Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Er waren al in het jaar van de overgang naar de cap op xp al geruchten dat men met zo iets bezig waren. Het is in ieder geval goed om een beloning te geven om door te blijven sparen nadat je op de cap zit.

er komen nog extra voordelen/opties voor ulti’s aan. Ben wel benieuwd wat ze daar nog kunnen doen.

Laatst bewerkt: 15 apr 2026 om 18:38
  2. Hildo

Hildo Newbie

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb het zelfde. Ben benieuwd hoe ze de geldigheidsduur duur van de voucher gaan bijhouden. Die loopt nu niet meer gelijk met de 4 die je krijgt bij vernieuwen van ulti status.

3. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.339
    Trofeepunten:
    248
    Ik kreeg vanmiddag een mail hierover. Ik vroeg me al af hoe en wat, maar het blijkt dat je in de engelse versie op de Q&A moet klikken om de precieze voorwaarden te zien.

Ik vraag me wel af hoe het gaat met de XP die worden meegenomen van het vorige jaar. Of zou het gaan om de XP die je in een bepaald jaar hebt verdiend. Anders zou het relelatief eenvoudig zijn: 300 XP carry over en maar 150 XP erbij verdienen.

Het is voor mij iig een trigger om AFKL trouw te blijven als ik volgend jaar PFL haal.

4. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    164
    Trofeepunten:
    43
    Is het XP of UXP (of XP voor iedereen, maar UXP voor PfL omdat die geen XP meer sparen maar enkel UXP i.v.m. Ultimate?).

Wat is de kwalificatie periode? Ik heb 2 periodes (vanaf 1 september voor XP en vanaf 1 januari voor UXP).

5. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    276
    Trofeepunten:
    63
    Zoals ik het lees bedoelt DuckDuck (video)bellen op de speaker. Met oortjes: ok.
    Maar waarom zijn er altijd mensen die hun telefoon gebruiken met speaker op standje 10?

rickbeerendonk en Ruut vinden dit leuk.
  6. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.558
    Trofeepunten:
    373
    Vraagje, ik heb een ticket ZWE-AMS-CPH volgende week, met een overstap van 8 uren in AMS. Nu is er later een enkeltje OTP-AMS bijgekomen, die precies valt in de overstap van het eerste ticket. Als ik ZWE-AMS aan het reizen zou zijn, zit ik nu in het vliegtuig van OTP naar AMS, waarna ik 3 uurtjes op Schiphol vertoef en doorreis naar Kopenhagen. In de KLM app overlappen deze 2 losse boekingen elkaar dus. Geeft dit problemen als ik in OTP wil instappen, dat mijn andere boeking zegt dat ik op dat moment in Antwerpen zou moeten zijn?

7. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb geen ervaring met hoe het bij KL zit maar met andere airlines krijg je in dit geval een waarschuwing dat er een van de bookings wordt gecancelled, ik kan me voorstellen dat dit bij KL ook zo is.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Ik vind die Choice Benefits wel goed en een welkome aanvulling eigenlijk. Als ik het goed begrijp dan ‘stapelen’ de voordelen?

Dus: 450 XP, mijlpaal en 609 XP: nog een mijlpaal? Dan klopt de gelogheid van een jaar ook niet echt, of het is een jaar of tot de volgende mijlpaal?

Dan moet je wel goed nadenken wat je kies. Want stel je kiest de extra overdraft van 20k en daarna weer die van 30k. Dan je je daar per saldo niet echt een voordeel aan gehad. Kun je eerst beter de XP kiezen.

Deel Deze Pagina