Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.167
    Trofeepunten:
    358
    Niet alle crew staat ook achter het betaalconcept, want dan hadden ze wel bij TUI gesolliciteerd…

Aan de andere kant het moet ook weer gewoon worden, dan weet de crew niet beter.
    Zelf zou ik graag zien dat frisdranken beschikbaar blijven, en wat ik al jaren niet begrijp, als je te ‘gierig’ bent om het hele blikje te geven en standaard een bekertje serveert waarom ga je dan niet over op serveren uit flessen op de routes waar je dat nu uit 0,33 blikjes doet voor de cola en cola zero net zoals je met de vruchtensappen doet…

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    587
    Trofeepunten:
    123
  3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.763
    Trofeepunten:
    428
    Paar weken terug getuige geweest van een (vermoedelijk) ipb'er die van de business class naar de premium eco mocht verhuizen net voor vertrek terwijl hij al aan z'n champagne zat.
    Een man achter me zat druk te bellen met KLM dat hij continu de seatmap heeft gecheckt voor vertrek en toen er een stoel in business vrij kwam kreeg niet hij (volgens het gesprek stond hij op de standby list bovenaan) maar een ipb'er deze stoel. Geen idee of het door handelen van de servicelijn kwam of door de purser maar vond het wel opvallend. Lullig voor die ipb'er maar wel terecht imo.

Urbanjazz, Daeni, FlyingFonz en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    587
    Trofeepunten:
    123

Mooi zo! Hoe reageerde de IPB’er in kwestie?

5. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.763
    Trofeepunten:
    428
    Kon ik niet helemaal goed zien, dus dat durf ik niet te zeggen. Maar van een business class bed aan het raam naar een stoel in het midden in een rij van 4, kan ik me wel voorstellen hoe hij zich voelde... :p

michiel1, Daeni en Ruut vinden dit leuk.
  6. rickbeerendonk

rickbeerendonk Blue Tier

Leuk Bevonden:
    158
    Trofeepunten:
    43
    Koop je een business class ticket krijg je deze e-mail. Lekker dan:

We are contacting you about your upcoming flight KL1207 from Amsterdam to Oslo.

On your flight, we will welcome you on board with coffee, tea, water and a snack, free of charge. Additionally, we are excited to offer you a selection of drinks, snacks, and meals for a fee.

On the paid menu, you will find a variety of products, such as a club sandwich, a salmon and egg wrap, and especially selected wines. All options will be available throughout the flight, except during take-off and landing. This way, you can decide whether and which drink, meal, or snack best suits you at every moment . You can pay with various credit and debit cards.
    The new temporary service results from our continuous efforts to listen to and act upon customer feedback. We hope that this test of offering more choice and control will enable you to customise and enjoy your journey even more.

Should you have any questions, please do not hesitate to reach out.

We are looking forward to welcoming you on board with us!

Kind regards,
    KLM Royal Dutch Airlines

Dan1, Ruut en Bijzonderetickets vinden dit leuk.
  7. cvr

cvr Blue Tier

Leuk Bevonden:
    64
    Trofeepunten:
    28
    Haha zal vast een foutje zijn. KLM en IT...

Afgelopen woensdag/donderdag deze leg heen/terug gevlogen. Zoals eerder geschreven voelt het allemaal nog wat onwennig aan bij de crew. Je krijgt eerst een stroopwafel en wat drinken en in de 2e ronde komen ze wat ongemakkelijk vragen of je iets van het menu wil bestellen.

BTW mbt KLM en IT, had ook nog de bus vanaf Eindhoven en vv geboekt. De bus werd gecancelled door KLM waarop ik vervolgens de bus zag rijden op de A2 die ochtend. Toch maar even gebeld met de Plat lijn, "ik zie dat enkel de Arnhem-Nijmegen bus niet meer bestaat maar dat het systeem vervolgens ook alle boekingen voor de Maastricht-Eindhoven bus heeft geannuleerd." Zucht...

De terugvlucht had 30 min vertraging waarop ik bij aankomst een appje kreeg dat mijn busverbinding was geannuleerd en dat ik was overgeboekt naar de bus van 10.00 de volgende morgen.

Al met al niet zo'n beste klantervaring deze week. Vlucht was trouwens prima en de crew ook.

Dan1 vindt dit leuk.
  8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    587
    Trofeepunten:
    123
    Nu weer in de kist om van LIS naar AMS te vliegen. Hoewel het vliegveld 20 minuten van de stad ligt, vond ik de incheck ervaring erg rommelig (eerste keer met mijn gezin hier, normaal alleen voor business en met handbagage).

Er was één grote rij en een rij om naar de SkyPriority te komen. Daarna werd de rij toch gesplitst. Incheckbalie ging anderhalf uur voor boarden open, iets wat je ook vaak in Spanje ziet (daar is het meen ik standaard twee uur). Vind het wel vreemd dat passagiers zo kort van tevoren door security gejaagd worden, ook vanuit het oogpunt van ‘omzet voor de luchthaven’. Bij grote drukte bij security kan ik mij voorstellen dat het krap kan zijn. Zeker omdat we vertrekken van S07, de evenknie van de D-pier van Schiphol. Zeker 15 minuten lopen.

Uiteindeljk maar 30 minuten in de ANA lounge gezeten, maar dat was prima om in te slaan voor de vlucht ;) Ik vind de ANA lounge niet fijn. Verbaas me er nog steeds over hoe slecht het eten daar is. Priority Pass mensen werden geweigerd vanwege de drukte. Er stond een aardige rij voor de deur van mensen die (kennelijk?) stonden te wachten of niet naar binnen mochten.

Nu de lucht in!

Laatst bewerkt: 1 mrt 2025
  9. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.167
    Trofeepunten:
    358
    Die ANA lounge heeft mijn bronwaterflesjes weg gedaan, dus er is nu nog minder reden om daar lang te blijven inderdaad.

Zit nu op een full service AIr France vlucht naar Lisboa, die zijn nog niet aan het testen…

FlyingFonz vindt dit leuk.
  10. theflyingrobman

theflyingrobman Blue Tier

Leuk Bevonden:
    606
    Trofeepunten:
    123
    Voor diegene die dit jaar nog naar Brazilië willen, er is een actie gaande voor het ontvangen van dubbele miles :)

https://pages.flyingblue-info.com/FB30_2XMiles_NL_0225/NL/

- U moet uw ticket(s) tussen 28 februari 2025 en 14 maart 2025 boeken.
    - U moet uw reis/reizen beginnen en voltooien tussen 1 maart 2025 en 1 september 2025 vóór 23:59 uur (lokale tijd en datum).

oops: ik zie nu net dat het ook op de IF voorpagina staat: https://insideflyer.nl/tijdelijk-dubbele-flying-blue-miles-op-vluchten-naar-brazilie/

11. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.763
    Trofeepunten:
    428
    Kan iemand mij uitleggen wat hier allemaal gebeurd qua kleuren en stoeltypen? o_O

Bijgevoegde bestanden:

MoonJ, michiel1, lloydje33 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Escape

Escape Blue Tier

Leuk Bevonden:
    38
    Trofeepunten:
    28
    Het IT systeem lijkt weer in de war

13. WHM

WHM Blue Tier

Leuk Bevonden:
    346
    Trofeepunten:
    63
    Oranje is een economy comfort stoel
    Paars is een front standard seat
    Geel is een exit row seat
    Blauw is een standard seat

Julian heeft wel vaker kuren

14. Robinho

Robinho Silver Member

Leuk Bevonden:
    354
    Trofeepunten:
    63
  15. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    333
    Trofeepunten:
    63
  16. RobertFB

RobertFB Silver Member

Leuk Bevonden:
    452
    Trofeepunten:
    63
    Het probleem zit in de dynamische prijzen - vooral op de transatlantische routes is het erg moeilijk een behoorlijke deal te krijgen. Ze hebben te veel Amerikanen gek gemaakt met credit card aanbiedingen zodat we misschien nog wel een deal vinden richting de US, maar thuis komen lastiger is. Overigens zijn er op dit moment ook erg weinig deals richting Azië te vinden.

FlyingBlob vindt dit leuk.
  17. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.265
    Trofeepunten:
    223
  18. Vliegende_Keep

Leuk Bevonden:
    2.763
    Trofeepunten:
    428
    Daar hebben ze "Archive Today" voor uitgevonden ;)

westi, FritsJ, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.817
    Trofeepunten:
    253
    Thnx

Vliegende_Keep vindt dit leuk.
  20. Nixxin

Nixxin Newbie

Leuk Bevonden:
    5