer oorspronkelijk had geboekt en niet voor het gevlogen traject. Dus prima, ik zou toch de 2 segments krijgen terwijl ik er maar 1 hoefde te vliegen. Mazzeltje! Paar dagen later gecheckt of de segmenten goed bijgeschreven waren en toen zag ik dat alleen die KL-vlucht was bijgeschreven. Mailtje gestuurd naar Flying Blue dat ik graag de oorspronkelijk geboekte segmenten bijgeschreven zou krijgen, zoals vermeld in de voorwaarden. Kreeg ik als antwoord dat de vluchten via CDG een MiNi-fare waren, zonder recht op miles of segments. En dat ze uit coulance toch dat ene segment zouden laten staan. Nog maar een mailtje gestuurd, dat in mijn boekingsbevestiging toch echt staat dat ik voor die vluchten miles en dus segments zou krijgen. Antwoord: 'Wij willen u informeren dat er een error op de website plaatsvindt waardoor wordt aangegeven dat u voor Mini Fares Miles krijgt toegewezen. Dit is in uw geval ook gebeurd. Doordat dit een fout vanuit ons is hebben wij nu de originele vluchten voor u bijgeschreven.' Kijk, dat is netjes! En terecht, wat mij betreft. Werd wel bij gezegd dat ik in de toekomst geen miles meer zou krijgen voor MiNi-fares. Dus voortaan extra goed opletten en AF-vluchten misschien maar via de AF-site boeken; daar zie je direct of iets MiNi is of niet.
Bedankt, dat is een interessante. Ik had ook twee AF-vluchten met MINI-FARE, geboekt via KLM. Op de boekingsbevestiging stond idd. ook dat ik miles zou ontvangen. Heb ik niet gekregen en heb daar verder ook geen actie voor ondernomen (ging om segmenten en die had ik op andere weg ook gehaald). Loopt kennelijk niet zo soepel tussen AF en KLM.
booking classes worden gedifferentieerd voor binnen en buiten Europa. Ik denk dat KLM moeite heeft met het het feit dat AF nu voor intra-europa vluchten dezelfde booking class (X) nu twee keer gebruikt voor zowel cheapo AF (wel qualifying) als MiNi fares (niet qualifying) ... Het zou me ook niks verbazen als ze alle goodwill kosten (mijlen, etc.) later weer bij AF in rekening brengen
En gelijk hebben ze, want wie bedenkt zo een onzin, gelijke booking classes voor uiteindelijk verschillende tickets? (is dat echt zo? strange) Ik zou als huwelijkspartner dan ook even een goed gesprek zoeken. Over huwelijkspartner gesproken: wat zullen de vrienden van het bruidspaar ervan vinden?
een klm grondstaf in de Crown Lounge vertelde me eens dat alles, maar dan ook alles, wordt doorgefactureerd. Of dat nou binnen AF-KLM of binnen heel SkyTeam was weet ik niet meer, maar het zegt wel wat over de cultuur...
Kreeg net een mail van KLM over de Werelddeal Weken. Gaan vanaf woensdag van start (zie bijlage), maar ik vind het tarief naar New York er bijvoorbeeld al niet heel bijzonder uitzien. We gaan het meemaken...
Het is inderdaad niet heel boeiend nee. Dat tarief richting Bali kan je ook goedkoper krijgen met een olievliegtuig
KLM werelddeel is alleen tot juni vertrekken geloof ik, toch? Ik ben opzoek 3 tickets naar Dps voor laatste week van juli, ook de oliievliegtuig zijn duur voor die periode.
Misschien als je een gecombineerde Malaysian Airlines en AirAsia vlucht boekt dat de prijs wel mee zal vallen Denkt dat niemand staat te springen om daar nog mee te vliegen. Weet iemand toevallig hoe groot dat de kans is als ik richting Azië ga dat ik in een nieuwe WBC zit ?
Dat ligt een beetje aan het toestel waar je mee vliegt. De 747's zijn allemaal al uitgerust met de nieuwe WBC. Op dit moment is KLM bezig met het compleet ombouwen van de 777-200ER's (incl. nieuwe Y/EC stoelen), maar naar mijn weten is alleen de PH-BQB op dit moment uitgerust met het nieuwe interieur. Ik krijg regelmatig mensen hier over de vloer in Kaapstad, vanuit NL. En weet van recente (afgelopen 2 weken) bezoekers, dat de PH-BQO, PH-BQN en PH-BQI sowieso nog geen nieuw interieur hebben!
Ik zou inderdaad specifiek zoeken op routes met de 747, daar weet je 't zeker. De kans op een config. change is er natuurlijk altijd, maar dan zullen ze misschien sneller switchen tussen een normale 747 en een combi ofzo. Als je gokt op de PH-BQB is de kans grotere dat er wat tussen komt. Maar verder in de toekomst je vlucht is, zoveel meer 772's zullen er dan omgebouwd zijn.
Gaat op dit moment viral op facebook. http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Show/ar...omero-woest-op-KLM-na-missen-van-vlucht.dhtml
Lijkt erop dat de vlucht die hij zag (en dacht te kunnen nemen) de vertraagde vlucht van een dag eerder was. http://www.theklmsource.com/klm-b747-400-ph-bff-returns-from-montreal/