Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Oscar

Oscar Newbie

Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    8
    Volgens mij gaat het alleen om AF piloten. Cabin crew is van KLM en er staat bij mij dat de vlucht uitgevoerd wordt door KL metal.

Enzo vindt dit leuk.
  2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Spannend hoor, die staking van KLM grondpersoneel. Ik zou woensdagavond terug moeten komen uit LIS. Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

Enzo vindt dit leuk.
  3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Ik vertrek in de ochtend. Maar lees dat ze pas om 14uur beginnen met staken dus ben benieuwd. Wil opzich wel later vertrekken voor 250 euro pp (eu261) ;)

Enzo vindt dit leuk.
  4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik zou om 23:30 uur weer terug zijn en heb alleen handbagage, dat zou er ook buiten moeten vallen toch? ;)

Staking is wel overmacht dus denk niet dat we compensatie krijgen :(

Enzo vindt dit leuk.
  5. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Nee is staking vanuit KLM, dus geen overmacht. Verkeersleiding oid is wel overmacht.

Dan1 en Enzo vinden dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik zie het! Nou dat is mooi verdiend dan :D

Ook nog extra nachtje in het hotel declareren. En eten en drinken. Kom maar door met die staking! :D

Enzo en Ruut vinden dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Ja prima toch :D

Enzo en Dan1 vinden dit leuk.
  8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Moet er wel bij zeggen dat mensen die staken, en een arbeidsconflict over de ruggen van betalende klanten uitvechten, een speciaal plekje in de hel verdienen :D

Eagle en Enzo vinden dit leuk.
  9. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    jvad en Enzo vinden dit leuk.
  10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Enzo vindt dit leuk.
  11. Enzo

Enzo Newbie

Leuk Bevonden:
    67
    Trofeepunten:
    18
    Annulering is ook binnen voor mijn vlucht van morgen naar Casablanca… omgeboekt zonder overleg naar zondagnacht aankomen om dan maandagochtend weer huiswaarts te keren. Fijne vakantie :mad:

12. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Zoals genoemd de compensatie krijg je wel, en hoewel je de vlucht om 19.30 hebt die in theorie om 23.30 moet aankomen wel buiten de staking valt, zal jouw vlucht wel ook naar Lissabon moeten vliegen, en dat doet ie rond een uur of 16.00, en dan is de staking volop bezig.

En het gaat niet alleen om de bagage, het gaat om het grondpersoneel, dus het is niet alleen dat er geen bagage heen kan, zonder grondpersoneel van de push-back truck ga je nergens heen.

Dus Europese vluchten die niet kunnen vertrekken komen ook niet terug, en hoewel in theorie de 15.30 vlucht uit Lissabon verlaat kan worden naar 19.30, die vertrekt namelijk uit Amsterdam nog voor 14.00 uur, dat betekent dat ook de bemanning een extra 4 uur moet wachten en dat past schemawijze ook niet zomaar in te passen.

Dus de verwachting is meer dat alle vluchten die niet in het genoemde tijdsvenster kunnen vertrekken of niet kunnen terkomen zullen worden geannulleerd om gestrande toestellen te voorkomen.

Hoewel vertraging vervelend is, kan ik in dit geval wel degelijk inkomen waarom men wil staken, we hebben het niet over een bod van KLM van 3,5% waar de vakbonden 3,8% willen, dan is staken wel wat zwaar qua drukmiddel, we hebben het hier over de werkgever die wilde vasthouden aan de nullijn.
    Tja pas nu is er wat beweging.dus het werkt wel.

13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    KLM is een commercieel bedrijf, geen overheidsinstelling waar het geld tegen de plinten aan klotst. Als het goed gaat met het bedrijf, dan is het vanzelfsprekend dat het personeel daarvan mag profiteren. Als het slecht gaat met het bedrijf, dan vind ik het niet gepast dat personeel om meer geld gaat vragen.

En, als ze dat niet krijgen, een staking organiseren die de toch al noodlijdende werkgever miljoenen euro's gaat kosten. Ik vraag me af of die vakbonden liever hun bedrijf failliet willen hebben om hun punt te maken.

Ze mogen blij zijn met een nullijn en baanbehoud, terwijl er eigenlijk veel harder gesneden zou moeten worden om het bedrijf weer gezond te krijgen. Wellicht geven ze met hun staking wel het laatste zetje voor een hardere lijn van kostenbesparingen. Kortom: niet heel slim. Slecht voor het imago van KLM. Goed nieuws voor de concurrenten.

Ruut en westi vinden dit leuk.
  14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
  15. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.951
    Trofeepunten:
    428
    Dan1 vindt dit leuk.
  16. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben een IHG man ;)

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Het gevolg gaat wel zijn meer onvrede. En dat zou ook wilde acties tot gevolg kunnen hebben.

En hoewel ik het met je eens ben dat er ‘uitdagingen’ voor KLM zijn mag dit ook weer niet ten koste gaan van 1 groep binnen de organisatie.
    Het vasthouden aan de nullijn maar andere onderdelen binnen de organisatie wel verhoging geven en hoger management zelfs bonussen komt niet goed over.

Ik begrijp best dat er een bonussysteem is als beloning voor behaalde resultaten want die heb ik zelf ook, maar dan wel in combinatie met iedereen een verbetering en niet alleen de tak die geld opbrengt.

r0n en Dan1 vinden dit leuk.
  18. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Stel, je lost ‘de ongelijkheid’ in het bedrijf op, herstructureert het loongebouw of versobert benefits voor groepen zoals vliegers. Wie gaan er dan als eerste stuiteren? Juist ja, de (andere) vakbonden.

De ‘kostenbesparingsmaatregelen’ die er nu zijn, zijn natuurlijk geen echte kostenbesparingsmaatregelen. Als de tent weer winstgevend moet zijn, dan moeten de kosten meer naar beneden. Met name non contributing costs.

Ik vraag mij daarom af in hoeverre ‘de duurzaamheidsambities’ en het willen zijn van ‘het beste jongetje/meisje/X van de klas’ ten aanzien van dit soort dingen die niets bijdragen aan de vliegoperatie en royalere regelingen voor personeel niet een verhogend effect heeft op de kosten. Wat ik wel weet is dat het nemen van zachte maatregelen alleen maar gaat leiden tot grotere kostenproblemen op langere termijn.

Ik ben het wel met je eens dat het esthetisch niet kies is als je jezelf als management royale bonussen toekent, terwijl je je personeel op de nullijn zet. Vaak zit dat juridisch echter complex in elkaar en liggen de beloningen van topbestuurders in Nederland laag als je dat vergelijkt met andere landen. Om over de exorbitante belastingen nog maar niet te spreken.

Ozzietukker vindt dit leuk.
  19. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    593
    Trofeepunten:
    123
    Wat wel leuk is van deze stakingen van grondpersoneel: toen ik op HQ werkte in Amstelveen, vielen alle kantoorbanen ook onder de CAO grondpersoneel. Dat betekende dus dat als bagagemedewerkers staakten voor hoger loon, wij daar ook van meeprofiteerden als het dan resulteerde in een hoger loon. :D

Ruut en Ozzietukker vinden dit leuk.
  20. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    542
    Trofeepunten:
    123
    Stakingen van het grondpersoneel? Ik zou beginnen met ze te korten op hun salarissen totdat ze gewoon hun werk op tijd uitvoeren. Afgelopen vrijdag uiteindelijk 2 uur vertraging.
    Vertrek was uur uitgesteld. Boarden zou beginnen. He, das gek. Geen personeel bij de gate.
    Uiteindelijk heb ik maar even met de platinum assistant gebeld. Na 10 minuten kwamen de dames aanwaggelen en vertrokken we met 2 uur vertraging. Ach ja. Ze verdienen zo weinig. Nou, als je het mij vraagt verdienen ze minder dan dat ze krijgen.

Dan1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina