Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    926
    Trofeepunten:
    143
    Ik kom (helaas) alleen maar BC stoelen kiezen. Enfin, het was maar voor 50 minuten.

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.000
    Trofeepunten:
    558
    Haha, ja dat wordt dan lastig. In de A220 zit je trouwens stukken beter in BC, en in de Embrears van Hop wordt de stoel naast je altijd vrijgehouden itt KLC. Bij Hop had ik laatst ook Starlink, tijdens het opstijgen meteen even een speedtest gedaan uiteraard :D

Ruut vindt dit leuk.
  3. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    53
    Trofeepunten:
    18
    AF loopt inmiddels in veel opzichten ver vooruit op KL. Ze hebben de afgelopen tien jaar veel veranderingen doorgevoerd en zijn duidelijk meer premium geworden. Zowel in de passagiersbeleving als in de cijfers, die dat ook ondersteunen.

Terwijl AF verder richting premium positionering beweegt, lijkt bij KL juist het tegenovergestelde te gebeuren. De nieuwe stoelen in de A321 hebben bijvoorbeeld geen recline, behalve in de eerste x rijen. Dat is een fout welke AF jaren geleden heeft gedaan maar sindsdien passé is. De catering wordt bij KL als minder ervaren en wordt er bijna met zekerheid BOB ingevoerd. Er is nu wel gratis Wi-Fi, maar geen investering in Starlink (misschien de nieuwe A350s?). Waar AF Economy Comfort-stoelen toevoegt, haalt KL ze juist weg.

Ja, er komen meer Premium Comfort-stoelen, maar bij sommige toestellen (de 78X volgens mij) blijven er nog maar één of twee rijen Eco Comfort over. Dat is dan weer minder aantrekkelijk voor elites die in Economy reizen, omdat er simpelweg minder mogelijkheden zijn om deze stoelen te selecteren. Van de kwaliteit van de lounges wil ik nu niks zeggen... Laten we hopen dat de cabine in de nieuwe A350’s een duidelijke verbetering brengt, de keuze voor de Stelia Opera-stoelen is in ieder geval een stap in de goede richting. Wat extra aandacht voor de catering, vooral binnen Europa, zou ook welkom zijn. Weg met het houten bestek en de Wanderbox.

Hopelijk komt er weer wat meer enthousiasme om het merk te versterken, in plaats van steeds meer in te snijden in service en beleving.

bernard, Ruut en Vliegende_Keep vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina