Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. vlieger76

vlieger76 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Naar ZO Azië betaalde ik 1000- 1400 voor retourtje KLM met premium. Gaat business echt niet lukken hoewel ik het maar wat graag zou willen voor die prijs. Zit nu in AF , we taxiën. En premium voelt nu al hard aan. Bij klm echt meer comfort.

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ai? Die nieuwe AF PE stoel ook zo hard? Ik kreeg er echt rugklachten van.

3. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    En als de persoon voor je reclined, kun je dan nog wel bewegen/eruit?

4. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.556
    Trofeepunten:
    253
    Helemaal mee eens! Mijn achterwerk doet nog steeds pijn als ik terugdenk aan die vlucht met AF een paar jaar geleden. Dan 100% liever het eerste rijtje van economy comfort bij KL.

Geen ervaring met het nieuwe AF product en weet ook niet of inmiddels alle cabines zijn omgebouwd waardoor die hard shell stoelen verdwenen zijn, maar ik boek het voor de zekerheid niet.

Dan1 vindt dit leuk.
  5. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    Nieuwe AF product is ook verschrikkelijk als je niet op de voorste rij zit. Die recline is zo gigantisch dat je niet meer kan bewegen als degene voor je naar achter gaat. En dat doen ze meeste meteen. Met gezin hebben we die gevlogen op Mauritius. Nooit meer.

KLM vond ik wel fijn (1x gevlogen).

Eagle en Dan1 vinden dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik heb ooit de grote fout gemaakt bulkhead in de oude AF PE te boeken. Ik kon mijn voeten niet strekken. En dan dat rare plankje onderaan je benen. Was gelukkig maar 6,5 uur vliegen. Maar wat een drama was dat zeg!

7. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.226
    Trofeepunten:
    223
    Wel jammer eigenlijk want hun business class vind ik een stuk prettiger dan die van KLM.

Heb de nieuwe met de matrasjes nog niet kunnen uitproberen maar ben wel erg benieuwd.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Dit is precies wat ik bedoel. Ik lees dat Emirates die ook heeft. En ook veel andere PE’s.

9. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Die matrasjes zijn echt suoer, de hele reis van cdg naar bkk erop gezeten of gelegen.
    Als nu de a350 gewoon wifi had en we het luchtruim van Myanmar niet hadden hoeven mijden was het een topvlucht geweest… Alle andere maatschappijen vlogen wel over Myanmar dus het was echt een AF dingetje.

Ruut vindt dit leuk.
  10. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Dat ging goed, met eruit moest de persoon aan het gangpad wel op staan, ook zonder recline.
    En het Aziatische dametje was niet zo groot.
    Omdat de tafel in de stoelleuning zit heb je verder geen last van de recline.
    Het scherm is ook lekker groot en een degelijke koptelefoon, iets waar ik elke keer van schrik in economy, en je kan niet je eigen (draadloze) oordoppen gebruiken…

11. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Voor je eigen oordoppen heb je toch gewoon een Bluetooth dongel voor

12. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.556
    Trofeepunten:
    253
    Erg benieuwd naar de matrasjes! Vlieg in januari met AF naar HKG in de A350 en terug vanuit PVG in de 777. Beide vluchten de 1e rij, waarvan ik zie dat die stoelen heel veel voetenruimte hebben.

Ruut vindt dit leuk.
  13. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.534
    Trofeepunten:
    373
    2 weken terug van Tokyo naar CDG gevlogen met AF in de A350 (op rij 2 middenrij) en er waren geen matrasjes helaas, maar wel heel leuke flight attendant, ze sprak redelijk Nederlands, à la Maxima. Vlak voor het landen in Parijs kwam ze met de fles rode wijn waar ik eerder een glas van dronk, en ze vroeg of ik hem mee naar mijn hotel wilde nemen, ik was de enige die er een glaasje uit had gedronken. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.
    Ik was even gaan kijken naar de PE cabine en vond het inderdaad nogal gekrampeerd eruit zien, met 2+4+2.

De middenstoelen van rij 2 hadden ook erg veel beenruimte, meer dan bij KLM op 2 in de 787. De stoel leek ook wel ietsjes breder wat ik als prettig ervaar bij ligstand.

Elgertje, Ruut en Eagle vinden dit leuk.
  14. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    De eerste rij in de 777 is echt top. Heerlijk veel ruimte idd.

Eagle vindt dit leuk.
  15. Eagle

Eagle Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.556
    Trofeepunten:
    253
    Jammer dat de matrasjes nog niet integraal zijn uitgerold. Dacht dat het wel het plan was om dat te doen. Hopen dat KL het voorbeeld volgt.

16. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.309
    Trofeepunten:
    248
    Ik hoop dat de matrassen er volgende week zijn voor mijn retour uit LIM.

17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    De laatste keer dat ik dat geprobeerd heb kon er niks via bluetooth met KLM, dus zat ik met action dopjes in mijn oor….

18. vlieger76

vlieger76 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    De hoofdtelefoon van KLM is een volledige noise cancelling in Premium. Dezelfde als business. In AF is het echt een mindere hoofdtelefoon, geen volledige schelp. Meer zo’n ding die je vroeger bij je discman had (voor de oudjes hier )

Ruut vindt dit leuk.
  19. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    In biz wn premium is de hoofdtelefoon in orde, maar in de economy is het echt dramatisch….

20. pw1979

pw1979 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    615
    Trofeepunten:
    123
    KLM komt er nog niet helemaal uit, wellicht weet iemand het hier. De UXP counter gaat vanaf volgend jaar gelijk lopen met je kwalificatieperiode

Mijn kwalificatieperiode loopt tot 30 september
    Ik heb nu 350 UXP in 2025 en verwacht te eindigen op 500UXP 31 december

Betekent dit:

Dat de UXP die ik verdien tussen 30 september en 31 december, zowel gelden voor de huidige kwalificatie voor KLM PA, maar ook gelden als Q1 voor de nieuwe periode?

En de 150UXP die ik dan haal tussen 30 september en 31 december, tellen dan dus deels dubbel. Zowel als Q1 voor de nieuwe periode, als 100UXP die ik dan meeneem als overscore.

Deel Deze Pagina