De elite bonus wordt berekend over het aantal base miles wat je verdient met de vlucht aka: vlieg je in 50% fare bucket, dan komt bovenop dit aantal nog de elite bonus, berekend over de 50% base miles.
Ik reis binnenkort via ZWE en dacht tijdens het boeken gekozen te hebben voor een route met de Thalys. Nu kijk ik in mijn boeking via klm.nl en het is me volstrekt onduidelijk wat ik moet doen en waar in Antwerpen, laat staan dat het traject naar schiphol wordt uitgevoerd met de Thalys. iemand meer info hierover?
Je meld je bij de internationale reis balie van de spoorwegen op Antwerpen Centraal (schitterend station) en haalt daar met je paspoort en PNR je kaartje op. Dit dient de conducteur tijds je rit af te stempelen. Erg belangrijk! vervolgens check je gewoon in. Op de terug wel haal je bij de service balie op AMS weer je treinkaartjes. Als je wilt kun je doorreizen naar ZWE en anders hark je gewoon je segment binnen en ga je lekker naar huis. De Thalys stopt ook in RTM als dat makkelijker is voor je.
dit is iets waar ik me al jaren over verbaas. een bedrijf zou zijn vaste klanten in de watten moeten leggen, er net iets meer voor moeten doen dan voor de accidental customers. hotels geven de beste kamers en korting, autoverhuurbedrijven special service, korting en upgrades en wat doet de klm? ze plaatsne je achterin de cabine op een europese vlucht middenstoel ook nog zodat ze bijna zeker weten dat je die fukking 10 euro uitgeeft om voorin te zitten en dus 20 minuten eerder uit het toestel bent. de BC is overigens al jaaaren bijna leeg op europese vluchten met uitzondering van Londen/Frankfurt/Parijs. Zeg nou eerlijk, wat is het verschil tussen KLM en easyjet? Ik voel me al tijden niet een echt gewaardeerde klant bij KLM het wil maar niet lukken in die club. Toppunt? meer dan 600 euro vragen voor een retour parijs adam en dan GEWOON NOG OP RIJ 26B GEZET WORDEN ZODAT JE NOG EXTRA MOET BETALEN VOOR EEN COMFORT STOEL, DE BRUTALITEIT IS OM KOUD VAN TE WORDEN. overigens ik vlieg al 20 jaar KLM europa rond 50 vluchten per jaar FB gold maar ik voel me er steeds minder gemakkelijk bij. Wat is het verschil met Easyjet?
Dat broodje smaakt altijd prima ;-) Overigens ben ik met je eens dat op korte Europese vluchten het voordeel verwaarloosbaar is. Behalve dan Loungetoegang, mijlen, bagagevrijstellingen, Altijd A-luchthavens met meerdere dagelijkse vluchten om uit te kiezen..
Weet iemand hoe het staat met het refitten van de KLM long haul vliegtuigen? Op het moment vliegen vrienden van mij in een volledig nieuwe 773 naar BKK, betekent dat dat alle 772's al zijn gerefit?
Dit overzicht is voor zover ik weet vrij actueel: http://www.flyertalk.com/forum/klm-flying-dutchman/1595155-b772-refit-new-wbc-2.html Op de helft dus!
Heb 2 award tickets aangeschaft, maar als ik in me overzicht kijk. Zie ik dat beide passagiers zijn aangemerkt als FB Gold, dus ook alle voordelen erbij. Ik ben zelf FB gold, maar de mede passagier niet. zie hier een voorbeeld. https://www.evernote.com/l/ABqiYWZ2yRdNbbk9NrCdEGKvi9T1IVABFQk Kan ik ervan uitgaan dat dit correct is?
Als je als Elite voor een ander een Award ticket boekt, heeft diegene ook de voordelen van jouw status.
Het probleem is als de status niet correct op je BP/in het systeem staat. En je hebt immers geen STE+ kaart.
Confirmed! Heb het even op facebook gevraagd aan klm. Dus belangrijk dat ze de status erop zetten etc?
Dat zou het makkelijker maken. Hoef je niks uit te leggen als ze moeilijk doen. Ik heb een interne memo met het beleid, even kijken of ik het kan vinden.