Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    De eerste stappen van het jaar zijn weer gezet ;)

upload_2015-1-18_11-7-39.png

Jan van Putten, SVDH en TravelTheWorld195 vinden dit leuk.
  2. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, ik sta nog maar op 2 QF's...

3. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    1.962
    Trofeepunten:
    648
    KLM heeft geprobeerd wat goodwill te tonen. Zijn vriendin mocht in de cockpit zitten tijdens take off.
    Of misschien had de captain geen idee van het voorval maar was hij gewoon geinteresseerd in Miss Nederland. ;)
    Vriendlief koos in ieder geval eieren voor zijn geld en vloog met Emirates.

4. Frequent Flyer

Frequent Flyer Newbie

Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Ik vind het niet echt netjes dat Flying Blue al heel goed weet dat iedereen die tot enkele dagen geleden een AF vlucht had geboekt onjuist geinformeerd was, maar toch in eerste instantie met een BS verhaal over 'coulance' komt. Waarom niet bij voorbaat al die vluchten gewoon toekennen? Dát zou ik pas netjes vinden.
    Ook de mededeling om voortaan via de AF site te boeken is slechts een poging om de schade voor zichzelf te beperken.
    Ik heb nu 3 trips AMS-CDG-LIS v.v. geboekt via de KLM website en kan met de boekingsbevestigingen dus aantonen dat ik geboekt heb voor vluchten waar ik miles (en dus QF's) voor krijg en heeft Flying Blue geen andere keuze dan de vluchten toekennen. Maar tijdens mijn eerste gesprek met Flying Blue bleef de 'service agent' maar volhouden dat ik Mini fares had geboekt en dus niets zou krijgen. Mijn overtuiging dat ik QF's had geboekt moest ik dan maar bewijzen!
    Pas toen ik na 15min in het gesprek de boekingsbevestigingen terug had gevonden bond hij in en kreeg ik de vluchten bijgeschreven (en alvast een confirmation code in de komende vluchten dat ze bijgeschreven zullen worden).
    Inmiddels weet ik (o.a. van dit forum) dat hier al erg vaak over geklaagd is bij Flying Blue en ze dus heel goed wisten dat ik gelijk had.

Overigens nog 2 opmerkingen over de MiNi fares:
    - Ik heb vandaag nog even gecheckt en de tariefvoorwaarden voor dezelfde vluchten waar ik dus nog miles voor krijg, zijn nu aangepast naar "u krijgt 0 miles".
    - De enige Nederlandse informatie die ik over MiNi fares heb kunnen vinden staat op luchtvaartnieuws.nl (google op "air france mini tarief") en hierin staat duidelijk vermeld dat het MiNi tarief niet beschikbaar is op vluchten van/naar CDG of AMS .... hoe kan mijn vlucht AMS-CDG-LIS dan een MiNi fare zijn??? Dat kon Flying Blue mij ook niet vertellen.

high_class vindt dit leuk.
  5. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ja heb dit via kom geboekt (onderdeel van een multi booking) maar 13 euro op 60 (mijn prijs voor een enkeltje) is vrij veel

6. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Grote stappen aan zetten in level miles ;) - Amex heeft de voorwaarden veranderd, voor elk euro die ik via klm uitgeef, krijg naast 2 award miles ook 2 level miles :)

Bijgevoegde bestanden:

7. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Hoeveel level miles kreeg je eerst?

8. FB020

FB020 Newbie

Leuk Bevonden:
    14
    Trofeepunten:
    18
    Dubbele punten op uitgaven direct bij KLM was er toch al? althans bij de KLM platinum kaart?

9. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja dat dacht ik dus ook.

10. Jack of all trades

Jack of all trades Blue Tier

Leuk Bevonden:
    686
    Trofeepunten:
    123
    Voorheen alleen 2 award miles per euro via klm site of 1,5 award miles voor overige uitgaven. Hetgeen dat nieuw is, zijn 2 level miles per euro via klm site. Ze hebben deze deal gemaakt, omdat veel gebruikers level miles te kort kwamen, aldus de klantenservice van Amex Plat. Ik heb er weinig aan, omdat ik amper dure tickets boek. Of business vlieg. 70.000 level miles is wel heel ver weg :(

11. Friso89

Friso89 Newbie

Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    18
    Nu je het zegt, ik zie nu dat ook AMEX FB Gold leden level miles zijn gaan sparen. Dat maakt een upgrade van Silver naar Gold, toch wel interessant!

12. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Zullen we proberen een beetje on-topic te blijven? dit topic is voor Flying Blue, het topic voor de FBAMEX is hier (klik). :)

13. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.333
    Trofeepunten:
    558
  14. Arjan69

Arjan69 Silver Member

Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
  15. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Een 0% fare erbij, net als een AirFrance MiNi tarief. Zat er natuurlijk dik aan te komen, gezien de huidige financiële situatie van KLM. Alle kleine besparingen helpen.

16. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    is O niet award-bucket? dan is alleen X veranderd van 25% naar 0%, en dat is wel in lijn met de MiNi fare, die toevallig (?) ook X heet...
    Hoe dan ook wel even opletten als je super-budget economy koopt.

17. TravelTheWorld195

TravelTheWorld195 Silver Member

Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb net even de KLM site doorgespit, maar bij alle €99 bestemmingen die ik heb bekeken, kom ik geen 0% tarieven tegen.. Ik dacht zelf dat KLM deze tariefklasse alleen uit zal geven bij chartervluchten, die bijvoorbeeld in grote getalen door Corendon worden ingekocht?

18. SVDH

SVDH Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    oh, da's wel goed nieuws :)

19. high_class

high_class Silver Member Captains

Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Even een korte vraag:

Ik heb een ticket naar Malta nodig ongeveer 20-24 April en kwam via Airfrance.nl op een vlucht AMS-MLA uitgevoerd door Air Malta (code share met Air France)
    hoe weet ik of deze vlucht segmenten oplevert en geen minifare is ofzo?

20. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Als je Farebase eindigt op een 9 dan is het meestal een MiniFare.

Als de vlucht bekijkt in mijn reis, geeft hij dan aan dat je miles krijgt?

Deel Deze Pagina