Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Mihajlo123

Mihajlo123 Newbie Premium Member

Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    3
    Weten jullie of je met een gevuld huisje door de security komt op AMS? Ik heb een dubbel huisje die ik wil ruilen in lounge.

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Niet alleen in Amsterdam, ook in andere landen, de inhoud is minder dan 100 ml.
    Ik stop ze nooit bij de andere vloeistoffen maar deze worden er echter nooit uitgepikt.

3. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.483
    Trofeepunten:
    558
    Wat bedoel je hiermee? Liep de UXP counter niet altijd gelijk met de kwalificatiedatum voor ulti? Volgens mij is dat in 2021 rechtgetrokken?

4. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Mijn UXP counter loopt per kalenderjaar. Mijn kwalificatie van september tot september. Dat gaat in 2026 rechtgetrokken worden.

5. Brangeri

Brangeri Blue Tier Premium Member

Leuk Bevonden:
    299
    Trofeepunten:
    63
    Oh kan dat dan? Want ik heb ook een paar dubbele.

6. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Zojuist voor het eerst een optie gekregen om tegen betaling een stoel te blokkeren bij het inchecken, vanwege verwachte lege plekken. De prijs kon ik helaas niet zien, want ik kreeg een error door de als vanouds brakke IT. Betreft een vlucht naar LHR met een A321-neo. Meestal vlieg ik op drukkere tijden, dus nog nooit gezien.

7. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Even m'n frustratie wegtypen hoor.. ;)
    Ik kan hier zo slecht tegen he. Waarom gaat deze persoon bij mij in de rij zitten? De halve comfort is nog leeg en er is zelfs een stoel vrij op de voorste rij... #firstworldproblem

Bijgevoegde bestanden:

Laatst bewerkt: 14 okt 2025
    Menno en Ruut vinden dit leuk.
  8. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Ja irritant.
    Ik boek in dit soort gevallen raam en gangpad om de middenstoel vrij te houden.
    Komt er toch iemand tussen zitten vraag ik of diegene met 1 van ons kan wisselen.

9. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Kan dit nog steeds in economy? De laatste paar keren werd die optie bij ons geblokkeerd; zodra je het raam selecteerde moest je ook de middle seat kiezen, en vice versa. Wel short-haul, misschien maakt dat het verschil. (Long-haul meestal PC/PE bij KL/AF).

10. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Dat kan al een tijde niet meer helaas. Of je moet twee boekingen doen dan kan het uiteraard wel.

Ruut vindt dit leuk.
  11. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Waren idd 2 boekingen...

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  12. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Groep van 4 wellicht? Dan zal toch eentje in een andere rij moeten zitten aangezien je een 3-3-3 opstelling hebt

13. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Nee, die rijen achter, naast en voor me waren al een tijdje bezet. Of deze persoon moet apart hebben bijgeboekt, dat zou natuurlijk kunnen.

Kijk, uiteindelijk zit die kist waarschijnlijk toch wel vol, maar als je alleen boekt pak je toch altijd de rij waar al een stoel bezet is, dan heb je de meeste kans dat de middenstoel vrij blijft.

14. michiel1

michiel1 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    272
    Trofeepunten:
    63
    Toch wel: In geval van een toestelwijziging van een Embraer naar een 737, dan zet het systeem je beiden over van D en F naar D en F, maar laat de E stoel in de 737 vrij. Eens kijken hoe lang dat onopgemerkt blijft.

15. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Heb wel eens een purser gesproken die aangaf dat alle luchthavens waar KL op vliegt deze huisjes accepteert en dat dat afgesproken is met de dienstdoende security. Maar inderdaad, de <100ml regel is nog betrouwbaarder.

16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Noodgedwongen in de KLM kantine. Die vleessnackhoek waar eerst die broodjes kroket en ragout pasteitjes lagen is here to stay: er liggen nu curryworsten :D

#wegnetdievegazooi

finsdeflyer, TimH en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  17. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Ik zag laatst ook een barista in de lounge staan trouwens, was dat tijdelijk of blijft dat?

18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik zie de barista en koffiebar as we speak. Ze hebben een koffiemenu zelfs.

De curry worsten vliegen hier werkelijk over de toonbank. Mensen zijn duidelijk klaar met verplichte vegazooi.

19. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb er een foto van kunnen maken.

Bijgevoegde bestanden:

michiel1 en Vliegende_Keep vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Het is een proef, deze is wel weer verplaatst naar een andere hoek, wat meer centraler in de lounge zodat meer mensen het zien vermoed ik.

Dat viel mij gisteren ook al op, ik wilde ook zo'n worst, waren ze net op, kon vanuit de Ulti lounge mooi zien dat er weer werd aangevuld, maar omdat ik in een call zat moest ik even 5-10 minuten wachten, loop ik erheen, was het weer op en stond er een bordje dat men bezig was met de bereiding.
    Leermoment voor mij, men kan in de call ook wel even op mij wachten, want dit zijn geen grappen.

Ready2Board, FlyingFonz en Vliegende_Keep vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina