Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Hier doet ‘ie het nog, maar ik moest net wel drie keer op boarding pass drukken voordat ik deze kon downloaden maar mijn Apple Wallet.

2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.952
    Trofeepunten:
    428
    Ik ook, tijdens het omroepen van boarden klapte de app eruit. Gelukkig stond 'm BP nog in m'n wallet

3. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Gelukkig is KLM / Air France geen Ryanair en kunnen ze aan de gate bij het boarden gewoon nog je boarding pass uitdraaien.
    Ik heb wel eens gehad dat mijn eifoon besloot bij contactloos opladen dat ie dat niet meer begreep en helemaal vastliep, en resetten was niet mogelijk op dat moment.

Maar ik snap het punt, vindt het altijd irritant als de boarding pass niet in de wallet wil laden, omdat je dan altijd naar de app moet gaan en daar op te zoeken in plaats van dat ie zonder ontgrendelen zichtbaar is, de laatste keer duurde het een week of 2 voordat het gefixt was.

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  4. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Net in de mail: 2 dagen internet/1GB bij Kolet.

Er zijn zeker goedkopere eSim/travelsim aanbieders (voor Japan was ik erg tevreden met superalink), maar 1GB gratis tijdens een overstap of ergens als start kan maar mooi meegenomen zijn.

Bijgevoegde bestanden:

Dan1 vindt dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Een compliment voor KLM! Ja, echt waar ;)

Ik begrijp nu steeds beter en sta volledig achter het statement dat Lisboa Humberto Delgado Airport een verschrikkelijk vliegveld is.

De kost voor de vlucht van 19:30 uur was later aangekomen, dus de eerste tien minuten vertraging waren al binnen. Daarna waren er geen pushback trucks en moesten we minimaal 30 wachten. Daarna stond er een vliegtuig met 'technische problemen' op de landingsbaan, met brandweer erbij. Vertraging: onbekend, want één landingsbaan. Na een kleine anderhalf uur was de landingsbaan vrij en waren wij nummer vier om te vertrekken. Met uiteraard prioriteit voor de aankomende vliegtuigen.

De crew was inmiddels maar begonnen met de service, en daar zit mijn compliment: echt top. De snacks (ik zat in EBC) werden uitgedeeld voor de maaltijd. Enige hilariteit ontstond toen we 'ineens' cleared for take-off waren. Tijdens taxiën werd de safety briefing gegeven. Daarna snel alle glazen en snackdozen ophalen, zitten en opstijgen. Om daarna in de lucht de service weer te hervatten. Uiteindelijk met twee uur vertraging geland.

Vandaag kreeg ik een klanttevredenheidonderzoek en dat begon met: allereerst onze excuses voor de vertraagde aankomst. Dit zijn de kleine dingen die ikzelf enorm waardeer :cool:

Dat brengt mij op mijn slotstelling/observatie: het valt mij op dat de service aan boord van KLM-vluchten structureel heel veel beter wordt als er dingen zoals dit gebeuren, waardoor de crew moet improviseren en dus het verschil kan maken. Ik heb het hier al vaak gezegd: mijn beste KLM-vluchten waren tijdens de COVID-periode waarin de crew 'above and beyond ging'. Iets wat op mijn laatste vlucht met Singapore Airlines gewoon standaard dienstverlening is.

Ik begrijp daarom niet, waarom dit niet altijd de standaard dienstverlening van KLM kan zijn en er altijd iets van een extern incident (en de afhandeling daarvan), externe invloed of zelfs crisis (COVID-19) nodig is om significant betere dienstverlening te krijgen.

Ik ben benieuwd of ik de enige ben die dit opvalt , het misschien wel volledig aan mij ligt of dat dit misschien herkenbaar is :D

SvnKngs vindt dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben groot fan (geworden) van MobiMatter. Na teleurstellende ervaringen met de dure eSims van Nomad en Holafly (de latency was niet te doen). Dat heb ik ook als zodanig als reply onder de zeer positieve review van Holafly gezet die hier op de voorpagina was te lezen. Maar die reply is om voor mij onduidelijke redenen nooit gepubliceerd.

MobiMatter is een eSim marktplaats. Ik was voor mijn laatste trip naar Thaland € 9,99 kwijt voor 30GB, 10 dagen, WhatsApp, Line, Voice Messsenger etc calls gratis. Netwerk: DTAC. Snelheid: nagenoeg geen latency.

Daarvoor 30 dagen Singapore, Thailand en Maleisië 30GB, €13,99. Zelfde verhaal. Netwerk verschilde per land.

r0n en Menno vinden dit leuk.
  7. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    Pre Covid was het een prima veld maar nu is het letterlijk overspoeld door toeristen. Nieuw vliegveld is goedgekeurd en wordt gebouwd vanaf 2030 ( ofzo) operationeel. Aan de andere kant vindt ik de aanvliegroute echt prachtig, genieten gewoon en landen in het centrum van de stad. Istanbul oude vliegveld was ook zo mooi, draaien boven de stad met de Bosporus onder je. Maar je hebt gelijk Lissabon is crap ( maar wel een goeie lounge dat dan weer wel)

Dan1 vindt dit leuk.
  8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    De departure vanuit Lissabon was inderdaad prachtig! Jammer genoeg was het al schermig aan het worden, dus de Ponte Vasco da Gama was niet meer zo goed te zien. Heen over de Ponte 25 Abril gevlogen, ook erg mooi!

Waar zit die goede lounge in Lissabon precies? Je gaat me toch niet vertellen dat dat de ANA Lounge is? ;)

9. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Ja ik kan mij ook niet voorstellen dat ie bedoelt dat de ANA lounge ook maar in de buurt komt van goed.
    Naast dat de catering, nou laten we het positief benaderen, niet optimaal is, zijn er ook weinig tot eigenlijk geen echte werkplekken.

Een goede lounge vindt je in Barcelona, en ook de lounge in Warsaw is eigenlijk, zeker gezien de rest van het vliegveld best wel top, prima werkplekken en qua catering prima, niet altijd mijn smaak voor alle warme gerechten.

Aan de andere kant, de lounges in Budapest of Boekarest, als je dan de ANA lounge daarmee vergelijkt is ie wel beter....

10. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    349
    Trofeepunten:
    63
    Ha! eigenlijk vind ik die ANA lounge dus prima maar let wel het was elke keer rustig toen ik er was. Catering OK en prima lounge stoelen die over het veld uitkijken. En ja BCN is misschien wel een van de beste in Europa maar ook hier, als het erg druk is wordt het toch snel minder leuk.

11. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Menno vindt dit leuk.
  12. petercs

petercs Blue Tier

Leuk Bevonden:
    261
    Trofeepunten:
    63
    PER-CDG codeshare is inderdaad nieuw. PER-SIN is sinds paar jaren codeshare (AF9669 en KL4885). Als FB platinum krijg je meestaal extra aandacht/purser welcome na het boarden

finsdeflyer vindt dit leuk.
  13. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    348
    Iemand ervaring met FB miles ontvangen voor huur met Hertz? Momenteel loopt er een aktie voor 20 miles per euro, waardoor ik zit te kijken of ik mijn boeking zal annuleren en opnieuw plaatsen of niet.
    Als ik echter mijn boeking bekijk die in een tijdje geleden heb geboekt (dus voor de actie) zie ik dat ik bijna 102K punten zou verdienen met een boeking van EUR 521. Wat is jullie ervaring, worden de miles gestort zoals aangegeven of is dit een IT-issue met de website.

14. Maarten_22

Maarten_22 Silver Tier

Leuk Bevonden:
    209
    Trofeepunten:
    268
    10.2k bedoel je denk ik? Annuleren en opnieuw boeken zou geen probleem moeten zijn.

15. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    348
    Nee 102K, er staat toch echt 102K in de reservering. Vandaar mijn vraag of mensen hier ervaring mee hebben want dit lijkt een IT-foutje te zijn maar weet niet hoe FB hier mee omgaat. Boeking is in Taiwanese dollars, dus denk dat het in de omrekening zit.

16. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Ik wil mijn FB gold status graag behouden, ik heb nog even de tijd om 90XP te halen dat heb ik namelijk nodig om mijn status te behalen.
    Iemand nog goede deals gevonden waarmee ik mijn XP teller kan laten rinkelen?

Zijn er overigens nog manieren om extra XP punten te sparen zonder te vliegen? m.u.v. de American Express kaart.

17. TheFlyingDutchboy

TheFlyingDutchboy Gold Member

Leuk Bevonden:
    2.013
    Trofeepunten:
    708
    Een Air France Discount Pass kopen.

18. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.952
    Trofeepunten:
    428
    Iemand ervaring met een eu261 claim als je je treinreis hebt gemist door een vertraagde vlucht (XXX-AMS-ZWE) Ben nu op een trein 13 uur later gezet. In dit geval heeft het dus niks met Eurostar te maken maar volledig op het conto van een vertraagde KLM vlucht.

Vraag me af of KLM zo'n claim vergoed omdat er een trein in het spel is.

19. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    In januari kreeg ik niks. Zie onderstaand de reactie van KLM.
    .

Bijgevoegde bestanden:

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  20. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.952
    Trofeepunten:
    428
    Jammer. Ik ga m toch indienen, want het heeft mijns inziens niks met Eurostar te maken, ze bieden zelf zon krappe overstap aan bij KLM.
    En keuren ze m af, dan mag een claimtoko er werk van maken en het uitzoeken :)

Ruut vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina