Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.315
    Trofeepunten:
    408
    Dat is bij elitestatus al gauw een ‘probleem’ waardoor je zeker bij vooraf boekingen eigenlijk alleen maar de focus legt op de alliantie waar je die status hebt.
    En ik kijk wel eens kort vooral, en dan komt bijvoorbeeld Lufthansa €20 goedkoper uit, maar heb ik geen lounge toegang, en erger boarding groep 6 met stoel 23b…
    En daar bestaat het risico dat je dan alsnog de handbagage aan de gate moet afgeven, als er iets is wat ik niet kan en mag doen is het dat, dan vlieg ik simpelweg niet mee.

Al was laatst LOT naar Warsawa rechtstreeks vanaf Brussel op zich prima, nu zou het ermee te maken kunnen hebben dat de 737 voor 40% vol zat, want ik weet niet zeker of ik net zo positief was op rij 26 als ik niet alle 3 stoelen voor mezelf had, want ik voelde qua neenruimte me in een air France toestel. Daarnaast het is bij LOT water, sap of bier, wijn…

2. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.339
    Trofeepunten:
    248
    Waarom zat je op rij 26? Je kan toch bij inchecken je stoel wijzigen?

Ik zat vandaag op rij 11, wat ik al vreemd vond, want keurig 36h tevoren ingecheckt. Bleken er 9 rijen business te zijn, waarvan 25% in gebruik was. De rest van het toestel (737) had ook maar iets van 40% bezetting.

3. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.315
    Trofeepunten:
    408
    Het was een last minute change van een kLM vlucht, op alle andere rijen waar business klasse ook tot en met rij 7 was, zat al iemand, en een keer achterin het toestel is ook eens leuk en nu zat er ook niemand voor of achter mij. Juist daarom was de vlucht prima, maar van Warsaw naar Lisboa in een volgepropt exemplaar van deze zal ik nooit boeken.

westi vindt dit leuk.
  4. William

William Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    39
    Trofeepunten:
    63
    Vlieg wel direct met KLM nar Lissabon. Lissabon geweldig AMS-LIS-AMS binnenkort weer nonstop KLM vlucht boeken.

5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.267
    Trofeepunten:
    223
    Je bent opeens wel positief over KLM...

Enzo en Dan1 vinden dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Wat is er specifiek zo geweldig aan de route AMS - LIS - AMS?

7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.315
    Trofeepunten:
    408
    ik vind het zo jammer dat op die route BOB weer weg is, want de selectie was een stuk beter.
    Want voor de rest is deze vlucht vooral lang…

8. B_in_T

B_in_T Blue Tier

Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    43
    Viel de vlucht AMS-OPO eerst ook niet onder de BOB? Ik vloog dit onlangs en was verbaasd dat er de normale catering was. Ik had mij al mentaal voorbereid op bagger verkoop in de lucht en dat was er gelukkig niet. Die gratis/normale catering vond ik trouwens wel goed. Ik eet graag een broodje kaas dus ben er altijd wel blij mee. En daarna werd ook nog een brownie geserveerd (terugreis was iets van een carrot cakeje). Beviel mij op beide vluchten dus goed en ik vind BOB dus helemaal niks. Dan reis ik wel met Ryanair/EasyJet/Transavia als ik tijdens het vliegen nog wil betalen. Personeel was goed, maar vooral terug echt superlief en gezellig. Kregen zelfs een cadeautje mee op de terugreis :)

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 23 mrt 2026
    Enzo, michiel1, Ruut en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Het is inderdaad een lange vlucht (heen). Maar het vooruitzicht is heerlijk Portugees eten. Dus weiger ik altijd met plezier die kleffe boterham ;)

Enzo en Tim82 vinden dit leuk.
  10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    AMS - WAW

Eindelijk weer eens een handgeschreven kaartje in mijn stoel. Zeer attent!

Enzo en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    943
    Trofeepunten:
    143
    Net WAW - AMS.

Net op het vliegveld één of andere hork (uiteraard een Nederlander ;) ) die voordringt bij nota bene de priority boarding. Staat die gast bij de scanner, heeft ie z’n boardingpas niet paraat. Ongelofelijk. He had one task. Staat vervolgens mensen op te houden bij de gate.

Werd ik door de gate agent gewenkt te komen, aangezien die gast met zijn telefoon stond te kloten. Ik loop door de gate en voel de hete adem van die vent in mijn nek. We hadden echter een trap- en busgate. Dus priority boarding in de bus, om daarin als vee naar het vliegtuig vervoerd te worden.

Komen we aan bij het vliegtuig, sprint die gast als een gek naar de trap. Elleboogt zich naar boven en zit vervolgens voor mij in de EBC. Waar meer dan voldoende plek is voor zijn koffertje. Hij stond ook nog te kutten bij de bagagebakken en in het gangpad en toen stond ik (geheel per ongeluk, echt waar) op zijn tenen :rolleyes:

Enzo, Eagle, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.267
    Trofeepunten:
    223
    Op mijn vlucht van AUA-AMS voor het eerst in mijn leven een severe Clear Air Turbulance meegemaakt:confused:

Geheel plotseling begon het toestel enorm te schudden, zag heel kort het licht uitgaan en vervolgens meerdere keren het diepe achtbaan-gevoel. Mensen gillen, kinderen krijsen en huilen.
    Wat me direct opviel was dat het een aantal minuten duurde voordat het "fasten seatbelt" aanging. Dus ook voor de flight deck kwam dit onverwacht.
    Van cabin crew begreep ik dat er in de galley wat spullen richting plafond waren gegaan en dat de dames dit ook nog niet eerder zo hadden ervaren. Gelukkig geen gewonden.

Op Flightradar zag ik thuis een kleine afwijking in de route boven de Atlantische Oceaan, net voorbij Bermuda.

Al met al een bijzondere ervaring;)

13. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.005
    Trofeepunten:
    558
    Nou dan heb je nog geluk gehad dat je vliegtuig niet is verdwenen :D

bernard en Ruut vinden dit leuk.
  14. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.267
    Trofeepunten:
    223
    :cool:

Het was best heftig. Vanuit de cockpit werd ook gezegd dat als er mensen waren met vragen of zorgen, spreek de crew aan.

Een paar uur later kwam er nog een duidelijke uitleg van wat er nou eigenlijk gebeurd was en dat de piloten ook onaangenaam verrast werden.

Cabin crew ging pro actief met de kleine kinderen praten, dat was best schattig.

Enzo en bernard vinden dit leuk.
  15. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    322
    Trofeepunten:
    63
    De eerste A350 van KLM zal op de routes naar Dar es Salaam en Toronto ingezet worden.

Bij AF is dit al jaren mijn favoriete toestel. Heel benieuwd of deze net zo fijn gaat zijn bij KLM.

Samm vindt dit leuk.
  16. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    28
    Met Stelia Opera, dezelfde type stoelen als in de nieuwere AF A350s zal het zeker fijn worden. Ik denk dat we dan ook een "Business Suite" mogen verwachten ;)

17. hellolaurent

hellolaurent Blue Tier

Leuk Bevonden:
    59
    Trofeepunten:
    28
    Oof, de nieuwe fuel surcharges... AMS-MEX nu €460 ipv €370 taxes and fees voor een C award

Samm vindt dit leuk.
  18. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.005
    Trofeepunten:
    558
    Kan me voorstellen dat je na zo'n gebeurtenis ff niet lekker zit in het vliegtuig :p

Ruut vindt dit leuk.
  19. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.558
    Trofeepunten:
    373
    Nee het lijkt me ook vreselijk, omdat het iets onvoorspelbaars heeft zo'n situatie. Het ergste wat ik heb gehad is dat ik tegen de wc wand werd aangedrukt en dat ik moeite had om nog terug te lopen naar mijn stoel. Een trolley met drankjes van de cabin crew was omver gekanteld in de galley. Maar de de cabin crew zei alleen "oeps" en begon vervolgens de bonus aanbiedingen te bespreken van de AH met elkaar. Dus ik dacht, o dan loopt het wel los.

Ruut vindt dit leuk.
  20. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    94
    Trofeepunten:
    28
    Afgelopen weekend een XP Runner gedaan met SAS in (Europe) Business Class.
    Voor het eerst voor mij met SAS maar zeker niet de laatste keer, hun Europese Business class is zeker een goed product sterker nog ik vind het beter dan KLM.
    Je krijgt echt een professionele maaltijd, echt bestek en er zijn heel veel dranken waar je uit kan kiezen.
    Personeel vraagt ook meermaals of ze nog iets voor je kunnen betekenen, en dat op korte vluchten van max 1,5 uur.
    Zelfs op een vlucht van 45 minuten een maaltijd gekregen wat bij KLM vaak een simpel tasje betreft.

upload_2026-3-28_11-48-45.jpeg

Ik wilde deze ervaring toch even delen :)

Enzo, Max2000, FlyingBlob en 4 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina