Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Ik kan helemaal geen vervaldatum van mijn miles vinden op mijn Flying Blue account. Is een transactie van Pointshound dan ook een kwalificerende transactie?
     
  2. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    In de KLM app zie je onder "uw Awards Miles-saldo" tot wanneer je miles geldig zijn. Je hebt de FB amex, dan is betalen daarmee al voldoende om de geldigheid te verlengen.
     
    FlyingFonz vindt dit leuk.
  3. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Bedankt! Ik heb zelf ook nog even contact opgenomen met FB. Het ging hier namelijk om een account van een gezinslid waar de miles van de FB AMEX niet op worden gecrediteerd. Doordat we een paar maanden gelden nog een transactie hebben uitgevoerd met share & fly, zijn alle miles tot mei 2019 geldig.
     
    FlyingFonz en Daan3 vinden dit leuk.
  4. Rutger1986

    Rutger1986 Newbie

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    2
    Trofeepunten:
    3
  5. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Die kans is aanwezig. Alhoewel de meeste partners van Virgin Star Alliance leden zijn, verwacht ik dat VS nog wel eens toetreedt tot SkyTeam. Zeker met DL hebben ze een goede samenwerking.
     
  6. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Spaar je ook segmenten en miles op vluchten met klm-vouchers?
     
  7. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.650
    Leuk Bevonden:
    1.705
    Trofeepunten:
    523
    Ja hoor
     
  8. chimeister

    chimeister Newbie

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    1
    Trofeepunten:
    3
    Vraag. Ik ga vaak met mijn familie op vakantie. Nou is er bij hun ook de mogelijkheid om een FF nummer in te vullen. Ik kan niet mijn eigen nummer hier invullen. Bestaat de mogelijkheid om hun miles op mijn account te claimen of gaat dit automatisch?
     
  9. Sandor

    Sandor Silver Member

    Berichten:
    919
    Leuk Bevonden:
    1.188
    Trofeepunten:
    428
    Dat gaat niet automatisch. Over laten boeken kan wel, maar dat is behoorlijk duur en daardoor eigenlijk niet de moeite waard.
     
  10. Goffe de Boer

    Goffe de Boer Silver Member

    Berichten:
    887
    Leuk Bevonden:
    1.178
    Trofeepunten:
    428
    Je zou wel met share & fly gratis miles kunnen overschrijven naar je eigen account. Een voorwaarde is alleen wel dat jouw familieleden een Flying Blue Amex partnerkaart moeten hebben. Betalen om miles over te laten schrijven zou ik echter af willen raden. Je kan eventueel wel een eigen award ticket boeken met miles op het account van een familielid.
     
  11. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Kijk ik nou verkeerd of is die Flying Blue store echt bizar ongunstig??
     
  12. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.552
    Leuk Bevonden:
    3.580
    Trofeepunten:
    948
    Nee, dat zie je goed. KLM heeft liever dat je miles besteedt aan vluchten.
     
  13. Barend

    Barend Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    128
    Ken je een ander puntensysteem wat wel producten voor 'gunstige' prijzen aanbied? Ik niet..
     
  14. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    615
    Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
    Nee, maar dit is wel erg extreemo_O
     
  15. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.213
    Leuk Bevonden:
    1.595
    Trofeepunten:
    273
    Nu net bij mijn laatste flying blue inlog 5x opnieuw streetsigns wegklikken om te bewijzen dat ik geen robot ben...een record.
     
    Carel1 en Denzi vinden dit leuk.
  16. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Ik ben erg benieuwd naar je strategie, om de door jou geadoreerde Flying Blue status te behalen. Wil je je hier voor gaan kwalificeren d.m.v. segmenten of level miles? Neem ons mee in je beredenering, wellicht kunnen fellow Flying Blue status-jagers er nog wat van opsteken.
     
    RayTurner vindt dit leuk.
  17. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    792
    Leuk Bevonden:
    440
    Trofeepunten:
    63
    Even heel iets anders - weet iemand of je nog FB miles ontvangt bij de Travelex wisselkantoren?
     
  18. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    De partnerwebsite is afgesloten en op de Flying Blue website staat geen informatie meer over Travelex, dus ik ben bang van niet.
     
    RobertFB vindt dit leuk.
  19. sebas_ly

    sebas_ly Newbie

    Berichten:
    29
    Leuk Bevonden:
    17
    Trofeepunten:
    3
    Dat kan ik zeker.
    Mijn strategie voor 2017 is dus om te kwalificeren met level miles. Maar dan wel in de Europese business class.
    Ik ben min of meer toevallig op dit idee gekomen toen ik op zoek was naar tickets AMS-HEL. Een retourtje AMS-HEL via CDG in EBC levert 9630 miles op en is meestal nog goedkoper dan een rechtstreeks ticket in EBC (7500 lvl miles). Aangezien ik dit jaar nog een aantal keer die kant op ga heb ik een aantal vluchten in HEL-AMS vluchten in BC 'genest' omdat die goedkoper waren dan AMS-HEL! Dit aangevuld met een retourtje AMS-HEL in EC om er de eerste keer te komen.
    Daarnaast vlieg ik nog een keer naar OTP via CDG wat 9486 lvl miles moet opleveren voor 500EUR.
    Het is misschien niet de goedkoopste manier, maar wel snel en comfortabel, 7 retourtjes en je bent er.
    Er zijn hier al eens eerder routes beschreven in EBC die erg veel miles opleveren, bijvoorbeeld KBP-TLV rtr voor 16k miles....mocht iemand een mileagerun willen doen. In WBC moet je daarvoor toch al een stuk verder vliegen, en daar heb ik nu geen tijd voor.
    Volgend jaar wilde ik dan kwalificeren d.m.v. segmenten...denk ik.....
     
  20. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    417
    Leuk Bevonden:
    653
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb onlangs ook die mazzel gehad. Of wordt dit nog terug gedraaid????

    Mijn orginele ticket was S classe met AF - AMS-HKG via CDG. Kreeg een upgrade kans voor 24.000 miles. Direct gedaan. 13 uurtjes biz is altijd beter dan eco. Drie dagen later zag ik dat er 10K miles bijgeschreven was op basis van J1. Weet iemand waar die 1 voor staat?
     

Deel Deze Pagina