Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Als je een ICA boekt via CDG geeft je ticket dit wel aan voor het shorthaul segment. Ik mag het morgen weer proberen op CDG-BCN.
     
  2. tamibcn

    tamibcn Blue Tier

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    71
    Trofeepunten:
    28
    Thanks allen, zal morgen bij fysieke inchecken eens kijken of ze me naar voren kunnen plaatsen.
     
  3. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ik dacht dat prem eco altijd zo'n bepaalde stoel had en die andere variant iets van seat plus heet.

    ps. op seat guru ook niets te vinden. Soms voeren ze short haul met een 777 uit. Misschien is dat de verklaring
     
    Laatst bewerkt: 24 jul 2016
  4. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    437
    Leuk Bevonden:
    682
    Trofeepunten:
    123
    Wow zou ook wel first willen. In tussentijd helpt vliegen via Antwerp naar HKG in business. 20K miles per retour. Of vluchten voor je collega's betalen en zelf niet vliegen... :) :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Dat is heel lucratief. 20.000 FB miles voor een retour in C van ZWE naar HKG?
     
  6. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    437
    Leuk Bevonden:
    682
    Trofeepunten:
    123
    Lucratief hangt af van de prijs denk ik. De vlucht is gemiddeld tussen de 1800 en 2200 euro. Ik heb nu voor een last minute vlucht gekeken, die 2150. Volgens mij in Z, gezien de prijs. Normaal betaal je 2800 vanuit AMS-HKG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Mijn blurry jet-lag hoofd. Ik dacht dar je een award had geboekt voor 20k.
     
    FlyRicky vindt dit leuk.
  8. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    27 miljoen? In een interview met Harm Kreulen in Zakenreis lees ik wat anders:
    EDIT: of zal dit alleen Nederland zijn? Dat lijkt me dan weer een beetje veel.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2016
  9. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    27 mil lijkt mij minde realistisch dan 1.4
     
  10. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    De cijfers hierboven betrof alleen Nederland. Flying Blue zelf zegt 17 miljoen leden totaal te hebben.
     
    high_class vindt dit leuk.
  11. Maarten_22

    Maarten_22 Silver Tier

    Berichten:
    403
    Leuk Bevonden:
    201
    Trofeepunten:
    268
    Iedereen is gelijk, maar sommigen zijn meer gelijk dan anderen. Binnen FB zijn verschillende spaarniveaus, met verschillende privileges. Van de 1,4 miljoen leden hebben bijna 1,3 miljoen mensen de status Ivory, het laagste spaarniveau van het loyaliteitsprogramma. De overige ruim 100.000 Elite-leden zijn onderverdeeld in 45.000 Silver, 28.000 Gold, 23.000 Platinum en 8000 Platinum for Life. Om tot het selecte clubje van Platinum for Life te behoren, moet je tien achtereenvolgende jaren 70.000 level miles hebben verzameld of zestig vluchten per jaar hebben gemaakt met KLM of partners.

    Uit dit interview: http://zakenreis.nl/artikelen/flying-blue-streeft-naar-een-op-een-klantcontact/
     
  12. Jeroen27

    Jeroen27 Newbie

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    Weet iemand of je de level miles die je niveau overstijgen, meeneemt naar volgend jaar? Stel, ik ben nu silver (vorig jaar behaald) maar ga dit jaar 50k aan level miles (en dus gold) halen. Neem ik dan 10k level miles mee naar volgend jaar of niet?
     
  13. Basjep

    Basjep Silver Member

    Berichten:
    1.145
    Leuk Bevonden:
    672
    Trofeepunten:
    368
    Jup, neem je mee.
     
  14. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    437
    Leuk Bevonden:
    682
    Trofeepunten:
    123
    Yeeeh, opnieuw platinum niveau behaald, 2e jaar op rij. :):):) - En door naar de 100K punten :p
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MartinR, pieter-sa, HaikoW en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    kan iemand mij helpen aan de tekst waarin wordt vermeld dat je bij een awardticket dezelfde voordelen hebt als de gold FB deelnemer die de award heeft geboekt? Kort geleden nog gelezen, maar kan het niet meer vinden :(
     
  16. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Klopt @Daan3 Tekst heb ik niet bij de hand, ervaring wel. Al menig keer met mijn gezin FB award tickets geboekt, en de hele familie kreeg mijn Platinum status. En dus ook allemaal recht op lounge toegang en economy comfort stoel.

    Laatste keer op het vliegveld in Nice wel wat problemen mee gehad met lounge toegang. Op de geprinte boarding cards stond de Platinum status niet vermeld. En dus geen lounge access, het was een lounge van een 3e partij, geen AF/KL lounge. Verhaal meerdemalen moeten uitleggen, maar die mevrouw wilde het niet begrijpen. Gelukkig had ik nog wel de boarding passes in mijn KL app staan. eind goed al goed gelukkig :)
     
  17. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.142
    Leuk Bevonden:
    398
    Trofeepunten:
    308
    Ik had/heb Skyteam Elite+ status en kreeg meermaals te horen van KLM staff 'uw status is niet geldig op FB award tickets'. Dit gold echter alleen voor priority boarding. Bij de lounge deden ze niet moeilijk omdat ik mijn FF kaart kon overleggen :)
     
  18. dvddvd

    dvddvd Blue Tier

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    170
    Trofeepunten:
    143
    Vreemd, FB status staat namelijk gewoon op de boarding pass van alle personen voor wie ik een award ticket had geboekt. Kon ook van te voren economy comfort stoelen boeken (gratis) en we hadden ook allemaal priority boarding (staat ook op de boarding pass).
     
  19. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Bedankt voor de reacties
    Kreeg boardingpass met sky priority maar zonder melding gold. Had ergens gelezen dat met gold de bus van orly naar cdg gratis was. Moest toch betalen en kan nu niet meer vinden waar ik dit gelezen heb.
     
  20. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.142
    Leuk Bevonden:
    398
    Trofeepunten:
    308
    Dat kun je hier terug vinden!

    ''Gratis transfers Tussen Parijs-Charles de Gaulle en Parijs-Orly in Air France-bussen''
     
    Daan3 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina