Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    Wat ik mij afvraag, is er dan ook geen recht op verzorging? Want een trein 13 uur later, ik vermoed dat er dan ook een overnachting in zit, en wordt dan een dure grap als je helemaal geen rechten zou hebben maar wel door KLM je laatste trein hebt gemist.

cvr vindt dit leuk.
  2. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.953
    Trofeepunten:
    428
    Dat vraag ik me ook af. Ik kon gewoon thuis slapen uiteindelijk dus heb geen hotel hoeven boeken. Kreeg wel voucher van 15 euro via de app.

Overigens kwam ik er vandaag achter dat mn trein gisteren niet eens reed ivm stroomstoring bij Rotterdam en mn trein vanmorgen reed ook niet volgende de website van eurostar. Hier heb ik geen enkel bericht van klm over gehad en mn reis staat nu ook gewoon op voltooid...

3. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    348
    Ik kreeg vorig jaar toen mijn vlucht laat aankwam en ik mijn trein naar ZYR niet kon halen, en voor de trein van 2 uur later een ticket kreeg, een voucher in de app van KLM voor een consumptie. Dit was voor mij een totale verrassing. Het lijkt er dus op dat je wel recht op verzorging zou hebben als je de aansluiting met de trein mist door een vertraagde vlucht.

4. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.272
    Trofeepunten:
    408
    De trein reed hoogstwaarschijnlijk wel, maar vanaf Amsterdam, en dan via Utrecht.
    Toevallig had ik afgelopen zaterdag ook een trein segement geboekt, gelukkig had ik al snel door dat je naar Amsterdam moest om daar op te stappen en dat de Eurostar dus via de alternatieve route ging.
    Nu heb ik gelukkig vrij reizen bij de NS dus was het voor mij geen probleem om daar te komen, want ik vroeg mij wel af, het treinticket van de Eurostar was ook geldig op binnenlandse treinen, maar een KLM boardingpass, ik vraag mij af wat een NS medewerker daarvan zou gaan vinden bij controle.

Maar inderdaad in de KLM app stond wel vertraging maar verder niets over een ander opstapstation en ook geen mails of iets dergelijks gehad.
    Had wel fijn geweest voor passagiers die nu op het laatste moment op het treinstation er achter komen dat de trein niet gaat vanaf Schiphol.

5. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.953
    Trofeepunten:
    428
    Ja klopt maar dat moet je wel weten. Denk dat veel mensen de Eurostar app niet raadplegen.
    Overigens als ze mn eu261 claim afwijzen kan ik iig nog een paar tientjes aan een niet rijdende Eurostar claimen bij KLM ;)

6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Net retourtje Sicilië geboekt op KLM.be (want ik ben een gierige Hollander :D) voor €1000 (vrouw + kinderen)! Daar kon ik geen nee tegen zeggen. Eerste keer Italië, ook. Dan maar meteen goed doen.

Website alleen zo traag als ... Kon de reisprofielen niet laden, dus moest alles (namen en FB-nummers) alsnog zelf zitten intikken. Betalingsproces liep bijna vast, maar kreeg toch alle tickets en bevestigingen binnen. De website crasht echter regelmatig en ik zie niet overal in mijn boeking de FB-nummers staan, maar ze staan er dan weer wel als ik op de personen click. KLM.nl lijkt sneller. Ik krijg al meteen te zien of ik mijn reis niet wil upgraden naar business voor slechts 188k FB Miles. Eh, nee dank je ;)

Wel heel irritant dat online boeken bij KLM soms zo omslachtig verloopt en ik steeds opnieuw dezelfde gegevens moet invullen. Wel enorm veel zin in Sicilië! :cool:

Ruut vindt dit leuk.
  7. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.953
    Trofeepunten:
    428
    Ik heb deze optie echt nog nooit gezien in mijn boekingen terwijl ik het hier al regelmatig heb gelezen dat anderen deze optie wel krijgen.

8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Ik ben voor minder retour naar BKK gevlogen in WBC.

Ruut en michiel1 vinden dit leuk.
  9. jvad

jvad Newbie

Leuk Bevonden:
    36
    Trofeepunten:
    18
    Het is in mijn ervaring heel wispelturig en vooral bij long-haul vluchten. Heb voor de gein wel eens een keer of 10 op een dag de boeking geopend, en dan verscheen de optie tot upgraden maar ongeveer de helft van de tijd. En vaker via de website dan via de app.

10. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.953
    Trofeepunten:
    428
    Apart. De website kijken ik bijna nooit, toch eens doen af en toe :)

jvad vindt dit leuk.
  11. finsdeflyer

finsdeflyer Blue Tier

Leuk Bevonden:
    72
    Trofeepunten:
    28
    Ik heb ook het idee dat het niet eens aan een of ander algoritme ligt (de prijs uiteindelijk wel), maar ook omdat er gewoon een time-out plaatsvindt o.i.d. Bepaalde onderdelen van de app of website worden dan niet ingeladen, zo lijkt het.

jvad vindt dit leuk.
  12. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
  13. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    666
    Trofeepunten:
    348
    De stagiair, gezien het niveau, heeft een onderzoekje mogen doen en daar is voor marketingdoeleinden een leuk verhaaltje van gemaakt voor clickbait.

Dan1 vindt dit leuk.
  14. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Inderdaad. Het “”onderzoek”” wordt inmiddels op een aantal andere websites gedeeld. Ik denk dat de onderliggende data twijfelachtig, ‘at best’ is. Als het hun eigen data is, als claimwebsite, dan zouden ze dat moeten vermelden. Omdat dit geen goed beeld geeft van de daadwerkelijke verstoringen, omdat dit alleen maar hun eigen ‘klanten’ zijn die de website gebruiken.

15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    861
    Trofeepunten:
    143
    Heel interessant hoe De (Financiële) Telegraaf bericht over het nieuwe basic tarief van KLM:

https://archive.ph/S4md1

(Via web archive om de betaalmuur te omzeilen).

16. Gin_klm

Gin_klm Blue Tier

Leuk Bevonden:
    70
    Trofeepunten:
    28
    Als jullie een KLM award ticket annuleren, hoelang duurt het dan voordat jullie de miles en het geld terug hebben?

Afgelopen donderdag een ticket geannuleerd via de app maar kan 7-14 dagen duren volgens de medewerker. Telefonisch is het wel direct geregeld maar dit gaat nu niet meer aangezien ik al in de app geannuleerd heb

17. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Heeft iemand ervaring met de route met KLM/Delta airlines:
    AMS, ATL, CUR (overtap ATL ruim 20 uur)
    en CUR, ATL, AMS (overstap ATL 4 uur)
    Ik zie op Google Flights een mooie Business class prijs van € 2400 maar zelf nooit deze route gevlogen, zou tevens goed zijn voor mijn XP teller.
    ESTA is wel noodzakelijk heb ik al gelezen maar wellicht moet ik met nog meer rekening houden of raden jullie deze route juist af.

Al zie ik wel dit staan, wat voor mij ook nieuw is;
    Al vind ik op de Delta site niet echt staan of het een basic ticket is...

18. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.483
    Trofeepunten:
    558
    Mogelijk is ATL-CUR voor Delta wel domestic, dat moet je even checken. Het was ooit zo, maar ik weet niet of het nu nog zo is. Dat zou invloed kunnen hebben op je loungetoegang (als ATL-CUR de volgende kalenderdag is) en XPs.

Edit: het lijkt toch medium te zijn qua XP; ik heb voor AUA-JFK met Delta 5 XP gekregen.

Laatst bewerkt: 20 jul 2025
  19. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    28
    Dat zou toch vreemd zijn, sinds wanneer zou CUR onder de VS vallen?
    Hoe kan je dat checken? op de website van Delta kan je uberhaubt in het boekingsproces niet zien hoeveel XP je verdient alleen het aantal miles.

20. Tim82

Tim82 Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.538
    Trofeepunten:
    373
    Je kan ook de andere kant op, voor iets meer dan 1800 kan je business naar bv Jakarta met Saudia, heb je 108XP vanaf AMS.
    Of Johannesburg met Kenya airways voor 1876€, 90XP
    Of vanaf Oslo naar diverse steden in de VS/Canada voor rond de 1600€, zoals Miami, Atlanta, Toronto, Washington etc, meestal ook 90XP maar dan moet je eerst naar Oslo afreizen natuurlijk.

michiel1, Dan1 en NLAviation vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina