Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Dalphin

    Dalphin Newbie Premium Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    4
    Trofeepunten:
    3
    FB heeft op het moment een actie lopen (t/m 25/02) waarbij je voordelig miles kan kopen. Vanaf 30.000 miles wordt het pas echt interessant met een bonus van 60% bovenop het aantal gekochte miles. Hierdoor kan men miles kopen voor "slechts" 1,7 cpm. Hieronder zie je de bonuspercentages per gekochte mile:

    • 2.000 Award Miles – 10% Bonus
    • 4.000 tot 8.000 Award Miles – 20% Bonus
    • 10.000 tot 28.000 Award Miles – 30% Bonus
    • 30.000+ Award Miles – 60% Bonus
     
    Denzi vindt dit leuk.
  2. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Is 1,7 cpm nogsteeds niet vrij hoog? Altijd handig om een bonus te halen natuurlijk. Kan een FB expert is een mening geven op een goed aan te houden bedrag op cpm?
     
  3. Carel1

    Carel1 Gold Member

    Berichten:
    2.555
    Leuk Bevonden:
    3.583
    Trofeepunten:
    948
    Hierbij het vervolg. Na enkele malen heen en weer witteren, komt het er uiteindelijk op neer dat ik in mijn Flying Blue account voor heel 2016 als Gold member te boek sta. KLM is er van op de hoogte dat de Flying Blue status in de app niet correct wordt weergegeven
     
    Daan3 vindt dit leuk.
  4. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    er worden wel meer dingen niet juist weer gegeven. ik zat vanmiddag in de lounge met de ticket office dame een issue op te lossen toen ik even in de war raakte over mijn vlucht. er stond namelijk dat ik op 2a zat maar wel economy. terwijl ik een business class ticket heb... :). van mij vorige app was 1 van mijn favoriete bugs dat ik 88x ruimbagage mee mocht nemen volgens de app
     
    Flying doc, Carel1 en Basjep vinden dit leuk.
  5. TravelTheWorld195

    TravelTheWorld195 Silver Member

    Berichten:
    1.036
    Leuk Bevonden:
    706
    Trofeepunten:
    368
    Terug van weggeweest: de KLM mystery tickets! Boeken op maandag, vliegen op vrijdag voor een lang weekend. Prijzen net als vorige keer €99 + €10 boekingskosten. Vanaf 21 maart wekelijks te boeken. De reisperiodes vallen tijdens Pasen, Hemelvaart en Pinksteren.

    Voor verdere info, zie hier (klik).
     
    Denzi, DirkOnTour, kevin990 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Denzi

    Denzi Silver Tier

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    309
    Trofeepunten:
    288
    Hip,

    Even kijken of ik iemand kan vinden waarmee ik kan gaan
     
  7. Geel

    Geel Blue Tier

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    60
    Trofeepunten:
    28
    Dat gaat nog steeds op voor Garuda vluchten in de KLM app: 41 bags. Welkom bij mijn pakket service naar Jakarta! Volgens mij gaat het om 40 kg en de +1 elite bonus.
     
  8. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ik zat wat te snuffelen naar een KLM vlucht AMS-GOA. Kwam uit via KLM op 270,- euro per ticket rechtstreeks + kosten koffer voor diegene die geen Elite status (1 pax) heeft.
    Roffel ik dezelfde vlucht op Alitalia.com erin dan krijg ik een prijs van 200 euro incl. de mogelijkheid te wijzigen voor 60 euro, gratis 1 bagage voor degene zonder elite status. Scheelt 140 euro + kosten 1 koffer.

    Hebben meer mensen dit dat het loont om via een andere skyteam member te booken voor dezelfde vlucht.
     
  9. Flying doc

    Flying doc Silver Member

    Berichten:
    1.763
    Leuk Bevonden:
    1.777
    Trofeepunten:
    523
    Dit kan je op ITA mooi vinden. Mocht je toch KL willen vliegen heb ik nog een gratis koffer code voor je.
     
    high_class vindt dit leuk.
  10. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Thanks Flying Doc, heb gewoon via Alitalia geboekt, was gewoon echt verbaast door het grote prijsverschil voor dezelfde toestel/vlucht. Weer minpuntje van KLM :(
     
    Flying doc vindt dit leuk.
  11. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    ams-goa uitgevoerd met KLM? of moet je nog ergens overstappen

    edit: waarom dacht ik aan goa in india en niet aan genova :'-D
     
  12. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Nee, dit is een nieuwe bestemming, vloog deze altijd via Parijs, maar gaat deze zomer een directe vlucht worden.
     
    high_class vindt dit leuk.
  13. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Nou erg scheutig zijn ze niet bij KLM intra-europa. 1 rij eco comfort :-D
     
  14. Lionell

    Lionell Platinum Member

    Berichten:
    5.477
    Leuk Bevonden:
    4.658
    Trofeepunten:
    1.573
    Ik kreeg vandaag het volgende aan via mail van KLM ivm Brussels Airport:
    Screen Shot 2016-04-01 at 18.38.18.png
    Meer informatie is te vinden op deze link.
     
  15. Ottorockit

    Ottorockit Blue Tier

    Berichten:
    229
    Leuk Bevonden:
    89
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb twee vluchten net ingecheckt welke ik op KL vluchtnummer heb geboekt. Beide vluchten worden uitgevoerd door Alitalia. Echter nu ik ingecheckt ben zie ik dat ik het tweede segment op een AZ-vluchtnummer binnenlands vlieg op AZ-nummer niet geldig voor een segment en miles op het KL-nummer wel.
    Krijg ik nu wel miles en een segment voor de laatste vlucht of heb ik pech, op mijn boeking staan duidelijk allemaal KL-vluchtnummers.
     
  16. FlyRicky

    FlyRicky Silver Member

    Berichten:
    693
    Leuk Bevonden:
    434
    Trofeepunten:
    63
    Voor zover ik weet zijn de vluchten die er op je originele eticket staan leidend. Mocht je involuntary omgeboekt zijn zou je alsnog de miles moeten kunnen claimen afaik.
     
    Ottorockit en Flying doc vinden dit leuk.
  17. high_class

    high_class Silver Member Captains

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    649
    Trofeepunten:
    143
    Iemand een lijntje met KLM app dev team? behalve dat het echt tering traag is geworden zou het wel chill zijn om een prognose te zien van de geboekte miles (toekomstige vluchten)
     
  18. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Wat @FlyRicky zegt klopt. Zolang er in je originele boeking een KL nummer staat, dan moet je gewoon je segment en miles krijgen. Ik had dit in december vorig jaar waarbij ik FCO-TRN vloog onder een KL nummer uitgevoerd door AZ maar uiteindelijk niet werd bijgeschreven. Via Twitter aan KLM gevraagd of ze deze miles alsnog wilde bijschrijven en binnen 48 uur was mijn 60e segment bijgeschreven.
     
    Ottorockit vindt dit leuk.
  19. TMW89

    TMW89 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    105
    Trofeepunten:
    33
    Ik ga het deze week eens steekproefondervindelijk ondervinden ;) Heb een KL-vlucht geboekt naar Ljubljana, uitgevoerd door Adria Airways. Compleet andere alliantie zelfs, dus het zal mij benieuwen...
     
  20. Fripsmaster

    Fripsmaster Silver Member

    Berichten:
    1.476
    Leuk Bevonden:
    2.324
    Trofeepunten:
    558
    Ik kan je nu al zeggen dat je de miles krijg. Hoe ik dat weet? Heb zelf twee maanden geleden LJU-AMS met JP gevlogen onder een KL-nr.;)
     
    TMW89 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina