Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Nou, ik heb nog nooit een magazine ontvangen. Zeker niet op papier.
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    FB elite = minimaal 15 vluchten of 25000 miles.
     
  3. Robert.J

    Robert.J Blue Tier

    Berichten:
    173
    Leuk Bevonden:
    148
    Trofeepunten:
    43
    Voor wie is Flying Dutchman magazine?
    Flying Dutchman magazine is exclusief voor Flying Blue Elite- en BlueBiz-deelnemers en voor corporate klanten van Air France KLM in Nederland. Het is niet mogelijk het magazine op een buitenlands adres te ontvangen. Neemt u deel aan zowel het Flying Blue- als BlueBiz-programma, dan ontvangt u één exemplaar per uitgave op uw Flying Blue-adres.

    Als u zich aanmeldt als nieuwe Flying Blue-deelnemer, dan ontvangt u het magazine automatisch zolang u minimaal vijf vluchten per jaar maakt met KLM of partners. Dat mogen vijf enkele reizen zijn of drie retourvluchten met KLM of partners. Bij BlueBiz geldt deze regel niet.

    https://www.klm.com/travel/nl_nl/flying_blue/promotions/flyingdutchman/receive/index.htm
     
  4. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Vijf vluchten? Die maak ik in een maand :p

    Toch maar eens aan KLM vragen dan.
     
  5. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523

    Had alleen het bovenste gelezen :rolleyes:
     
  6. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Ga ik ook maar eens bellen, is wel een leuk reis magazine...
     
  7. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Ze sturen het magazine inderdaad niet naar het buitenland. En ook niet als je FB profile in het Engels hebt staan. Die moet in het Nederlands staan, dan krijg je het magazine. Is mij net verteld door Plat.Line.
     
  8. Johan

    Johan Newbie

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    49
    Trofeepunten:
    18
    Reactie van KLM gehad; foutje van hun kant. Ik sta blijkbaar vanaf 2014 verkeerd in het systeem. Vanaf het volgende nummer zou het goed moeten gaan.
     
  9. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Mocht je je oud-papierstapeltje niet verder willen aandikken, dan kan je hem gewoon online als PDF downloaden. Je leest er zo in 10 minuten doorheen, erg veel bladzijden is het niet.
     
  10. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Dan mis je natuurlijk wel een mooie glossy:).
     
  11. SanderDb

    SanderDb Newbie

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    52
    Trofeepunten:
    13
    Goedemiddag! Wist even niet in welk forum mijn vraag te stellen maar ben op zoek naar iemand met Expertflyer die me kan helpen met beschikbaarheid op een paar vluchten. Een PM sturen mag ook! Ook heb ik voor geïnteresseerden nog een 20% kortingsvoucher voor KLM shop.
     
    Laurens vindt dit leuk.
  12. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Stuur me maar een PM
     
  13. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    In de toekomst is er overigens een topic op Flyertalk's KLM forum hiervoor.
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  14. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Even een vraagje over kwalificerende vluchten.
    Afgelopen maand in Indonesië regelmatig gevlogen met Garuda. Sommige vluchten geboekt via Garuda zelf en sommige via de KLM site.
    Nu heb ik een aanvraag gedaan om de kwalificerende vluchten bij te laten schrijven maar zowel de KLM boeking als enkele van Garuda worden niet bijgeschreven, die vluchten komen niet in aanmerking als kwalificerende vlucht.

    Kan iemand mij vertellen of dit samenhangt met de boekingsklasse of kan ik ergens de precieze tekst vinden hoe dit in zijn werk gaat?
     
  15. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Dit heeft te maken met de boekingsklasse van Garuda. Garuda heeft enkele 0% klasses (de goedkoopste tickets). Deze schrijven dus geen QF en Miles bij.

    Zie ook: https://www.flyingblue.com/earn-and-spend-miles/airlines/partner/229/garuda-indonesia.html

    upload_2017-5-31_14-13-24.png


    Garuda geeft overigens in hun eigen programma ook geen miles voor de onderste klassen. Dit staat ook bij hun op de site wanneer je de ticket koopt.
     
  16. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Kijk even op wheretocredit.com daar kan je vinden welke tariefklassen van Garuda in FB Miles waard zijn
     
  17. Estevan

    Estevan Newbie

    Berichten:
    53
    Leuk Bevonden:
    32
    Trofeepunten:
    18
    Ah weer wat geleerd. Ik dacht dat ookal valt de vlucht in een klasse waar je geen miles verdient de vlucht wel meetelt voor je status, dus een hogere status door segmenten.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2017
  18. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Weet iemand hoe het zit met Jet Airways op een Delta ticket?
     
  19. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Je bedoelt een 9W vlucht op een DL-nummer? Volgens mij krijg je geen miles bij FB. Zo staat het op de site:
    • Vluchten die door Delta Air Lines worden uitgevoerd en aangeboden worden met de code DL, KL, AF of met een code van onze SkyTeam-partners
    Op een 9W vlucht met een KL-nummer krijg je dan weer wel segmenten en miles.
     
    vlieggraagverweg vindt dit leuk.
  20. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    934
    Leuk Bevonden:
    1.215
    Trofeepunten:
    428
    Onlangs vloog ik met KLM naar Japan voor werk via KUL. De tweede helft werd uitgevoerd door Malaysia Arlines. Ik checkte gister m'n miles saldo en zag dat ik voor het tweede gedeelte maar weinig award miles had ontvangen en geen level miles. Voordat ik contact opneem met KLM vroeg ik mij af of jullie weten of hier iets niet goed gaat of dat dit "normaal" is?
     
    Laatst bewerkt: 6 jun 2017

Deel Deze Pagina