Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.296
    Trofeepunten:
    408
    Ik heb dus een keer zo'n connectie gehaald, wel de andere kant op van 2G naar 2F, het was even crossen met de Porsche naar 2F, maar ze zonden netjes te wachten bij de gate 2F, kon aan boord, deuren dicht en we gingen direct.

Maar als je op eigen gelegenheid moet connecten, tja je moet ook nog de bus nemen, en ook al heb je geluk dat de bus er net staat en je gelijk kan rijden duurt de busrit alleen al 10 minuten, naast dat van boord gaan bij aankomst, lopen naar de bus gate, en van de 2G aankomst naar de gate van vertrek ook tijd kost, en een 5 minuten connectie op eigen gelegenheid, daar gaat men zeker niet op wachten.

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.975
    Trofeepunten:
    428
    Ik moet het helaas zonder Porsche doen... Maar is pas over een paar maanden dus zal in de tussentijd vast nog wel een keer veranderen

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.296
    Trofeepunten:
    408
    Oh dit soort wijzigingen vooraf vindt ik ook altijd wel leuk, soms zien ze het, en krijg je een ander voorstel, soms niet, zelfs niet als het -15 minuten is, en moet je er zelf achteraan.
    Maar nooit een probleem, want dan kan je het wijzigen zoals je wilt, en ben je niet gebonden aan ticketvoorwaarden.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  4. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.975
    Trofeepunten:
    428
    Ja klopt. Ik heb van deze ook geen melding gehad, zag het zelf toevallig.

Maar had eerst een latere vlucht en kan hierdoor mooi veranderen naar een veel beter tijdstip, dus helemaal prima.

5. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Inderdaad, ik hoop er stiekem altijd op. Afgelopen jaar een inbound SIN-CDG-AMS omgezet naar direct SIN-AMS en ook voor komend jaar een soortgelijke 'upgrade' gefixt. Gewoon direct vlucht- en stoelnummers noemen en de klantenservice is ook blij dat ze snel klaar zijn.

6. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    82
    Trofeepunten:
    28
    Meermalen een paar tientjes hier, en voor mijn eerdergenoemde voorbeeld van een enkeltje vanuit Trondheim zelfs bijna de helft (60 EUR). Ik gebruik ook weleens miles voor enkeltjes vanuit het buitenland - vaak gunstiger vanwege lagere bijkomende belastingen - en dan heeft het me ook weleens een paar duizend miles gescheeld om door te routeren naar ZWE.

Ik heb ook weleens niche gevallen gezien waarbij het nog veel meer scheelt van/naar Azië, maar heb die niet paraat.

7. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.545
    Trofeepunten:
    373
    Naamloos.jpg

Scheelt soms echt extreem veel. (in business in dit geval)

finsdeflyer en Ruut vinden dit leuk.
  8. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Gelukkig nieuwjaar iedereen.

Ik keek vandaag in de KLM-app en tot mijn verrassing ben ik platinum for life geworden. Ik dacht dat je daarvoor 10 volledige jaren nodig had, en ik werd pas Platinum in november 2016 in het oude systeem (zonder het meenemen van XP’s uit eerdere jaren).

Erg leuk, maar wel een verrassing

michiel1, rickbeerendonk, ppt en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.416
    Trofeepunten:
    583
    Gefeliciteerd met je P4L! Misschien dat je in de overgangsperiode een surplus had van XP? Die zijn namelijk omgezet in P4L jaren.

petercs vindt dit leuk.
  10. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    280
    Trofeepunten:
    63
    Dank je wel, @Fripsmaster, en ook bedankt voor het meedenken. Eind 2024 (bij de overgang dus) had ik 746 XPs: 300 werd afgetrokken, zoals altijd, 300 werd meegenomen naar 2025, en 146 verdween. Twee dagen geleden stond er 581 XPs en 9 jaar op mijn teller.

Ruut vindt dit leuk.
  11. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Weet iemand hoe je bij een saudia boeking na het boeken nog je flying Blue nr kan toevoegen ? Ik krijg het niet voor elkaar..

12. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Dat is inderdaad nogal een gedoe. Volgens mij heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen via de chatbot.

Soms werkt het toevoegen van het KL-nummer niet en dan moet je je FlyingBlue nummer als AirFrance(AF)-nummer toevoegen. Zowel via de app als via de website geprobeerd... en zo vaak dat ik niet meer precies weet wat nu goed werkt.

13. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb echt al veel geprobeerd. Via de app moet ik eerst een alfursan aanmaken maar die OTP sms komt nooit binnen. Chatbot krijg ik elke keer een foutmelding en via de site van een andere skyteam member toevoegen kreeg ik ook een foutmelding. Of ik nog KLM of Air France koos. Wel heb ik gisteren pas geboekt, moet misschien de boeking nog definitief gemaakt worden ofzo?

14. FritsJ

FritsJ Newbie

Leuk Bevonden:
    28
    Trofeepunten:
    18
    Allfursan account heb ik nooit aangemaakt. Alles via add trip en manage booking gedaan. Dan krijg je inderdaad een otp sms. Soms zit daar een paar uur vertraging in.

Probeer het morgen nog eens zou ik zeggen. Ik ben er voor 4 personen ook dagen mee bezig geweest.

15. boeing767

boeing767 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    178
    Trofeepunten:
    43
    Vlucht morgenmiddag naar Alicante geannuleerd... Kon kiezen voor een omboeking naar 9.40u via Madrid. Maar dan red ik het niet om met OV op Schiphol te komen aangezien de treinen zondagochtend te laat gaan. Heb nu snel nog een hotel voor vanavond geboekt. Iemand een idee of ik dat hotel straks kan claimen? Evt via American Express FB Platinum?

16. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    De boeking heb ik aan de app toegevoegd maar als ik dan frequent flyer nr wil toevoegen dan staat er dat ik moet inloggen in alfursan. Heel irritant. Als ik dat aanmaak krijg ik waarschijnlijk een nieuw frequent flyer account van hun waar ik dan punten krijg.

17. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Je kan het proberen, maar ik betwijfel het. Aan de andere kant sowieso slimme move om te doen met die sneeuw/ijzel. Ook al had het ov morgen wel gereden planmatig, de vraag is of dat morgen wel zo goed gaat..

Laatst bewerkt: 3 jan 2026
  18. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.020
    Trofeepunten:
    708
    In een vergelijkbare situatie kreeg ik van de AMEX verzekering nul op het rekest. De dekking gaat namelijk pas in ‘nadat de reis is gestart’, dus niet om iets voorafgaand aan de geplande reis toe te voegen. :confused:

19. Deman23

Deman23 Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Het is opgelost, ik heb saudia via Facebook Messenger gecontact en dat ging prima. Daar zitten zowaar echte mensen.

Ruut en FritsJ vinden dit leuk.
  20. Max2000

Max2000 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    384
    Trofeepunten:
    63
    Mijn vlucht naar Kopenhagen morgen voor mijn xp-run (AMS-CPH-ARN-HEL) is gecanceld, vervelende is dat SAS hun klantenservice al gesloten is (gaat pas om 7 uur weer open) en de online bot mij ook niet kan helpen. Alleen SAS gold en diamond leden hebben een aparte lijn die kan helpen. Hebben jullie ervaring hiermee en stel ik kan morgen omgeboekt worden direct naar Stockholm bijvoorbeeld krijg ik dan nog wel de originele XP's? Of stel ik kies ervoor om het een week later te doen en ik word dan geboekt op een vlucht met maar een overstap, krijg ik dan ook de originele XP's?

Deel Deze Pagina