Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    "New KLM Platinum service line number "

    Vond de email in mijn spam mail, het is een ander nummer dan het bestaande nummer.
    Enig idee waarom er een ander nummer is, is dat vanwege 24/7 bereikbaarheid? Ik weet het kan ze ook even bellen en vragen natuurlijk.... ;)
     
  2. Eloy

    Eloy Blue Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    226
    Trofeepunten:
    43
    Transacties bij FB zijn soms eerder op de FB website te zien dan op de FB website. Ook worden punten soms wel bijgeschreven in het ene cijfer maar niet in het andere. Over het algemeen duurt het even om het te synchroniseren, tans dat is wat FB mededeelt.

    Ik heb wel dat segmenten soms niet worden bijgeschreven. 4 segmenten op een dag, alleen de 2e, 3e en 4e worden bijgeschreven. 1e en 2e met AZ, 3e met AF, 4e met KL. Erg gek dat er dan eentje niet wordt bijgeschreven, contact opgenomen en je moet dan je ticket nog hebben anders krijg je ze niet altijd. Paar weken terug had ik er last van, toen fb direct gebeld en t was binnen een paar minuten opgelost.
     
  3. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Herken dat bij AZ, 2e segment wordt wel bijgeschreven, 1e niet. Even een berichtje op twitter en het is opgelost, maar je moet het wel in de gaten houden
     
  4. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Vraag! Ik meen me te herinneren dat het mogelijk is om 2 FF nummers toe te laten voegen op je ticket. Klopt dit?
    Ik ben namelijk ST E+ bij Air Europa maar wil graag op m'n FB nummer punten sparen (ben daar Silver). Maar merk dat het wel handig is om SP op je ticket te hebben ipv gehannes met je pasje Air Europa en je Silver status op je ticket (sommige mensen op de luchthavens raken hierdoor in de war)...
     
  5. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Het was eerst bij sommige airlines inderdaad mogelijk; een FQTV voor je spaarprogramma en FQTS voor de status. Helaas is dit in de systemen (vrijwel?) niet meer mogelijk.
     
  6. Bartholomeus

    Bartholomeus Blue Tier

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    54
    Trofeepunten:
    28
    Thanks, dan maar blijven uitleggen :)
    Stond laatst bij de KLM Shengen lounge en daar hadden ze nog nooit een AIr Europa Gold kaart gezien (kwam er bijna niet in).
     
  7. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Dat heb ik een keer bij een lounge in Bordeaux gehad met Freccia Alata Plus. Ze bleef maar nee zeggen dat we er niet in mochten. Ze had wss nog nooit wat anders gezien dan Flying Blue. We vlogen Air France dus moesten een Air France pas hebben. Ik wist dat ze een boek met de passen in de la had, maar die wilde ze niet pakken. Toen heb ik maar gevraagd of ze de manager erbij wilde halen. Uiteindelijk belde ze met tegezin haar manager en heeft ze ons met het schaamrood op de kaken binnen gelaten.
     
  8. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Je kan inderdaad geen dubbele FFP nr's aan je PNR toevoegen, maar als je gewoon met je status kaart reist kan je m' altijd laten zien om gebruik te maken van SkyPriority, lounges, etc.
     
  9. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ik zit een beetje rond te kijken naar een award ticket around the world. Deze staat op de Flying Blue site beschreven voor 350.000 punten in Business. Echter kan ik nergens vinden welke restrictie dit ticket zou hebben qua afstand en aantal stops. Heeft iemand enig idee of ooit een reward arround the world geboekt in J en weet hier iets meer over?
     
  10. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Ik denk dat forumleden wat betreft RTW trips niet erg veel ervaring hebben -- wellicht nuttiger om FB te bellen.
     
    Ottorockit vindt dit leuk.
  11. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
  12. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    @Maarten_22 Bedankt voor je link, spit er eens rustig doorheem. KLM zelf kon mij ook niet echt verder helpen want ze snapte er zelf ook niet veel van.

    Moest de hele route alvast mailen en dan keken ze er naar i.p.v. gewoon de restricties te noemen wat ik voor 350K miles krijg.
     
  13. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Dezelfde ervaring gehad een go greater China pas. Je moet je route indienen en dan krijg je een soort van aanbieding. Van tevoren voorwaarden ed hebben ze geen idee van. Zelf maar losse tickets geboekt..
     
    Ottorockit vindt dit leuk.
  14. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Zat die kan ook al op te twijfelen, vooral omdat ik best wat miles bij andere maatschappijen heb en zo zelf wel iets in elkaar kan knutselen en me dan niet aan 1 alliantie hoef te committen en beginnen bv met een bargain/promo award.

    Leek in eerste instantie niet al te duur, maar losse tickets misschien beter idd.
    thanks.
     
  15. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Heeft iemand in januari het KLM FB magazine "Flying Dutchman" gehad?
    Zag hem net liggen op kantoor.
     
  16. delamar

    delamar Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    13
    Trofeepunten:
    3
    Ja, hier gewoon binnen gekomen! Vind het een steeds interessanter blad worden, veel leuke items over reizen.
     
  17. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Ik krijg het magazine 4 keer per jaar. Vorige week de eerste van 2017 ontvangen.
     
  18. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Hoeveel vluchten moet je maken om die te ontvangen? Ik heb hem ooit eens 1 keer ontvangen...
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    SvnKngs vindt dit leuk.
  20. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Minimaal 5 dus, er stond me al zoiets bij. Vreemd, vorig jaar 11 kwalificerende vluchten gemaakt, geen één ontvangen.
     

Deel Deze Pagina