Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. ChristianvdW

    ChristianvdW Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Korte vraag; ik had een ticket bij HOP geboekt met het Youth tarief, waarbij aangegeven wordt dat je 250 miles spaart. Dat zijn ook Level Miles toch? Oftewel, dit telt ook mee als qualifying flight? KLM weet het namelijk niet op twitter en zegt dat ik twee weken na de vlucht maar weer contact moet opnemen....

    Update: Na een beetje doordrammen zijn ze handmatig bijgeschreven, maar de koppeling is dus niet erg soepel tussen Flying Blue en HOP. Wel sympathiek uiteraard dat ze vrij snel handmatig zijn bijgeschreven :)
     
    Laatst bewerkt: 6 mei 2015
  2. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Ik zou Air France contacteren, aangezien dat dat het bedrijf is waar HOP! onderdeel van is. Je kan ook in je KLM app kijken of je miles verdient of niet.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    misschien berichtje sturen naar Flying Blue? Twee weken na de vlucht weer contact opnemen slaat nergens op - het is niet vlucht die door een andere partner is uitgevoerd, maar door een Flying Blue merk. Booking Class weten ze nu ook al, dus ze zouden direct iets moeten kunnen zeggen. Misschien wist de Twitter-contactpersoon gewoon niet zo veel.... ;)
    Als het je om de foto's te doen is, kun je beter hier kijken: http://ikvliegveel.com/economy-in-klm-772-new-wbc-cabine/ :)
     
  4. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    als je een economy award ticket heb geboekt bij AF, wanneer is het dan mogelijk om een cash upgrade aan te vragen naar PE / BC. Zelf denk ik pas bij het inchecken, is er nog een andere mogelijkheid?
     
  5. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Ik heb alleen ervaring met KLM, maar als het hetzelfde proces is dan zou je op zicht kunnen bellen met het callcenter, maar dan betaal je waarschijnlijk wel de hoofdprijs. Wachten tot OLCI open gaat is denk ik goedkoper, maar ook kans op minder vrije stoelen...
     
  6. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    ai jammer, iemand ervaring al met de nieuwe cabin layout van AF? (http://www.flyertalk.com/forum/24427353-post219.html)
    probeer mijn seat te selecteren maar ik zie nog steeds mijn oude cabin layout op de geselecteerde vlucht (AF259 SIN - CDG).

    Ik zit dat AF ook seatplus aan biedt. De moeite waard om daar te zitten?
     
  7. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, meer ruimte/service, maar afhankelijk van de meerkost of het echt de moeite waard is...
     
  8. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand toevallig iets over de stoel 59C in een 777-300 van KLM? Ik kan deze stoel alleen op de seatmap van de KLM vinden. Als ik op andere websites kijk dan kan ik deze stoel nergens vinden. In geen enkel toestel van KLM. Heeft dit te maken met de nieuwe stoelindeling?
     
  9. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
    Ze zijn wel aardig de laatste tijd bij elite members tijdens de vluchten.
    Werd uitgenodigd om bij een exit of naar EC te verhuizen :)
     
    Flying doc en Basjep vinden dit leuk.
  10. LVH

    LVH Blue Tier

    Berichten:
    230
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    28
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Slechte zaak, het is een indirecte devaluatie van het FFP. Nog even en er komen ook creditcard voordelen.
     
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Aah alleen voor corporate. Een tijd geleden hadden ze gratis EC nog afgeschaft.
    YBM fares zijn natuurlijk erg prijzig. Logisch dat KLM zo haar corporate klanten tevreden wil stellen.
     
  13. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Mag ook wel, betaal voor een retour naar London op dezelfde dag soms net zoveel als retourtje Bangkok.
     
  14. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    Mijn CDG-AMS vlucht gister was erg. Stoelselectie was dichtgezet ver van te voren, omdat al 80% een stoel had gekozen. Ik kon niet tijdig online inchecken, dus had AF ons maar op 27 B & C gezet :eek:. En we zijn beide Platinum! :confused:
     
  15. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Op die route is sowieso de status Pax load bizar hoog. Net als AMS-LHR overigens. SkyPriority boarding is 9 van de 10 keer langer dan normaal op die routes.
     
    Ready2Board vindt dit leuk.
  16. SVDH

    SVDH Blue Tier

    Berichten:
    2.106
    Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    218
    ja, erg veel status pax op die route inderdaad. Maar dan nog, om als Plat op zo'n beetje de laatste rij te worden geplaatst.... o_O
     
  17. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ja rare gang van zaken, ben ik met je eens. KL/AF gaat sowieso af en toe echt raar met status pax om. Zo was ik is met vrienden naar BCN. Ik was toen nog FB Gold en mijn 2 vrienden allebei Ivory. 3 keer raden wie er (onvrijwillig) op de volgende vlucht werd gezet omdat het vliegtuig overboekt was...
     
  18. Ipponmaster

    Ipponmaster Blue Tier

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    149
    Trofeepunten:
    43
    Hoe dan ? :D.......echt wauw
     
  19. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Wellicht een onzinnige vraag, aangezien we hier allemaal houden van lekker veel en lang boven de wolken hangen, maar heeft er iemand een KLM TDC/EMD voucher in de aanbieding voor mij? Het liefst van een zo'n groot mogelijk bedrag! (Geldig tot minimaal 13 juli)
     
  20. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Zat vandaag even naar mijn miles bijschrijvingen te kijken en klopt het dat je bones miles 50%(fb silver) van de gevlogen(100%) zijn? Ook al vlieg je in een Bucket waar je 150% in verdiend? Ik zou verwachten dat je dan 50% van 150% zou verdienen want je krijgt immers ook 50% over de Miles van een 25% fare.
     

Deel Deze Pagina