Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.232
    Trofeepunten:
    223
    Om te beginnen zou ik straks eerst even die platinumlijn gaan bellen...

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.288
    Trofeepunten:
    408
    Het vervelende is dat men ruim buiten de 14 dagen e.e.a. wijzigt en een alternatief biedt, als die niet goed is kan je ook nog kiezen voor geld terug.
    Georgian Airways vliegt niet elke dag, daarvoor is de vraag te klein, al kan dat, zeker omdat het in april is (dus zomerseizoen) en Air France zicht terugtrekt nog wel veranderen omdat er dan mogelijk meer vraag is dat dat vluchtschema wordt uitgebreid.

Daarnaast is de positioneringsvlucht niet gekoppeld aan de Tblisi boeking dus is men niets verplicht. Vragen kan altijd, maar men hoeft niks te doen.
    Het enige waar je op kan hopen is een tijdswijziging van je positioneringsvlucht, want hoe klein de tijdswijziging ook is, dat maakt het voor de medewerkers wel mogelijk om te wijzigen, althans, dan kunnen ze kiezen voor een involuntary change, als er echter niks gewijzigd is kan een medewerker afgerekend worden op een gratis toestaan van wijziging als de ticketvoorwaarden dat niet toelaten.

3. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.232
    Trofeepunten:
    223
  4. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    882
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb gisteravond gepoogd de PSL te bellen maar het was klaarblijkelijk heel druk waardoor ik na een kwartier heb opgehangen, zoveel haast had het ook weer niet.

Vanavond gelukkig binnen 3 minuten geholpen door een zeer vriendelijke en behulpzame dame die gelukkig de best mogelijke oplossing had: 1 vlucht minder maar wel dezelfde dag vertrekken (en arriveren) als oorspronkelijk de bedoeling was. In plaats van KRK - AMS - CDG - TBS wordt het nu KRK-AMS-TBS met A9 (Georgian Airways). De terugreis is, op een half uur eerder vertrekken na, ongewijzigd gebleven behalve dat ik ook met A9 naar CDG vlieg in plaats van AF. Daarmee komt mijn positioneringsvlucht niet in gevaar. Ben benieuwd hoe A9 Business Class aan boord van hun 737 gaat zijn.

Kers op de taart is dat dit alles gelukkig met behoud van de oorspronkelijke hoeveelheid XP’s is! :)

Ik kreeg even nare flashbacks naar mijn (mileage run achtige) vakantie naar San Francisco in 2022 die door British Airways een uur voor vertrek volledig in het water viel.

We mopperen vaak op onze blauwe vogel, maar deze PSL medewerkster is absoluut een uithangbord voor KLM. Ik kan vannacht weer rustig slapen. Bedankt voor jullie reacties! :)

FlyingFonz, Felipe, Fripsmaster en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Hoi experts! Ik had een ticket nodig voor LAX naar AMS maar er was zoals altijd op deze route niks beschikbaar voor het laagste tarief, na lang zoeken kwam ik op LAX -> EXT, met een tussenstop in Nederland natuurlijk.. ;)

Heeft iemand van jullie ervaring hiermee, moet je bijvoorbeeld in Amerika bewijzen dat je naar het VK gaat of zijn er anderen dingen waar ik op moet letten?
    Zover ik op dit moment weet is het enkele obstakel dat ik met alleen handbagage kan reizen. (voelt wel aso om een vlucht te boeken die ik niet ga nemen)
    Hoor het graag als ik iets over het hoofd zie!

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    872
    Trofeepunten:
    143
    Hi! DUs als ik het goed begrijp reis je LAX - AMS - EXT enkele reis?

Het zal de Amerikanen een rotzorg zijn dat je het land verlaat en waar je heengaat :) Voor het VK heb je echter een ETA nodig. Of die, net als bij een ESTA voor de VS gekoppeld is aan je boardibgpass dat durf ik je niet vertellen. Maar formeel gezien moet je die hebben omdat je vlucht eindigt in het VK. Heb je die niet, dan kun je denied boarding worden. Want je kunt niet aantonen dat je het VK weer gaat verlagen en sirside blijft.

Verder is wat je van plan bent “skip lagging” . Ook weer formeel gezien mag dit niet. Je overtreedt de vervoersvoorwaarden van KLM. Heb je een retour, dan wordt je ticket direct geannuleerd. Je kunt een no show boete krijgen. En er zijn gevallen waar luchtvaartmaatschappijen mensen op de zwarte lijst gooien of frequent flyer status ongeldig hebben gemaakt (in de VS). Als je bagage om wat voor reden dan ook alsnog mee moet in het ruim, dan ben je ook de klos.

Samm vindt dit leuk.
  7. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Thanks, dus dan moet ik sowieso even voor die paar tientjes geloof ik een ETA aanvragen, voor de zekerheid! Het is een enkele reis inderdaad.. Ik moet het dan maar gaan meemaken en hopen dat mijn bagage niet alsnog in het ruim moet, dan kan ik het waarschijnlijk pas de dag erna ophalen op Schiphol. In ieder geval bedankt

Dan1 vindt dit leuk.
  8. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.600
    Trofeepunten:
    653
    Een ETA voor de UK is 16 pond

Samm vindt dit leuk.
  9. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.288
    Trofeepunten:
    408
    Vandaag voor het eerst gebruik kunnen maken van starlink wifi in een Air France toestel.
    Dit is inderdaad wel een verbetering van het eerdere systeem, want daar was de snelheid niet altijd constant en met noodzakelijke vpn en of virtuele werkomgeving eigenlijk niet bruikbaar maar nu wel.

10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    872
    Trofeepunten:
    143
    Die van ons (mijzelf en mijn gezin) waren allemaal binnen een minuut binnen!

Samm en lloydje33 vinden dit leuk.
  11. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    872
    Trofeepunten:
    143
    Graag gedaan. To be sure: heb je een Nederlands paspoort/geen aanvullende documenten nodig om in Nederland te blijven? Bij enkele reizen gaan er namelijk in veel gevallen alarmbellen rinkelen.

Met betrekking tot je bagage: als EXT de eindbestemming is conform ticket/boeking en als je bagage om wat voor reden toch het ruim in moet, dan gaat je bagage naar EXT en niet naar AMS. Je zult die dan EXT van de band moeten halen. Als je daar niet bent, omdat je op AMS bent uitgestapt dan heb je wel een groot probleem :)

Samm vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.288
    Trofeepunten:
    408
    De bagage wordt inderdaad doorgelabeled naar EXT, maar als je zelf niet op de vlucht naar EXT zit, zal de bagage uit veiligheidsoverwegingen niet op die vlucht naar EXT worden gevlogen.
    Je kan eventueel je bagage wel krijgen op Amsterdam, maar daarvoor hanteert KLM (terecht) een relatief hoge prijs, wat ook in je tickets staat vermeld, minimaal € 250 voor Economy, meer voor Business.
    Reden hiervoor is dat je het proces verstoord omdat ze handmatig de bagage moeten opsporen en onderscheppen.

Mocht je een nightstop hebben in Amsterdam, dan is het overigens vaak wel mogelijk om kosteloos je bagage in Amsterdam te krijgen, omdat niet alles wat je nodig hebt voor een overnachting in je handbagage mag, denk aan medicijnen bijvoorbeeld.

Samm vindt dit leuk.
  13. DuckDuck

DuckDuck Blue Tier

Leuk Bevonden:
    312
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb dezelfde ervaring gehad. Was heel fijn om mee te werken. Ook de grotere bestanden waar ik in een vliegtuig normaal niet eens moeite voor doe gingen prima.

Ozzietukker vindt dit leuk.
  14. Samm

Samm Newbie

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Ja ik heb gelukkig wel een NL's paspoort dus dat moet goed komen, ik ga naar de VS vanuit Canada maar dat moet geen problemen geven.
    De bagage laten ze inderdaad achter als je niet zelf op de vlucht zit ivm terrorisme, maar ik heb een zogenaamde tussenstop van 7,5 uur (overdag) dus als ze dan echt me bagage willen inchecken weer een extra argument om het bij me te houden. Hoe groot is de kans nou echt dat ze 1 koffer willen inchecken van een businessclass passagier, hebben jullie dat ooit meegemaakt, ik niet.

15. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    415
    Trofeepunten:
    308
    KLM heeft in België weer een code voor €60 korting: BESTXMAS25.
    Geldig tot en met 29 december 2025. Volledige voorwaarden vind je hier.

FlyingFonz, michiel1 en lloydje33 vinden dit leuk.
  16. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    641
    Trofeepunten:
    123
  17. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.232
    Trofeepunten:
    223
    Ik vraag me af hoe KLM Holidays de miles berekend.

Vorige maand had ik via KLM AMS-AUA geboekt en dat leverde ruim 5K miles op.
    Nu via Holidays dezelfde vlucht en slechts 3736 miles..

18. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    641
    Trofeepunten:
    123
    @Ruut de miles worden altijd berekend op basis van het uitgegeven bedrag * factor behorende tot de FlyingBlue status. Dus dit betekend dat puur het ticket-bedrag bij KLM Holidays lager is dan een boeking zonder pakket.

Ruut vindt dit leuk.
  19. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.232
    Trofeepunten:
    223
    Zoiets dacht ik ook al, waarschijnlijk kopen ze het dus veel goedkoper in...

20. NisshinMaru

NisshinMaru Blue Tier

Leuk Bevonden:
    174
    Trofeepunten:
    43
    Ik kom dit jaar 2% (91 euro) te kort voor het bluebiz unlock level.. iemand een idee om een kleine 300 euro te unlocken? Ik heb alleen een vlucht AMS-NRT staat eind januari.

Deel Deze Pagina