Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.026
    Trofeepunten:
    708
    Lees op FT dat Silver dan Zone 5 krijgt, dus geen enkele boarding priority…

rickbeerendonk vindt dit leuk.
  2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.299
    Trofeepunten:
    408
    Ik lees dat inderdaad ook, en het komt van een betrouwbare bron Ben Lipsey.

Maar dat maakt het controleren natuurlijk wel makkelijker, want dan zal het gatepersoneel vanaf groep 5 kunnen gaan controleren of de hutkoffer wel mee mag. Want zoals ik het lees, als je bagage koopt kom je wel in boarding groep 4.

rickbeerendonk vindt dit leuk.
  3. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    76
    Trofeepunten:
    28
    Maar dan heb je dus al voor de volle prijs een economy ticket gekocht? Dat zal ook duurder zijn dan alleen de tax die je nu betaald op je reward ticket..

4. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.326
    Trofeepunten:
    248
    Het gaat op 1 punt dan wsl fout: als ik met een statusloos iemand reis en gezamelijk check-in doe, dan krijgt die persoon ook group 2. Of zouden ze dat ook gaan afschaffen?

5. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.236
    Trofeepunten:
    223
    Ik vlieg frequent op de route AMS-AUA en dan is het verschil niet al te groot.

6. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.299
    Trofeepunten:
    408
    Ik denk niet dat die groep passagiers heel groot is. Je hoeft ook niet alle scenario's te ondervangen.
    En mocht later blijken dat het aantal basic ticketholders die samenreizen met een statushouder heel groot is, dan kan je dat altijd nog aanpassen.

westi vindt dit leuk.
  7. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    304
    Trofeepunten:
    63
    Dat inderdaad, KLM zal liever hebben dat er af een toe een onbetaalde carry-on tussendoor slipt dan dat de hele boarding procedure moet worden aangepast, met alle vertragingen van boze passagiers etc erbij. De echte budgetcarriers die laten gewoon van te voren een groep haviken los met hun Allowed tags en een bonus in het vooruitzicht voor iedereen die ze kunnen pakken met koffers die een centimeter te groot zijn.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    882
    Trofeepunten:
    143
    Even wat frustratie uiten: ik boek weet ik hoe lang tickets bij KLM, zowel privé als zakelijk. Mijn gezinsleden staan allemaal als reizigers in de KLM app en toch moet ik regelmatig opnieuw mijn geboortedata, die van mijn vrouw of de FB-nummers invoeren.

Als ik via de app boek dan staan al mijn gezinsleden erin, doe ik dat via de website dan weer niet.

Verder gaat alles goed hoor :)

9. William

William Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    63
    Vluchten naar Bangkok met KLM Economy / Premium Economy en World Bussiness Class nog nooit kunnen slapen.

Bij China Airlines wel 2x in A350. Kreeg 2x gratis upgrades naar Premium Economie en alleen in World Bussines. Ook bij Eva Air lukte het in A340 te slapen na gratis upgrade naar Premium Economy heen vlucht en naar huis kreeg weer gratis upgrade naar Bussines Class
    Viel mij op de A350 velen malen stiller is dan de Boeings 777.
    Hoop KLM snel de A350 inzet naar Bangkok. Dit jaar komen de eerste A350.

Laatst bewerkt: 14 feb 2026 om 21:56
  10. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    28
    Vinden jullie de gebruiksvriendelijkheid van de KLM app / website ook zo belabberd slecht? Het frustreert mij met de dag, app is vaak zeer traag en is ook totaal niet functioneel.
    Website werkt ook vaak niet goed, zo wil ik net mijn paspoort gegevens invullen en wordt ik opeens omgeleid terug naar de homepage van KLM. zomaar één van de vele bugs die ik veel meemaak.
    Zo lukt het ook niet om boekingen aan mijn google agenda toe te voegen. Toch wel makkelijk als dat zou werken...

11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    882
    Trofeepunten:
    143
    Yes. Het irriteert mij ook mateloos dat ik steeds opnieuw gegevens in moet vullen van mijn gezinsleden. Of dan ineens weer mijn paspoortgegevens. Die ik dan weer opsla. En dan na een tijdje weer opnieuw moet invoeren. Al zou het gezien de belabberde staat van de IT misschien wel een beter idee zijn om die data daar niet op te slaan.

12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.299
    Trofeepunten:
    408
    Niet zo lang geleden wees iemand mij erop dat ultimate op Schiphol toegang hebben tot de KLM lounge na aankomst.
    Ik kan die link echter nergens meer vinden if us dit nu aangepast?

13. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    28
    Inderdaad, ik heb me al zo vaak opnieuw moeten inloggen.
    Paspoort gegevens ook vaak opnieuw invoeren, daarnaast is de combinatie tussen Flying Blue en de KLM site geen succes.
    Eigenlijk wel een hele slechte zaak voor zo'n grote airline die zo'n slechte app/website heeft en dat anno 2026.
    Sommige low-cost airlines hebben een betere app/site

14. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.546
    Trofeepunten:
    373
    Wat ik vervelend vind aan de app is dat er op de site als je een boeking wilt maken er veel meer opties worden aangeboden van ook partner airlines als je een route met een overstap wilt/moet maken. Waarom kan dat in de app niet denk ik dan.

15. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.487
    Trofeepunten:
    558
    flyingblue.com heet die website

dan menu -> het programma -> voordelen vergelijken -> ultimate kopje loungetoegang

geldt voor ulti zónder introducé en KLM is vrij strikt.

Elgertje en Ozzietukker vinden dit leuk.
  16. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.299
    Trofeepunten:
    408
    Ja deze zocht ik.

https://www.flyingblue.com/nl/programme/more-info/tier-benefits

Punt 20;
    Na aankomst op Amsterdam Schiphol Airport met een Air France- of KLM-vlucht, hebben alleen Ultimate-deelnemers toegang tot de KLM Crown Lounges.

Nu deed mijn boarding pass vandaag mij niet binnen laten, zal er vast mee te maken hebben dat ik ook voor de economy comfort stoelen moest betalen, nadat in allereil mijn vlucht herboekt was door een annulering en er 2 ticketnummers in stonden...
    Maar toen werd aangegeven, nee dit is niet volgens de regels, maar ik kon dit niet zo snel vinden via google search.

17. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.487
    Trofeepunten:
    558
    Boarding pass scannen werkt niet inderdaad, omdat ze in mei vorig jaar alle toegang na landing beëindigd hebben en daarna een uitzondering voor ulti. Zoals zoveel IT-gerelateerde zaken bij KLM wat stroef gaan (niet waar @Dan1 :)), lukt het ze niet om die toegang te automatiseren. Mede omdat het alléén geldt voor AF/KL vluchten, niet voor alle skyteamvlucht die outbound wel toegang geven.

18. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.299
    Trofeepunten:
    408
    Het is mij de afgelopen tijd, wanneer ik het probeerde, altijd gelukt om met de aankomende boarding pass binnen te komen terwijl ik niet altijd een doorvlucht had, en zeker geen doorvlucht of trein dezelfde dag.
    Nu heb ik niet voor elke boeking een datapunt, want meestal wil ik graag direct naar huis, maar als de trein pas over 30 minuten komt is een snel drankje een beter idee dan op Plaza rondlopen.

Deel Deze Pagina