Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Als silver maakte ik altijd gewoon gebruik van de priority lane, ook nooit problemen mee gehad overigens.Een extra boarding call voor elite leden heb ik eigenlijk nog nooit gehoord.
     
    likes2fly vindt dit leuk.
  2. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb vaak genoeg gezien dat Silver members geweigerd werden op LHR en BHX bij SkyPriority boarding. Overigens, naar mijn mening ook terecht, aangezien dit begin 2016 aangepast is als perk. Zal ongetwijfeld wel voor komen dat ze er niet heel strikt op letten.
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  3. ITZ

    ITZ Newbie

    Berichten:
    76
    Leuk Bevonden:
    20
    Trofeepunten:
    8
    Ok, dan heb ik waarschijnlijk geluk gehad. Ben het overigens met je eens hoor, regels zijn regels. Dacht alleen dat dit redelijk gebruikelijk was omdat er geen aparte call is voor silver.
     
  4. MartinR

    MartinR Silver Tier

    Berichten:
    237
    Leuk Bevonden:
    135
    Trofeepunten:
    268
    Laatst vloog ik van Kopenhagen naar AMS en toen was er wel een aparte call voor Silver leden om na SkyPriority aan boord te mogen.
     
    likes2fly vindt dit leuk.
  5. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Kort vraagje, sinds enige tijd heb ik steeds vaker problemen op Schiphol als ik iemand meeneem zonder status (zelf heb ik sky prio) voor de bagagecontrole via fast-track. Heb ik gewoon pech of merken jullie ook dat men hier veel strenger op is geworden en alleen statushouders en biz pax hier gebruik van mogen maken zonder reispartner?
     
  6. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Ze zijn wel strenger geworden. Scheelt wie er staat die dag, maar bv een paar dagen voor kerst mocht ik geen +1 meenemen, omdat het te druk was volgens de dame die het controleert. Moest dus nu in de normale rij met 20-30 minuten wachttijd.
     
  7. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Merk idd ook dat het altijd is als het druk is, dan heb je natuurlijk juist wat aan fast-track. Merk idd ook wel wie er staat, als de enige kant lastig doet, loop ik meestal even naar de andere kant waar het wel lukt. Maar ben dus niet de enige wie het opvalt.
     
  8. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    2 weken terug ook teruggestuurd, terwijl er nul rij stond. Ofwel flauwekul op dat moment. Dame reageerde dat ze zich aan de regels moet houden
     
  9. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Op andere luchthavens eigenlijk nooit problemen mee, jammer maar helaas...
     
  10. ErwinLansing

    ErwinLansing Silver Member

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Trofeepunten:
    428
    Ze zijn er echt strenger op geworden, zowel op CPH, AMS als PRG, de drie luchthavens waar ik het meest op vlieg. Vorig jaar al in CPH, dit jaar ook AMS en PRG waar het niet meer mogelijk. Met een vijf-jarige erbij lukt het vaak wel om het toch lief te vragen en dan mag het "deze ene keer" toch wel, maar het wordt gauw oud om elke keer er om te moeten bedelen. Het is al wel drie jaar lang gelukt om hem elke keer "deze ene keer" als +2 de lounge in te krijgen op die drie luchthavens ;)
     
  11. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Ik geef mijn prio ticket aan de +1 en gebruik mijn privium
     
    Basjep vindt dit leuk.
  12. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Kort vraagje m.b.t. de klm media app. ik heb in de afgelopen 2 maanden 4 vluchten met KLM gemaakt (C en Y) maar bij elke trip werkte de KLM Media app niet (kreeg bericht dat ik onvoldoende credit had: 0). Heb hierover met KLM contact gehad en ze onderzoeken het. Wat is jullie ervaring met deze app?
     
  13. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik zat net naar mijn transactie overzicht te kijken van flying blue van afgelopen najaar, en zag dat er 1 vlucht ontbrak.

    Ik ben op 2 december met vlucht RO 0363 van OTP naar AMS gereisd, maar die staat er niet tussen. Ik heb aan de hand van het ticketnummer de ontbrekende miles proberen te claimen, maar dat ticketnummer is onbekend volgens het systeem. (terwijl de heenweg dus blijkbaar wel lukte).
    Vervolgens vul ik het scherm in met de aanvullende gegevens, maar zie ik dat ik twee boekingscodes/referenties heb voor 1 reis. Voor de heenreis werd ik bij het online inchecken bij Tarom doorgesluisd naar de KLM site, en kreeg een andere boekingscode daardoor. Op de terugweg via Tarom zelf ingecheckt en bleef de boekingscode dezelfde (als die op de factuur). Maar met die boekingscode doet de flyingblue site dus niets. Verder weet ik echt niet meer op welke stoel ik zat en heb ik ook mijn instapkaart niet meer bewaard. Ik had online ingescheckt op mijn mobiel en een screenshot gemaakt van de boardingpass en daarmee aan boord gegaan van het toestel. Ik heb er nooit een email van gekregen met een boardingpass want die krijg je niet bij Tarom als je mobiel reist. Wat nu?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Had je geboekt onder een KL-nummer? Dan heb je sowieso recht op je segment. Heb je geboekt onder een RO-nummer en zat je in W, dan krijg je geen miles/segment.

    Beste tip die ik je kan geven: leg je probleem voor bij KLM via social media. Gaat supersnel en zijn erg bereid om te helpen. Succes en laat je weten hoe is verlopen?
     
  15. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Geboekt onder RO, met boekingsklasse T. Net als de heenweg die wel keurig is bijgeschreven. Ik zal ze een berichtje sturen en de uitkomst hier melden.
    Ik vind het sowieso verwarrend dat je bij vertrek uit Amsterdam met Tarom bij KLM moet inchecken en dat je dan meteen een andere boekingscode krijgt.
     
  16. caliform

    caliform Newbie

    Berichten:
    95
    Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    18
    Je kan ze ook bellen, ze helpen graag.
     
  17. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Ik heb ze gemailt met mijn probleem, ik ben benieuwd. Sinds vandaag staat er bij ''laatste transacties" op de site: 'Wij kunnen in ons systeem geen transacties vinden.'

    Hebben meer mensen dat?
     
  18. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Bij mij staan alle transacties goed in het systeem.
     
  19. Tim82

    Tim82 Silver Member

    Berichten:
    973
    Leuk Bevonden:
    1.465
    Trofeepunten:
    303
    Punten zijn bijgeschreven :), transacties echter nog steeds onzichtbaar gek genoeg. Ik zie dus alleen het totaal aantal punten in het overzicht.
     
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Het duurt vaak even voordat alles verwerkt is. Krijg die melding ook zo nu en dan. Eventjes geduld dus.
     

Deel Deze Pagina