Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Volgens AF is dit alleen voor goldmembers en niet geldig bij awardticket, vandaar dat ik de regels zoek die aangeven dat je bij een award dezelfde voordelen hebt als de degene die het ticket boekt.
     
  2. Laurens

    Laurens Newbie

    Berichten:
    58
    Leuk Bevonden:
    41
    Trofeepunten:
    18
    Bij het boeken van een award ticket voor een derde, is het van belang om jouw Flying Blue (met Gold of Platinum status) te laten staan. Als je dit namelijk wijzigt in de boeking naar het FB nummer van de reiziger (bijvoorbeeld in 'mijn boeking'), verdwijnt de melding Sky Priority en Gold/Platinum badge van de boarding pass. Dit is op basis van mijn ervaring. Vorige week heeft mijn vriend gereisd op een award ticket die ik heb geboekt, hij kreeg de Plat badge/Sky Priority en gratis Econ comfort stoelen + lounge access op basis van mijn status bij KLM.
     
  3. exeliser

    exeliser Blue Tier

    Berichten:
    103
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Andersom id mij ook gelukt. Ik heb met mijn oom zn punten (die ivory is) een retourtje geboekt en heb via de PSL het FF nummer aangepast en toen had ik beide legs Platinum status en SP
     
  4. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523

    Klopt, zo heb ik het ook gedaan. Kreeg ondanks dat geen gold + ff nummer op boardingpass.
     
  5. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    hoi FlyRicky. Ik heb besloten om het te doen. Ik doe een segment run 8-9 Oktober, en in twee dagen haal ik 12 Segmenten voor 485EUR!!!
    Ik ben niet zeker of ik volgend jaar de kans heb zo nah naar Platinum te komen. 2016 is het jaar dus :)
     
    FlyRicky en Ready2Board vinden dit leuk.
  6. ErikBenjamin

    ErikBenjamin Silver Member

    Berichten:
    503
    Leuk Bevonden:
    584
    Trofeepunten:
    348
    Hoe ziet je reis er uit? :)
     
  7. petercs

    petercs Blue Tier

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    229
    Trofeepunten:
    43
    hoi Erik, ik schrijf snel in de segment run topic
     
    ErikBenjamin vindt dit leuk.
  8. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Vraag mbt claim. Dinsdagavond zouden we vertrekken naar MRU, vlucht werd op laatste moment gecancelled vanwege technische issues. Hotelvouchers e.d. gekregen en 12 uur na cancellation alsnog vertrokken. Vandaag heb ik via AF een voucher gekregen als compensatie (ivm FB Gold waarschijnlijk en klacht via Twitter ingediend), andere mensen opzelfde vlucht alleen een excuus email. Kan ik verder ook nog de Max 600 euro proberen te claimen?
     
  9. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Ja. Maar hoeveel was die voucher?
     
  10. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    200 euro, is dat normaal?
     
  11. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Aangezien ze het zelf as geste classificeren zou je EU compensatie aanvragen geen probleem moeten zijn.
     
  12. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    En ook de terugvlucht is gecancelled, en gaat nu ruim 10 uur later. Wanneer ik thuis kom, maar eens 2 claims indienen.
     
    Lionell vindt dit leuk.
  13. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63
     
  14. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Die 17 miljoen heb ik ergens op een site van FB gezien maar die kan best verouderd zijn. Air France meldt nu 27 miljoen leden.
     
    WHM vindt dit leuk.
  15. WHM

    WHM Blue Tier

    Berichten:
    413
    Leuk Bevonden:
    342
    Trofeepunten:
    63

    Thanks.
    Daar had ik het ook gelezen, maar kon even niet meer bedenken waar het stond.
     
  16. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Ik was bezig op Delta een retourtje JFK-DCA te boeken, toen mij te binnenschoot als FB Plat member gratis voor Delta Comfort+ stoelen in aanmerking te komen.

    De KLM Platinum website vermeldt het volgende:
    Toen ik dit echter (zonder meerkosten) probeerde te boeken lukte dit niet via delta.com, en heb ik de KLM Platinum Helpdesk gebeld. Na het initiele antwoord van de (vriendelijke) medewerker dat de 'upgrade' alleen op intercontinentale vluchten gold, verwees ik hem naar bovenstaande tekst op KLM's eigen website.

    Na ruim 20 minuten in de wacht te hebben gehangen is het blijkbaar intern geescaleerd naar de supervisor, waar uit kwam dat dit op het moment verkeerd op de KLM site staat, en ook al meerdere keren gemeld is. Conclusie is dus dat bovenstaande niet klopt, en expliciet intern bij Delta geldt dat Delta Comfort+ upgrades alleen mogelijk zijn op intercontinentale vluchten...

    An sich geen ramp (naar Washington is vluchtje van 1,5 uur vanaf JFK) maar uiteraard wel slordig van KLM dat dat niet tijdig geüpdatet wordt op de site :).
     
    high_class vindt dit leuk.
  17. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    sowieso brokkelen de perks steeds verder af bij Skyteam. Als plat bij AF heb je ook geen noemenswaardige perks...
     
  18. Maan

    Maan Guest

    Belachelijke uitspraak.
    Als plat heb je zoveel meer gratis keuze als je bijvoorbeeld met de a380 vliegt. Bovendek, vooraan, etc. En dit is niet alleen met de a380 maar met alle vliegtuigen.
    Natuurlijk krijg je geen gratis upgrades als perks, maar dat tijdperk lijkt voor bijna alle programma's vervlogen.
     
  19. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou het op prijs stellen als je wat meer op je woorden zou kunnen letten. Jouw mening hoeft natuurlijk niet overeen te komen met die van een ander.

    Verder zal ik mijn mening speciaal voor jou verder nuanceren. De grotere stoelkeuze op een type vliegtuig persoonlijk vind ik geen geweldige perk. Ik weet ook niet of je als platinum meer keuze hebt dan als goud. Dus dit is in mijn ogen niet bijzonder, zeker niet in vergelijking met de gratis economy comfort bij KLM of comfort+ bij Delta.
     
  20. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    FB Plat krijgt bij Air France gratis Seat Plus; stoelen met meer beenruimte. Gold krijgt 50% korting.
     
    Maan vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina