Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb dit jaar wel een nieuwe set tags gekregen, maar heb mijn status vóór 2015 behaald.

2. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ook ik zowel vorig, als dit jaar nieuwe tags gekregen na behalen nieuwe status.

3. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Hallo allemaal, ik hoop dat het met jullie goed gaat. Ik heb een dilemma, misschien kunnen jullie me helpen. "Is platinum level worth to chase?". Deze is de tweede jaar dat ik gold ben bij FB, en in 2017 blijf ik zeker gold. Tot nu heb ik 28 segments, en ik heb nog een paar Europese vluchten, en twee vakanties in Azië, dus ik kom zeker op 48 segments deze jaar. Ik kan nog natuurlijk 2-3 segment run doen, en dan kom ik op de magische 60, maar is de moeite waard voor de zwaarte kaart (+600-700EUR segment run)? Wat denken jullie? Wat meer en meer les is dat upgrades minder en minder voorkomen, en ik ben niet zeker of de econ comfort stoel binnen Europa voor dit extra geld een goede deal is? Ik hoor graag jullie meiningen over dit.
    Groet, Peter

4. Wes

Wes Blue Tier

Leuk Bevonden:
    87
    Trofeepunten:
    128
    Als je voor FB Platinum wilt gaan, zou ikzelf eerder voor een 10-jaren plan gaan om zodoende Platinum for life te krijgen. Dat heeft meerwaarde. Voor Europese vluchten upgrade ik altijd voor 8€ naar EC, dus dat is ook niet de moeite. Misschien dat met FB Amex Platinum en statusmatch FB Platinum met partner interessant is?

petercs vindt dit leuk.
  5. FlyRicky

FlyRicky Silver Member

Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Het hangt er vanaf of je al een idee hebt over je reisplannen en gedrag voor 2017. Als je bijvoorbeeld veel long hauls gepland hebt staan, en nu al vaak upgrade naar Economy Comfort, kan het interessant zijn om de mileage run kosten te vergelijken met de kosten die je anders uit zou geven aan EC.

Ook eventuele award doelen die je voor jezelf gezet hebt kun je meenemen in je berekening, aangezien je met platinum ook 100 ipv 75% extra Miles verdiend.

Hoop dat je er wat aan hebt, en ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden!

Edit: Je geeft aan op ongeveer 48 segmenten te komen, en waarschijnlijk 6-700 euro kwijt te zijn aan een segment run. Ik zou nog even verder zoeken, lezen en puzzelen, want als je een of meerdere goede route(s) weet te vinden moet 12 segmenten zeker tussen de 400 en 500 euro te realiseren zijn.

Laatst bewerkt: 8 jun 2016
    petercs vindt dit leuk.
  6. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Beste Wes en FlyRicky, dank voor jullie snelle reacties! Er zijn eigenlijk twee standpunten, denk ik: objectief en subjectief.
    (1). Objectief gezien platinum levert niet veel meer dan gold, alleen de EC op KLM vluchten kunnen we in geld berekenen (ik weet niet hoe je dit zegt in Nederlands, sorry). Hier moet ik zeggen, dat binnen EU vlieg ik alleen met KLM, maar buiten alleen met SkyTeam partners (Aeroflot, Kenya Airways, Delta, China Southern, Air France), omdat ze veel goedkoper zijn, en daar heb ik altijd nooduitgang of Economy Comfort upgrade gekregen. Dus, objectief, ik ben total eens met Wes, het is beter 8EUR per vlucht betalen voor een upgrade binnen EU, en tussen Boedapest en Amsterdam waar ik vaak vlieg moet je soms alleen 5EUR betalen.
    (2). Subjectief gezien, platinum is heel aantrekkelijk. Zakelijk vlieg 3-4 keer binnen EU (6-8 segments, dus niet veel), maar dit jaar heb veel vakanties en lange weekends gehad. Ik weet niet of ik nog de kans heb later in mijn leven zo dichtbij de zwarte kaart te komen. Jullie zijn ook frequent flyers, jullie begrijpen, dat het altijd een goede gevoel is de hoogste status van een alliance te hebben. Misschien het levert niet veel over de gold, maar het is goed te hebben.

Ik ga nog een beetje milage runs zoeken, en lezen over de topic. FlyRicky, als iets leuks ziet voor 400EUR (10-12 segment), lemme know. Jeffrey heeft in de forum een leuke tips gepost: AMS-DUS-CDG-AMS-CDG-DUS-AMS, 6 segments voor ca 270EUR. Tot nu het is de beste, maar alleen in november beschikbaar.

Ik ben altijd blij voor inputs, en hoor graag als jullie nog arguments hebben

7. DutchFrequentFlyer

DutchFrequentFlyer Silver Member

Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Het is een betoog dat ik vaker houd, maar toch nog maar een keer: Ik geloof dat platinum voordelen heeft die niet in absolute termen te omschrijven zijn.

Ik merk bijvoorbeeld dat ik bij de platinumlijn veel beter geholpen wordt. Als er een keer iets eigenlijk niet kan of mag, wordt er vaak een oogje dicht geknepen. Als je een klacht hebt zijn ze net iets vrijgeviger met de oplossing. Dit is het soort momenten waarvoor je platinum hebt: voor mensen met de hoogste status is KLM bereid net dat extra stapje te zetten.

Daarnaast heb je natuurlijk de voordelen die (iets) beter meetbaar zijn: status upgrades, de wachttijd bij de platinum-helpdesk, kortingen op economy comfort etc.

Edwin, high_class en TXL-ler vinden dit leuk.
  8. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    233
    Trofeepunten:
    43
    Hallo DutchFrequentFlyer, dank voor je reactie. ik ben het helemaal met je eens, dat veel "perks" van platinum staan niet op de officieele KLM website. Mijn echte dilemma is of ik zou voor deze en de beter meetbaare voordeelen nog twee of drie segment runs doen (min 600EUR en twee of drie weekends).

Met 48 segments het is dilemma. Als ik 52-54 segments zou hebben, het zou geen dilemma zijn...

9. Goldfly

Goldfly Silver Member

Leuk Bevonden:
    667
    Trofeepunten:
    123
    Aanbieding UA Business voor 560 EU. IST-KBP-JFK heen in D (120%) FB miles en terug Z (150%) FB miles. zou op 16000 mil es komen. Komt daar dan nog je FB elite bonus bovenop op krijg je die niet als je UA bij FB laat crediten?

10. Wouter

Wouter Blue Tier

Leuk Bevonden:
    46
    Trofeepunten:
    28
    UIA levert geen level miles op. Alleen award miles. Je kan het dus niet gebruiken om silver/gold/platinum te halen.

https://www.flyingblue.com/earn-and...rtner/197/ukraine-international-airlines.html

(blijft nog steeds een coole deel waarmee je een hoop award miles binnenhaalt :))

11. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Nope, je krijgt geen elitebonus bij UA vluchten.

UA.PNG

12. Otas

Otas Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Hallo, ik ben volledig nieuw met vliegpunten en kwam per ongeluk op deze website terecht! Ik heb wel eens gevlogen met KLM, maar mij verder nooit verdiept in het verzamelen van veel punten. Nu wil ik eigenlijk zo snel als mogelijk veel punten bij KLM verzamelen, om een leuk reisje te boeken. Zijn hier mogelijkheden voor, ondanks dat ik niet veel vlieg?
    Alvast bedankt!

13. jongesander

jongesander Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Welkom @Otas . Dat kan zeker, kijk eens naar het volgende artikel (klik) op de frontpage!

Verder is het natuurlijk ook een beetje afhankelijk wat je onder "veel punten" verstaat en wat je uiteindelijk voor reis wilt boeken. Misschien kun je hier iets meer over vertellen?

lloydje33 vindt dit leuk.
  14. Fripsmaster

Fripsmaster Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.329
    Trofeepunten:
    558
    Je kan hier kijken hoe je miles kan sparen: https://flyingblue.com/partners.html

lloydje33 vindt dit leuk.
  15. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.468
    Trofeepunten:
    583
    Als je nu via een van de leden een Flying Blue American Express Card aanvraagt dan krijg je al 10k miles en 4 segmenten. Dit kun je ook doen via de Frontpage. Ook kun je een segment run doen. meer info is hier te vinden

Kilian vindt dit leuk.
  16. Rvdm79

Rvdm79 Newbie

Leuk Bevonden:
    0
    Trofeepunten:
    1
    Misschien een hele stomme vraag, maar tellen de vluchten met cityhopper ook mee voor de kwalificatie vluchten?

17. Kilian

Kilian Silver Member

Leuk Bevonden:
    404
    Trofeepunten:
    308
    Ja hoor, zolang je ticket maar in een kwalificerende fare Bucket is (maar dat is bij KLM dacht ik altijd).

Rvdm79 vindt dit leuk.
  18. Daan3

Daan3 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.717
    Trofeepunten:
    523

Als je Eindhoven als vertrekpunt neemt krijgt de busreis ook een apart KL nummer. Zijn die busreizen ook kwalificerend? Vanuit België, dat weet ik, maar had dat binnen NL niet verwacht

19. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    De bus is helaas uitgesloten.

20. Basjep

Basjep Silver Member

Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Ik las op Flyertalk vandaag iets over een nieuw invitation only tier bij Flying Blue met de naam "Le Travel Assistant". Enkel voor extreme high rev klanten en niet voor VIPs zoals bij Skipper en C2000.

Iemand hier al wat meer van gehoord? Kom er zeker niet voor in aanmerking maar ben altijd wel nieuwsgierig naar dergelijke dingen.

Deel Deze Pagina