Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    Wat ook raar was. Mijn geboekte vlucht in augustus afgelopen zondag heeft het nieuwe aantal miles gekregen 20%. Nu maak ik me niet druk over die 5 procent maar mogen ze op oude boekingen ver voordat dit bekend gemaakt is het nieuwe aantal miles geven?
     
  2. Pim

    Pim Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    51
    Trofeepunten:
    18
    Ik zou zeggen dat het niet mag. Wettelijk heb je een overeenkomst gesloten. De voorwaarden van de overeenkomst mogen niet veranderd worden na het sluiten van die overeenkomst.

    Ik zou zeker een klacht indienen
     
  3. Miya

    Miya Silver Member

    Berichten:
    802
    Leuk Bevonden:
    1.977
    Trofeepunten:
    253
    Zelfde gemerkt met vlucht naar London, moet nog me return flight maken, maar daarna gaat er zeker even een mailtje achter aan. Als je een klacht maakt, kan je verwijzen naar de ticket voorwaarden die in de bevestigings-E-mail staan.
     
    flykoen vindt dit leuk.
  4. chawa

    chawa Silver Tier

    Berichten:
    473
    Leuk Bevonden:
    267
    Trofeepunten:
    288
    Ik heb dat in juni ook gehad. Ticket was al in januari geboekt, zou 50% Miles zijn maar door de wijziging van FB per juni kreeg ik dus geen 50 %
     
  5. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    Heb voor een vlucht naar India op dezelfde dag geupgrade voor 30.000 miles.
    Was vanaf klasse V (25%).
    Voor die enkele reis toen dus punten gekregen voor Y1 (100%). Is dat normaal?
     
  6. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    nee, zal een foutje in jouw voordeel zijn. Je hoort het aantal punten van de originele boeking te krijgen.
     
    StinusPax vindt dit leuk.
  7. flykoen

    flykoen Blue Tier

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    110
    Trofeepunten:
    43
    @StinusPax gefeliciteerd ! Hoe heb je de upgrade geboekt in de lounge telefonisch of via de upgrade tool
     
  8. StinusPax

    StinusPax Blue Tier

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    28
    @flykoen Ben vlak voor het inchecken gewoon even langs de ticketing desk gegaan en het daar aangevraagd. Niet geschoten is altijd mis heh;)
     
  9. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Kon deze vraag niet vinden op het forum.
    Voor mijn volgende vlucht AUH-AMS met KLM heb ik met miles (30000) een upgrade genomen naar C. Oorspronkelijk zou ik EconomyComfort vliegen (waar ik extra voor betaald heb). Heb ik recht op teruggave van het 'teveel' betaalde bedrag voor EC? Immers, de upgrade die ik heb geboekt gaat uit van een Y ticket.
     
  10. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ja, je hebt voor je EC+ stoel recht op restitutie. Je kan dit via de KLM site terugclaimen.
     
    Ties vindt dit leuk.
  11. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    Hoi FlyRicky, sinds gisteren ben ik PLAT! Dank jullie voor de inputs en tips. Ik heb een run gedaan naar Naples (EIN-AMS-LIN-NAP), en een paar reis EIN-AM bus segments toegevoegd voor mijn geplaande vluchten toen het nog in aanmerking kwam en ik ben een weekednje naar Casablanca (via CDG) gevlogen. Ik heb iets meer dan 400EUR betaalt (220 voor de run + 210 voor Casablanca). Eerste kwartal van 2017 heb ik twee long hauls met KLM (PVG en CPT), economy comfort al geselecteerd.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  12. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Congrats!
     
    petercs vindt dit leuk.
  13. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Ik vlieg in februari met Delta op een KLM ticket en KL vluchtnum mer maar door een door Delta uitgevoerde vlucht van AMS naar SEA in economy op een T ticket.
    Ik wil graag mijn Miles gebruiken om up te graden naar business. Volgens de Flying Blue upgrade calculator kan dat op een T ticket en kost dat 45.000 Miles.
    Dus ik stuur een tweet naar Delta, die gewoon niet antwoorden na herhaaldelijke verzoeken en heb ik KLM getweet, immers het is een KLM ticket en code share vlucht.
    Zij zeggen dat een Miles upgrade naar business nu niet beschikbaar is, ondanks dat er minstens 20 stoelen vrij zijn (op Delta.com kun je dat makkelijk zien).

    Mijn vraag: een Miles upgrade is toch altijd mogelijk bij KLM en bij Delta ook, maar afhankelijk van de fare code? T is eligable, dus waarom zou er geen upgrade mogelijk zijn?
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
  15. Thijs1978

    Thijs1978 Blue Tier

    Berichten:
    155
    Leuk Bevonden:
    128
    Trofeepunten:
    143
    Dank je wel voor deze info.

    Nu heb ik Delta gesproken en de medewerker vertelde dit verhaal inderdaad. Ik vind dat Skyteam dit veel beter moet communiceren aan de kaarthouders want het daadwerkelijk gebruiken van miles voor upgrade is ondoorzichtig en complex.

    Dat gezegd hebbende, heeft deze medewerker mijn boeking aangepast. Als bij Delta inlog, staat er nu een aanvullende 'waitlisted' boeking met Business (Z) als fareclass. Het is (nog?) niet mogelijk om een stoel te kiezen. Mijn gewone Economy boeking staat er ook gewoon, en kan mijn stoel in het Economy gedeelte gewoon aanpassen, zoals normaal.

    Normaal kun je niet 'waitlisted' staan op een transatlantische vlucht, alleen op domestic.

    Wat betekent dit? Sta ik nu vooraan de rij om een upgrade te krijgen of komen eerst de Y/B/M Delta tickets en alle Medallion leden eerder in aanmerking?
     
  16. Ties

    Ties Blue Tier

    Berichten:
    114
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    43
    Dank voor de tip!
     
  17. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Vanavond vlieg ik naar Kuala Lumpur voor twee weken vakantie in Maleisie. Ingecheckt en we konden voor 286 euro per persoon upgraden naar BC. Uiteraard gedaan. Uiteindelijk iets duurder want ik had vooraf al stoelen gekocht in economy comfort. Ik heb verder geen status bij KLM. Ik ben benieuwd naar de KLM business ervaring.

    Hoeveel miles krijg ik nu? Gewoon zoals was gepland of krijg ik ook meeer miles omdat ik BC vlieg?

    Alvast bedankt!
     
  18. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Je krijgt de Miles van de ec boeking. En ik dacht dat je het bedrag voor de ec+ Stoelen terug kunt vragen omdat je er geen gebruik van hebt gemaakt. Dat kunnen anderen hier op het forum je wel melden of dat inderdaad zo is
     
  19. Mark_

    Mark_ Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    24
    Trofeepunten:
    8
    Dank voor je snelle reactie. Ben benieuwd of ik dat inderdaad kan terugvragen. Zou een meevaller kunnen zijn. ;-)
     
  20. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    @Mark_ Nogmaals...
     

Deel Deze Pagina