Bij het upgrade-aanbod tijdens check-in zijn evt. kosten van EC+ al gedisconteerd in het bedrag van het upgrade-aanbod. Je kan in dat geval dus geen geld meer terugkrijgen voor je EC+ stoel, omdat het bedrag dat je voor de EC+ hebt betaald, dus al is verrekend met de prijs die je betaalt voor de upgrade. Voorbeeld: - Je hebt 120 euro betaald voor jouw EC+ stoel - Upgrade naar C kost 750 euro - Jouw online check-in aanbod zal 630 euro zijn ipv 750 euro
Heb je hier een bron voor? Ik heb dit nog nooit ergens gezien of gelezen. Bij AF zou het kunnen, aangezien Y+ daar echt een dedicated boekingsklasse is, maar bij KL het gewoon een betaalde stoelkeuze waar je geen gebruik van hebt kunnen maken door de upgrade?
Sowieso uit eigen ervaring ;-) Maar het staat ook hier (kon even zo snel de Nederlandse versie niet vinden):
Lang, lang geleden (2012) was er een bepaling die ervoor zorgde dat iemand die geen FB status had en op een award ticket reisde die was geboekt door een lid met elite (plus) status, gebruik kon maken van alle voordelen van het FB niveau van de boeker. Als je dus als Gold-member een award ticket boekte voor iemand die geen FB status had, dan kon de reiziger dus gebruik maken van (Sky)Priority services en had diegene ook lounge toegang. Weet iemand of dit nog steeds zo is? Zou wel van pas komen als we met z'n 4en op vakantie zouden gaan en er maar 1 reiziger bij is (die ook de award tickets boekt) die elite plus is... Cabin bulletin, #40 uit 2012
Ja, heb toevallig vorige week nog een award geboekt. Zolang je het ff nr niet wijzigt zie je de status van de ff-er staan
Je moet wel even opletten als je dan een niet KLM / Skyteam lounge ingaat. Die willen nog wel eens moeilijk doen als het niet geheel duidelijk is dat de hele familie jouw status heeft. Spreek uit ervaring bij de lounge in Nice afgelopen augustus (weet even niet meer wie deze beheert). Was een hele discussie voor nodig. Maar zeker dat de hele familie jouw status krijgt.
Nog een aanvulling: transfer cdg/orly is voor gold of plat gratis, dat geldt niet bij een award voor de niet-elite reiziger!
Flying Blue Gold, Club 2000 and Platinum cards: give a free access, only on the bus number 3 and on presentation of a valid card (personal and named card). Ik vorig jaar helaas wel
Dit jaar meerdere keren zo een ticket geboekt. Was wel ff eea uitzoeken aan de incheckbalie en vooral in IST erg lastig, maar ok. Geen loungeproblemen. Iemand gaat overigens zometeen op mijn awardticket naar Parijs en op de ticket staat ook mijn oude 'gold' status (ik ben sinds vandaag PLAT!)
ik had mijn eerste long haul met KLM als PLAT op maandag vanuit PVG naar AMS en het was een leuke ervaring (ik had in december short haul naar BUD en FCO, no excitement). Gekozen heb ik 10A, eerste rij van economy comfort. Ik was een van de laatste die de vliegtuig geboard heb. De Senior Purser wachtte voor mij bij mijn stoel (middle seat was gelukkig vrij), ze begroette mij in het engels met "Mr Achternaam", en wenste een prettige vlucht. Een paar minutjes laater kwam ze naar mij toe met haar iPad, en vroeg of ik een upgrade kopen will (700EUR of 70k miles). Ik vond het te duur, en ze was met mij eens, en hij zei dat 10A zonder middle seat is prima. Gebuert het altijd met Platinum leden op long hauls? Wat is jullie ervaring (btw op de KLM website heb ik al een compliment geschreven)
nee, KL 896 (777-200) DPS - PVG was met MU, gratis emergency exit gekreegen (ook voor de moeder en zus)
Ik stond vanmorgen bij de gate op Kopenhagen (A20) toen er door twee politieagenten een envelop met officiële stempels werd afgeleverd. Die envelop ging als eerste het vliegtuig in, begeleid door die agenten. En pas toen zij eruit waren begon het boarden. Nou ben ik natuurlijk benieuwd of ze voor dit soort documenten een speciale kluis aan boord hebben ... en wat er in die envelop zat natuurlijk
Ik maakte dit ook al mee als Gold member maar heb nog geen ervaring met een long haul KLM vlucht dit jaar, want ben sinds 1 jan pas platinum. Maar ik kreeg ook regelmatig, als Gold member, gratis extra beenruimte stoelen of een nieuwe plek met lege middenstoel. Ik werd dan aangesproken met "Meneer Achternaam, ik zie dat u veel met KLM vliegt, als u wilt mag u ook hier komen zitten." Erg prettig.
Heel fijn en attent, maar in mijn eigen ervaring als FB Plat gebeurt dit echt haast nooit. Ik heb op al mijn vluchten (long-haul) misschien 1 in de 10 keer dat een FA langskomt en iets zegt over status of dergelijke zaken. Ik vind dat prima, overigens - vind het niet zo nodig dat mensen om mij heen geattendeerd worden op mijn status. Vond het wel bijzonder dat ik en mijn vrouw op onze huwelijksreis naar Buenos Aires keurig werden gefeliciteerd door de crew - die wisten op een of andere manier dat het onze huwelijksreis was. Geen idee hoe precies, ik had het alleen even snel genoemd toen we in de lounge een upgrade kochten voor AMS-EZE -- ze moeten het hebben doorgegeven en genoteerd? Op de terugreis hadden we helaas Y stoelen maar kwam de senior purser toch uit the WBC cabin om ons (in glas) champagne te geven en zelfs 2 huisjes, met de felicitaties van KLM. Uitzonderlijk attent en aardig.
Vraagje aan allen, Ik had een aantal vluchten geboekt incl EC. Maar nu ben ik inmiddels plat, volgens de plat line heb ik geen recht op restitutie. Dit lijkt me een beetje raar, heeft iemand hier ervaring mee?
Heeft er iemand ervaringen met de zogenaamde extra boarding-call voor elite leden? Ik vloog recent vier keer als Silver en zowel op Schiphol, CDG (2x) en Malaga geen enkele extra boarding-call na de Sky Priority boarding. Te CDG stond hij wel op het scherm maar na de Sky Priority begon men gelijk met 'normale' economy. Vooraf had ik het al aan een grondstewardess gevraagd en die zei dat het een 'difficult one' was. Redelijk waardeloos geregeld dit. Voorrang bij bagageafgifte was er op Malaga ook niet overigens. Daarbij heb ik bijna van geen enkele van de "priority-services" zoals KLM het zo fijn noemt gebruik kunnen maken.