Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    dus voor business = minimaal 125%?
     
  2. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Klopt. Op de miles calculator op de flying blue site kan je precies zien hoeveel miles je krijgt.
     
    high_class vindt dit leuk.
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Iemand ervaring met leg skippen? Ben van plan het 2x te doen in 2 maanden tijd. Krijg ik hier dan gezeik mee? Anders wordt het een extra enkeltje aanschaffen
     
  4. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Zijn de meeste ticketvoorwaarden niet zo dat als je een leg skipped dat automatisch de rest van je vlucht gecancelled wordt?
     
  5. FlyingDutchman87

    FlyingDutchman87 Silver Tier

    Berichten:
    203
    Leuk Bevonden:
    147
    Trofeepunten:
    268
    Ik neem aan dat je de laatste leg van je ticket wilt skippen?
     
  6. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Ik verwacht niet dat dit problemen gaat geven. Bedenk wel wat je wilt gaan zeggen voor het theoretische geval dat men je belt om te vragen hoe dit komt. Je bent niet tot antwoorden verplicht :)
     
  7. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik heb dat ook al een aantal keer gedaan en mensen om mij heen ook, maar nog nooit problemen mee gehad. De medewerkers bij FB/KLM hebben wel betere dingen te doen dan het nabellen van profiteurs denk ik dan maar zo:p
     
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    klopt
    mooi

    heb alleen nu weer een ander probleem met visum :D
     
  9. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Laatste leg skippen heb ik echt nog nooit een probleem mee gehad.
     
    high_class vindt dit leuk.
  10. Rutger1986

    Rutger1986 Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Vraagje: ik heb net silver status bij klm, en heb nog een paar tripjes gepland staan dit jaar. omdat het allemaal binnen europa is ga ik de 25000 level miles nooit halen. maar ik heb wel 9 vluchten extra gedaan bovenop de 15 die ik moest doen om silver te halen. Mag ik deze 9 vluchten ook meenemen naar volgend jaar? Of gaat dat niet op? Of ben ik per 1 januari weer terug bij ivory?

    Ik vind dat de informatie hierover niet helemaal duidelijk is op de KLM site.
     
  11. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Helaas, je mag alleen extra level Miles meenemen. Niet je extra qualifying flights. Tot wanneer je status geldig is staat op je pas. Daarna zak je een enkel niveau. Van Silver naar ivory inderdaad. Maar van Gold zak je maar naar Silver. Als je er al 9 extra hebt is een segment run misschien slim. 6 is nog goed te doen.
     
  12. Rutger1986

    Rutger1986 Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
    Ik ben net silver member, 31 juli... Is mijn silver status daardoor ook tot 31 juli volgend jaar geldig? Of wordt op 1 januari alles weer 'ge-reset'?
     
  13. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Dat staat op je pasje die je krijgt. Je silver status is geldig tot maart 2017.
     
  14. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Op de KLM site staat dat je je level miles boven het aantal dat je moet hebben voor je status mee kunt nemen. Dit geldt niet voor qualifying flights.

    Je status is - zoals ook op de site staat als je inlogt - geldig tot maart 2017. Je hebt dus van 1 januari 2016 tot 31 december 2016 de tijd om weer je 25k level miles of 15 qualifying flights te halen om ook na maart 2017 Silver te blijven.
     
  15. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Vraagje voor iemand die er wellicht ervaring mee heeft: Als in je PNR via een SSR (SSR FQTV CI HK) je FB code wordt toegevoegd aan je boeking, hoe lang heeft KLM er in de praktijk dan voor nodig dit te verwerken? Een DL ticket gaat vrijwel instantly (paar uur later), maar DL en KL gebruiken waarschijnlijk vrijwel dezelfde systemen. Gaat dit via een batch of wordt het als je nummer in de PNR staat dit automatisch (direct) verwerkt als je daadwerkelijk geboard bent?
     
  16. Maan

    Maan Guest

    Aeroflot verwees mij naar de aspire lounge LOL. Ben uit mezelf maar naar de KLM lounge gegaan. Geen idee welke eigenlijk beter is. Iemand enig idee?
     
  17. Arjan69

    Arjan69 Silver Member

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    288
    Hoi Maan,
    Hier een review: http://ikvliegveel.com/aspire-lounge-schiphol/
     
  18. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Weet iemand hoe de Aspire lounge is in het schengen gedeelte? De foto die ik vond op het net belooft niet veel goeds....
     
  19. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik vlieg morgen mijn 30e FB segment AMS-BRU. Nu heb ik de dag erna de trip BRU-ATL-JFK. Ik kan me voorstellen dat ik als ik morgenmiddag land niet meteen geupped wordt naar FB Gold en dat ik niet hoef te verwachten de dag erna weer op BRU de lounge te kunnen gebruiken, maar denken jullie dat het haalbaar is dat tegen de tijd ik in ATL ben (en een layover van bijna 3 uur heb...) al geupped ben naar FB Gold en de Delta Skylounge gratis ATL binnen zou kunnen?

    Ik had KLM al een tweet gestuurd waar zij aangaven niet echt garanties te kunnen geven hoe snel vluchten (en status) bijgeschreven worden, dus daar heb ik niet echt veel aan. Hebben jullie nog tips hoe ik de grootste kans heb mijn layover in de ATL lounge door te kunnen brengen? Ik wilde direct na landing op BRU gewoon foto van boarding pass naar KLM tweeten om direct te laten claimen, maar dat kan volgens mij ook pas 24-48 uur na landing :(.
     
  20. Foodandflying

    Foodandflying Blue Tier

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    Weet iemand trouwens of er ergens een lijstje is met KLM toestellen waar zo'n irritante entertainmentsystembox onder stoelen zit?
     
    high_class vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina