Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.546
    Trofeepunten:
    373
    Volgens mij kan je wel de exit rows halverwege het vliegtuig gratis kiezen. als ik bij de Airbus a330 met Delta naar de VS wil, kan ik vanaf rij 32 alle stoelen selecteren die er zijn, dus ook de nooduitgangen. Beenruimte zelfde als bij KLM. Al vind ik de algemene ruimte in een rijtje van 2 in de a330 sowieso iets ruimer qua beleving dan een 777.

2. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    37
    Trofeepunten:
    18
    Die beleving kan ook zeker kloppen, als het goed is zijn de economy stoelen van Delta in de A330 46cm breed (bij KLM in de A330 overigens ook), ten opzichte van 43cm in de 777's van KLM.

3. Nixxin

Nixxin Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Mijn collega's Miles zouden verlopen, hij vroeg of ik ze wilde hebben.
    Natuurlijk, hij heeft 2500 Miles overgezet naar mijn Flying Blue account.
    Echter, nu vertelde hij dat hij hiervoor blijkbaar €25 moest betalen. Daar baalde hij wel een beetje van. Ik wilde er wel voor betalen, maar dat vond hij niet nodig.
    Het was direct bij mij bij geschreven.
    Dus mocht iemand punten naar je willen overmaken even opletten op de voorwaarden.

4. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    28
    Helaas zijn de exit rows al bezet anders hadden we die zeker geboekt, daarom ben ik ook wel benieuwd hoe de reguliere Economy stoelen zijn qua beenruimte.
    We zitten immers bijna 9 uur in het vliegtuig naar Atlanta.
    Het is overigens een A330-900neo, rij van 2 vind ik sowieso prettiger

5. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    313
    Trofeepunten:
    63
    https://news.klm.com/klm-offers-free-wifi-on-european-flights/#

Na bij Air France Starlink (ook gratis) gebruikt te hebben is het jammer dat KLM toch bij Viasat is blijven hangen. Vooral de latency is heel erg hoog waardoor het browsen langzaam aanvoelt.
    Dat gezegd, een gegeven paard niet in de bek kijken. Voor het meeste van mijn werk is het wel geschikt.

6. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.978
    Trofeepunten:
    428
    Er stond hier vanochtend weer een mooie rant van William over KLM. Ik twijfelde nog om te quoten omdat ik het vermoeden al had dat de post weer door hem weg gehaald ging worden. Helaas niet gedaan, maar voor de uitslapers: jullie hebben weer een juweel van een post gemist over piloten die niets omroepen en dat EVA het neusje van de zalm is... :D

Dan1, Ozzietukker, Eagle en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Peer

Peer Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    KLM annuleert vluchten naar het Midden-Oosten. En maakt hiervoor eigen afweging van de veiligheid. Is hier meer over bekend? Want anderen zoals AF vliegen wel door.
    Hoe handelt KLM nu de omboekingen af. En hoe gaat KLM om met EU-261?

8. JosEnrafNonius

JosEnrafNonius Blue Tier

Leuk Bevonden:
    172
    Trofeepunten:
    43
    Volgens de Platinum lijn vanmorgen wordt omgeboekt naar Emirates en Air France (notabene!) die wel vliegen... voor de vluchten voor de komende dagen was nog niet bekend bij hen of die geannuleerd worden. Ik moet zaterdag 7 Feb naar Dubai en kan nog niet omboeken zonder kosten, moet een annulering afwachten...

9. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.299
    Trofeepunten:
    408
    Kennelijk is de informatiepositie van Nederland niet voldoende.
    Hier is geacteerd op de mogelijkheid van een ‘preventieve’ aanval van Iran vermoed ik. Die van de VS kan het nog niet zijn.

Het blijft lastig en better be safe then sorry, want er speelt natuurlijk wel degelijk iets, al acht ik zelf het niet logisch dat Iran de eerste stap zet, daar heeft het niet genoeg steun voor.

10. Peer

Peer Newbie

Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Onze KL427 van donderdag naar Dubai is geannuleerd. Deze business class was geboekt met FD miles. En we kregen vrij direct als alternatief de EK148 aangeboden! Ook in business class. Wij zijn tevreden over deze oplossing. Ook al vinden we het vreemd dat ze om veiligheidsredenen zelf niet vliegen, maar hun passagiers wel laten vliegen.

Laatst bewerkt: 28 jan 2026
  11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    882
    Trofeepunten:
    143
  12. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.487
    Trofeepunten:
    558
    `
    Bovenaan het artikel: "Note that it is unclear who many of these options you can choose at each level or if you get them all (unlikely)."

Allemaal zeer speculatief. In het rijtje van de 40k overdraft staat ook dat je één upgrade voucher krijgt, en 30k miles cadeau krijgt. Als alle 30.000 platinums in Nederland volgend jaar een upgrade cadeau krijgen, wordt het druk.

Maar het zou kunnen zijn dat het artikel gelijk heeft..

Dan1 vindt dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    882
    Trofeepunten:
    143
    Even naar FlyerTalk gegaan en daar wordt dit verhaal ook bevestigd. Het lijkt om ‘een premature livegang’ te gaan. Of weer een mooi voorbeeld van ‘slechte IT’.

https://www.flyertalk.com/forum/air...57-flying-blue-introduce-choice-benefits.html

Interessant draadje wel. Ben Lipksy, die regelmatig daar rondhangt, heeft bevestigd dat zoiets eraan zou komen.

14. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.299
    Trofeepunten:
    408
    Ze geven de passagier de optie, die kan er ook voor kiezen het geld of miles terug te vragen.
    En zo hoort het natuurlijk ook, een maatschappij heeft geen zeggenschap in de eigen afwegingen van een passagier.
    Het kan zakelijk of (noodzakelijk) familiebezoek zijn waar andere afwegingen kunnen worden gemaakt.

Net zoals de overheid het niet verbied om af te reizen naar landen die in oorlog zijn, bijvoorbeeld Oekraine, wel kan door middel van kleurcodes die de overheid afgeeft worden aangegeven dat hulp in dat soort landen zeer beperkt is.
    Ook hier geldt dat iedereen zelf de afweging moet kunnen maken, maar ook weet dat eventuele risico's wel voor jezelf kunnen zijn.

15. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    304
    Trofeepunten:
    63
    Ik zie ook op Flyertalk allemaal gepraat over double XP hier en daar maar ik moet het zelf nog tegenkomen, de links die daar gepost worden doen het iig niet voor mij.

Zal wel weer een US only dingetje zijn...

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    882
    Trofeepunten:
    143
    Wat ik lees is dat er iets ‘per ongeluk’ in productie is gezet en er nu weer af is gehaald.

17. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    368
    Trofeepunten:
    63
    Kwam net deze tegen in de Reward tool, 3 x BC vanuit Zuid Amerika:
    Ticketprijs voor 3 passagiers 312.125 Miles+EUR 29,16

Foutje of komt deze lage tax vaker voor?

18. Frankb

Frankb Blue Tier

Leuk Bevonden:
    503
    Trofeepunten:
    123
    Vanuit brazilië? Dat heeft met de wetgeving te maken.

Robinho vindt dit leuk.
  19. Hahn

Hahn Newbie

Leuk Bevonden:
    9
    Trofeepunten:
    3
    Om voor de toekomst duidelijkheid te geven, ja het is dus mogelijk om dit zo te boeken. Uiteindelijk heb ik eerst een economy ticket geboekt voor de data die ik wilde. Daarbij rekening houdende met de 24u dat eventueel nog gratis geannuleerd kan worden. Ik heb telefonisch contact gehad met KLM en met Flying Blue en gevraagd of er beschikbaarheid is om te upgraden in de O klasse. Deze was beschikbaar, maar telefonisch vonden ze alles maar lastig en werd ik heen en weer gestuurd. Uiteindelijk via de chat op www.flyingblue.com goed geholpen (eerst Engels selecteren, dan komt de chat als optie). Daar wisten ze wat ik wilde, en hoe ze het moesten regelen. Duurde eventjes, maar uiteindelijk is de terugvlucht geüpgraded voor 60k miles.

Er werd nog bevestigd dat de upgrade kosten in miles verschillend zijn bij verschillende originele boekingsklassen. Daar is in principe een standaard staffel voor.

20. boeing767

boeing767 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    182
    Trofeepunten:
    43
    Vandaag zowaar bericht dat de claim door KLM is goedgekeurd en ze mijn hotel terugbetalen. Netjes van ze!

Deel Deze Pagina