Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63

    Ongeveer 7500 leden zijn Platinum for life, op de 27 miljoen.

    Echt druppel op de gloeiende plaat, spreekwoordelijk!
     
  2. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
    Diegene is wel hard op weg naar de plat-for-life.
    Aangezien je de punten mag doorschuiven wat de jaarlijkse grens overschrijdt.

    400,000 / 70,000 = 6 jaar dus die zit komende 5 jaar goed :D
     
  3. thomassmit

    thomassmit Silver Tier

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    513
    Trofeepunten:
    348
    Hier heb ik anders ook wel echt mijn best voor gedaan :D
    Screen Shot 2016-07-08 at 11.59.38.png
     
    Robert.J vindt dit leuk.
  4. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Ik heb begrepen dat je elite member moet zijn om La Premiere (award ticket) te mogen boeken. Twee vragen daarover:

    - Hoeveel miles is het eigenlijk van CDG naar DXB in La Premiere? Miles Calculator geeft niets aan (waarschijnlijk omdat ik geen elite member ben);
    - Zou ik het telefonisch voor elkaar kunnen krijgen omdat ik STE+ ben (Alitalia) of moet je echt KL/AF elite zijn?
     
  5. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Het is 160.000 miles (en nog €170+ aan tax) van Europa naar het midden oosten in la Première(zou wel in AMS beginnen want dan krijg je ook VIP service op Schiphol).

    Echt alleen voor flyingblue elites helaas.
     
    jongesander vindt dit leuk.
  6. jongesander

    jongesander Silver Member

    Berichten:
    2.215
    Leuk Bevonden:
    2.477
    Trofeepunten:
    633
    Thanx! Dan denk ik toch dat het gewoon business wordt. 110.000 miles verschil is me toch wat te gortig, ondanks dat het me een mooi product lijkt. De extra ground service leek me inderdaad een leuke ervaring!
     
  7. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Het is een sliding scale, naarmate je dichterbij de 70K voor platinum komt gaat de scale omhoog. In jouw geval naar 100.000. (in mijn geval naar 300.000 :) ) Miles-overzicht_-_KLM_com.jpg
     
    EHTX, FlyRicky, Denzi en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    what the hell, vlieg jij alleen first? :D
     
  9. HaikoW

    HaikoW Silver Tier

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    260
    Trofeepunten:
    288
    Bij voorkeur wel maar helaas is dat niet het geval. :)

    Ik heb level miles die van vorig jaar overgerold zijn en dit jaar ook bij de level miles staan.
    Zolang ik dus de komende drie jaar 1 vlucht per jaar met KLM/AF vlieg blijf ik Platinum.
    Da's dan ook wel weer lekker :)
     
  10. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Op deze manier ben je dus al hard op weg naar Plat4Life :), hoeveel level miles heb je nog nodig om de 10 jaar compleet te krijgen ;)?
     
  11. DutchFrequentFlyer

    DutchFrequentFlyer Silver Member

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    274
    Trofeepunten:
    63
    Met 13 vluchten ook.
     
    high_class vindt dit leuk.
  12. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    Vraagje voor de FB experts,

    Ik zit nu in de Crown lounge op Schiphol nadat ik mijn één na laatste vlucht van de business class Azoren deal heb voltooid. Nog één leg te gaan naar CPH om het ticket te voltooien.

    In Portugal is er kennelijk iets mis gegaan bij het inchecken waardoor het TAP Victoria nummer voor de KLM vluchten werd gebruikt in plaats van mijn FB-nummer. Waar ik natuurlijk niks aan heb aangezien dit niks oplevert.

    In de Crown lounge hebben ze dit nu recht gezet bij de FB balie en ik heb gelijk mijn miles gekregen van de AMS-CPH leg zonder deze te vliegen. In de KLM app zie ik dat de punten al zijn bijgeschreven.

    Zouden deze punten blijven staan als ik de laatste leg dump en na het ontbijt en een kop koffie in de lounge naar huis ga? Scheelt me een hoop tijd na een nacht nachtbraken op Lissabon en die twee tientjes van de Norwegian vlucht terug naar AMS maakt me niet uit.
     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2016
  13. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Heel gek dat ze dat al voor de vlucht is uitgevoerd toe hebben gekend. Ik denk dat als ze dit handmatig hebben gedaan, de kans groot is dat de miles blijven staan, ook als je de vlucht niet hebt voltooid.

    Wel eigen risico natuurlijk :).
     
  14. JRRM

    JRRM Blue Tier

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    156
    Trofeepunten:
    33
    De dame bij de balie is inderdaad een minuut of 5 bezig geweest om alle gegevens in het systeem te zetten die bij mijn boeking hoorde. In Lissabon of Ponta Delgada is er klaarblijkelijk een fout gemaakt waardoor behalve bij de Air Azores vluchten alle vluchten ineens het TAP Victoria nummer hadden gekregen.

    Ik heb het erop gegokt vanochtend en tot op heden staan de Flying Blue miles er nog steeds op ondanks dat de vlucht naar Kopenhagen alweer een paar uur geleden is vertrokken zonder mij aan boord. Ben benieuwd of dit over een week nog zo is..... Een mazzeltje moet je soms hebben.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  15. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Morgen vlieg ik via CDG terug naar AMS op een AF nummer. Stoel selecteren kan ik alleen bij het checkin proces, en het stoel nummer dat is toegewezen in helemaal achterin. Ik kon alleen nog maar een seatplus stoel krijgen a 15 euro of een businessclass seat (direct nadat de checkin open was). Bijvoorkeur zit ik ergens voorin.
    Laatst in mei vloog ik ook met AF (operated KLM) en toen was stoel selecteren ook alleen mogelijk met de checkin. Toen heb ik een betaalde EC stoel genomen., om niet helemaal achterin te hoeven zitten. Vlieg dus niet al te vaak met AF, maar dit gebeurd dus vaker? FB gold of niet, je wordt gewoon achterin gezet. Wie maakt dit vaker mee?
     
  16. kevinvdwal

    kevinvdwal Silver Tier

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    230
    Trofeepunten:
    268
    Dat is vreemd. Ik had laatst ook zoiets kon niet onbetaald stoelen kiezen terwijl dit wel zou moeten kunnen online. Ging ik naar de app was het daar wel gratis o_O
     
  17. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    In de app, als in inlog kan ik zelfs helemaal niks doen, iets in de trant van kan de reservering niet vinden. Als ik als gast inlog kan ik wel door de checkin, maar dus geen stoelen selecteren (behalve dan de SP en BC)
     
  18. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    AF en KLM hebben de seatmap standaard dicht tussen CDG en AMS. Helaas weinig aan te doen
     
  19. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Sterker nog, voor alle AF shorthaul vluchten is dit de norm. Zelfs met een prem econ flex ticket als Elite+. Op ICA vluchten gelukkig (nog) niet.
     
  20. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    prem. eco hebben ze toch alleen long haul?
     

Deel Deze Pagina