Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    368
    Blijkbaar gaat XR vrijdag 24-10 weer rellen op Schiphol. Dus iets om rekening mee te houden. Focus ligt zoals eerder op KLM / Flying Blue (en de gebruikers) dus ze zullen wel weer proberen om de lounge binnen te komen (zucht…)

2. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Fijn, heb dan net een vlucht naar CPH staan met iemand die wel FB Gold maar geen Privium-toegang heeft. Dan maar evt. betalen voor een guest voucher als er veel overlast is van die lui. Alhoewel, hopelijk is het te vroeg voor ze ;)

Ruut vindt dit leuk.
  3. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Zolang ze de Privium lounges maar met rust laten :p

Ready2Board vindt dit leuk.
  4. hellolaurent

hellolaurent Newbie

Leuk Bevonden:
    26
    Trofeepunten:
    18
    Door de aangekondigde versoberingen van de Franse Flying Blue co-branded Amex-kaarten lijkt de introductie van “Flying Blue Extra” ook niet ver weg. Het lijkt erop dat dit een soort abonnement wordt met onder meer mileage boosts, gratis lounge-toegang en extra XP.

Ik ben benieuwd wat we kunnen verwachten, zolang het programma niet volledig revenue-based wordt, hoop ik dat de nieuwe “enhancements” niet te veel zullen tegenvallen.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  5. RobinH

RobinH Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Je hebt helemaal gelijk, ik zie ze er nu apart bij staan. Iets te vroeg van de daken geschreeuwd. De heenvlucht en treinreis waren samen bijgeschreven met in 1x 30 xp dus dacht dat het met de terugreis ook zo was.

6. FlyerR93

FlyerR93 Newbie

Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Iets anders, heeft KL/AF voor de Light tickets de wijzigingskosten verhoogd naar EUR 500? Nog andere aanpassingen die "stiekem" zijn doorgevoerd?

7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Kreeg deze melding vandaag ook op de route LCY-AMS, maar kon er op klikken maar nergens een voucher te vinden.

8. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    In de kerstvakantie met het gezin (4) Curacao geboekt. Was al een tijdje aan het zoeken naar iets zon zekers, maar het bleek lastig. Nu retour business voor 140.000 miles pp. Dat is een mooie deal.

9. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Hoe heb je deze geboekt als ik vragen mag? Met KLM? Voor zover ik weet is het goedkoopste tarief naar curacao met KLM 85k miles in business enkele reis

hellolaurent vindt dit leuk.
  10. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Voor met de kerst is dat zeker niet verkeerd, hoor wel van veel mensen dat de tickets in de kerstperiode naar Caribisch gebied vrijwel onbetaalbaar zijn met name bij KLM.
    Retour p.p. was enige tijd geleden ruim 2000 p.p. inmiddels wel wat gezakt is prijs.

Kleine tip, zon zeker is Zuid-Spanje ook vaak wel en redelijk betaalbaar.

11. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.555
    Trofeepunten:
    253
    In cash gaan die tickets wel richting de € 4k denk ik. Kom je uit op ongeveer 2,5 cent waarde per mile, dat haal je vaak met promo rewards niet eens.

12. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    21k zelfs in euro's.

13. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    2 kinderen erbij. Die waren goedkoper. Maar zie dat het inderdaad 148k miles gemiddeld is. 595k miles totaal.

Laatst bewerkt: 25 okt 2025
    hellolaurent vindt dit leuk.
  14. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    Net een klm mailtje gehad dat komende week op de vlucht naar Mad geheel gratis verwelkomd wordt met thee koffie water en een koekje. Dit gaat mij meer controle bieden en zal mij in staat stellen nog meer van mijn reis te genieten! Jullie raden het al het is weer KLM catering experimenten tijd! Toch altijd weer indrukwekkend hoe de marketingafdeling bezuinigingen als een groot voordeel weet te verwoorden.

finsdeflyer vindt dit leuk.
  15. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Ik zit iets anders in de wedstrijd, omdat er door mij wel een gratis snack en drankje mag worden gekozen, wat de ervaring zeker verbeterd omdat dit beter is dan het broodje kaas of smurrie.
    Daarnaast ben ik groot voorstander van de stroopwafel en het flesje water, in plaats van de kokosmacroon.... En die ronde komt eerst dus ik krijg beide.

Maar ik snap je punt voor de reguliere passagier is het echt wel een versobering, en ik vraag mij echt af of het niet teveel korte termijndenken is, want als je op rij 28 in de middenstoel zit met je benen tegen de stoel voor je, de rolkoffer al hebt moeten afgeven bij het boarden en je kan alleen gratis een koekje en water krijgen en je moet € 3,25 bijbetalen voor een blikje cola, dat je de volgende keer wel direct Transavia, Ryanair of Easyjet boekt, dan zit je niet veel anders maar is de vanaf prijs wel beter over het algemeen.

michiel1, Ruut en hellolaurent vinden dit leuk.
  16. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.555
    Trofeepunten:
    253
    Ben het met je eens dat het als ulti een verbetering van de ervaring is. Maar dan moet KLM die extra serviceronde wel doen... Heb al een vlucht gehad waar de purser mij keurig kwam uitleggen dat ik als ulti gratis wat mocht kiezen van het menu en hij de crew daarover had geïnformeerd, maar de crew te gezellig met elkaar stond te kleppen in de galley en daardoor de betaalde serviceronde maar skipte. Dan maak je mensen dus blij met precies niks.

Reactie van de ulti desk na mijn bericht hierover: bedankt voor uw feedback!

Ruut vindt dit leuk.
  17. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.405
    Trofeepunten:
    583
    Wie heeft ervaring met miles doneren in ruil voor XP? Hoe snel staan de XP bijgeschreven?

18. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.588
    Trofeepunten:
    653
    Instant eigenlijk. Nadat je Miles hebt gedoneerd zie je de XP gelijk.

FlyingFonz en Fripsmaster vinden dit leuk.
  19. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Ook gehad. Een snelle ronde na het optstijgen en daarna de crew 2 uur niet gezien. Als je dan betaalde rondes doet, zorg er dan ook voor dat je 2-3x langs loopt met het aanbod.

20. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.555
    Trofeepunten:
    253
    Ze waren al te lui om de menukaarten uit te delen. Op een vlucht waar de crew de verkoop wel proactief oppakte zag ik dat er nog best aardig wat broodjes werden verkocht. Op deze manier zal de proef in elk geval geen succes worden.

Deel Deze Pagina