Gevonden op Flyertalk, in een post door @spinning_around : http://www.flyertalk.com/forum/air-...-access-award-ticket-klm-documents-rules.html (Ik zat te zoeken in mijn Cabin Ready's, terwijl het in the Cabin Bulletin's stond. Verwarrend )
Zoals ook in bovenstaand document te lezen is, is er 'beschermde status' voor (Flying Blue?) Elites in geval van offload. Wat dat precies inhoudt...?
Kon dat maar! Zoals gezegd intern en KLM heeft ze tegenwoordig niet meer makkelijk traceerbaar online.
Hoe werkt het eigenlijk met arrival lounges? Volgende week kom ik in de ochtend aan op XMN als Elite+ passagier reizende in businessclass. Nu wil ik overdag even de stad in en vlieg ik s'avonds weer door naar MNL op PH. Kan ik dan gebruik maken van mijn oude boardingpass en de lounge van MF als arrivallounge gebruiken? Ik heb namelijk die dag een intercontinentale vlucht (gehad).
Dus als ik het goed lees, hebben alle non elites dezelfde voordelen als een elite+ als ze reizen op een award ticket
Ik las het ook net. Drama! Niet dat ik veel Flex awards in C boekte, maar goed... vooral het feit dat het zonder vooraankondiging gaat is bezwaarlijk. Verder kan ik denk ik mijn one-way in AF F ook wel van mijn verlanglijstje schrappen - 200k voor een one-way tussen Europa en NY... Ik zal er een dezer dagen ook even op de frontpage over schrijven...
Hebben jullie ervaringen met het claimen van miles voor UX boekingen welke in Q en U (25%) geboekt zijn, maar op de boardingpassen Y en M (100%) hebben staan?
Y/M zijn standaard aanduidingen voor Economy class op de boarding pass. Volgensmij wordt dit gedaan om het de ground staff en cabin crew te vergemakkelijken zodat er snel een onderscheid kan worden gemaakt tussen C en Y class. (Am I right?) Als je ticket in Q en U is geboekt, dan zul je ook helaas maar 25% miles ontvangen!