Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.339
    Trofeepunten:
    408
    Ik heb geen problemen gehad om deze in de apple wallet toe te voegen, vorige week niet en deze week ook niet.
    Zal ook te malen hebben welke eifoon je hebt en welke software er draait.

in de app ziet de boarding pass er nog wel hetzelfde uit.

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    973
    Trofeepunten:
    143
    Nieuwste iPhone, nieuwste iOS. Het probleem is inmiddels opgelost. Het zal wel aan de buggy KLM app hebben gelegen.

Ruut vindt dit leuk.
  3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    973
    Trofeepunten:
    143
    Ik had vanavond zin in een fatsoenlijke maaltijd en ben voor het eerst weer eens in de KLM kantine gaan zitten ipv de Privium lounge. Via kapotte deuren en roltrappen en tien minuten wachten bij security daarheen.

Ondanks dat een deel van de borden van piepschuim waren en een deel van porselein. Ik een houten vork met een stalen lepel en mes had. Was het eten redelijk goed. Het was Greek Night met veganistische souvlaki (jammer), kipgyros (yes!) met tzatziki. Alles behalve weer die Nacho chips met soep en een wrap…

bernard vindt dit leuk.
  4. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.287
    Trofeepunten:
    223
    Dacht van laat ik er eens over klagen via X maar kennelijk hebben ze zich daar ook misdragen...
    :cool:

Bijgevoegde bestanden:

5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    973
    Trofeepunten:
    143
    Ome Elon boos gemaakt :D

Ruut vindt dit leuk.
  6. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    968
    Trofeepunten:
    143
    Nieuwe format van boarding pass in de app ziet er leuk uit, maar ook ik kan hem nergens nu aan Wallet toevoegen.

KLM en IT blijft toch echt een stoplicht relatie he. :D

7. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    968
    Trofeepunten:
    143
    Welke mileage run heb je gedaan als ik vragen mag? Ik zoek nog eentje voor deze zomer, moet nog aardig wat halen voor 31 Augustus. Iets teveel OW gevlogen de laatste tijd om daar m'n status te behouden :p

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    973
    Trofeepunten:
    143
    Voor mijn terugvlucht heb ik weer ‘de oude boarding pass’ gekregen. Hoe dan :p

Ruut vindt dit leuk.
  9. Marcusfly

Marcusfly Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Wat is je exacte route geweest? Een mileage run met TBS erin lijkt mij wel wat…

10. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    28
    Flying Blue heeft een nieuwe Director: Tiffany Funk.
    Ben Lipsey is inmiddels SVP Loyalty, Digital & Data, maar blijft nog altijd nauw betrokken bij Flying Blue. Funk werkte jarenlang samen met Ben Schlappig van OMAAT en is daarnaast medeoprichter van award search tool Point.me.

Wat mij betreft goed nieuws: iemand die het loyalty “spel” ook vanuit consumentenperspectief begrijpt, en niet puur als bean counter naar het programma kijkt.

Ruut vindt dit leuk.
  11. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb een vraag over bagage op Skyteam vluchten, een vriend van mij was ten tijde van het boeken van een vlucht FB Silver wat recht geeft op 1 stuks ruimbagage op Skyteam vluchten. later is hij terug gezakt naar de Explorer status.
    Bij het inchecken moest hij echter wel betalen voor zijn ruimbagage, dit verbaasd mij want ik heb in het verleden ook een vergelijkbare situatie gehad maar mocht wel ruimbagage meenemen.
    Overigens op de terugvlucht was dit ook geen probleem! hij mocht gewoon zijn ruimbagage meenemen.

Mijns inziens kijken ze bij het boeken van je vlucht naar je status, ik vind het dus vreemd dat hij voor de heenvlucht heeft moeten bijbetalen voor ruimbagage en de terugvlucht geen probleem was.
    Iemand ervaring met een vergelijkbare situatie?

We gaan overigens wel proberen de kosten te verhalen op KLM.

12. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.350
    Trofeepunten:
    248
    Perks zijn van toepassing op basis van status op het moment van reizen, niet op het moment van boeken.

https://www.flyingblue.com/en/programme/more-info/tier-benefits
    (onder het kopje lounge access)
    19.In case your tier changes, you always enjoy the benefits of your tier at the moment of consumption, not the benefits of your tier at the moment of booking.

FlyingFonz en hellolaurent vinden dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    973
    Trofeepunten:
    143
    Je moet daadwerkelijk FB status hebben op het moment dat je reis. Wanneer je boekt is niet relevant. De enige uitzondering is als je als FB Elite stoelen hebt gekozen bij je boeking. Die blijven in principe ongewijzigd.

Dat verklaart waarom je vriend tijdens het boeken zag dat hij 1 stuks ruimbagage mee mocht nemen. Het is correct dat dit benefit vervalt als hij tijdens zijn vlucht Explorer is. De kosten voor bagage zijn terecht in rekening gebracht.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.287
    Trofeepunten:
    223
    Dat is raar.

Als je op moment van boeken Silver bent heb je ook recht op een gratis standaardstoel.
    Daar hoef je dan ook op het ogenblik van inchecken niet voor te betalen.

De koopovereenkomst heb je gesloten ten tijde dat je Silver was. Ben benieuwd of ze dit bij een rechter kunnen hardmaken.

Laatst bewerkt: 14 mei 2026
  15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    973
    Trofeepunten:
    143
    Gratis standardstoel als DB Silver is beperkt. En ligt ook aan well ticket je hebt. 24 uur voor OLCI is er meer keuze, maar op dat moment was hij geen CB Silver meer. Dus ook hier geen zaken die afwijken of ten intercut In gebeurt, helaas.

16. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Heel vreemd, want waarom mocht hij op de terugreis wel gratis zijn ruimbagage meenemen?
    Ik zou ook zeggen dat het moment van boeken leidend is.
    Stoel hadden we sowieso tijdens het boeken al gereserveerd

17. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.022
    Trofeepunten:
    558
    Heb jij toevallig Platinum status? Want dan is de koffer wellicht op jouw naam gezet op de terugreis..

18. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Nee ik heb zelf Gold status en ook een eigen koffer bij me.
    Verschil zit hem wel dat we de heenreis via de KLM app incheckte en terug via de Delta app.
    Onze vluchten werden deels met KLM en deels met Delta uitgevoerd

19. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.339
    Trofeepunten:
    408
    Het is inderdaad vreemd dat op de heenreis niet en terug de bagage wel gratis was, maar dat is een foutje in jouw voordeel.

Want hoewel ik jouw theorie begrijp is ook het omgekeerde het geval, als jij op het moment van boeken explorer bent mag je geen bagage meenemen, geen gratis stoel vastleggen en niet de lounge in, als je dan in de tussentijd gold wordt mag je dit op het moment van vliegen wel en ga je ook niet eisen dat de voorwaarden van het boeken moeten worden aangehouden.

In de voorwaarden van KLM staat het duidelijk, Dat een stoel wel blijft komt doordat de IT een statusdowngrade niet opmerkt, tenzij er een toestelwissel plaatsvindt.

hellolaurent en Dan1 vinden dit leuk.
  20. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Ja ik wist dit eerlijk gezegd ook niet hoor, ik kan van mezelf in het verleden ook herinneren dat ik wel bagage mee mocht nemen.
    Het is natuurlijk ook vreemd dat het op de ene vlucht wel gratis mee mag en op de andere niet. Het stond ook gewoon in de app dat er 1 stuks ruimbagage mee mag dus dat maakt het ook verwarrend al moet ik zeggen dat de KLM app echt gigantisch slecht is en blijft.
    Op mijn naam stonden ook opeens 2 ruimbagage koffers op Schiphol navraag gedaan en ze konden het ook niet verklaren dus blijkbaar ook weer een bug in de app.
    Ik kan je in jou beredenering wel vinden overigens hoor.

Deel Deze Pagina