Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ruut

Ruut Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.108
    Trofeepunten:
    223
    Wel lullig voor die meneer naast je met P4L, die niets krijgt....

2. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.156
    Trofeepunten:
    358
    Ik weet niet wel bericht die gekregen heeft, misschien mag die 1 item kiezen….

Hoewel ik me dat eigenlijk niet kan voorstellen want dan wordt het wel een hele puzzel voor de cabin crew omdat p4l wat vaker op een vlucht voorkomt, over het algemeen niet zoveel ulti’s per vlucht.

Ben wel benieuwd hoe de crew hiermee om gaat, Transvertragia heeft dit al heel lang, dus hoop niet dat ze het wiel opnieuw hoeven uit te vinden.
    Ben ook benieuwd naar de animo, het is een relatief lange vlucht dus er moeten vast wat afnemers zijn.

Urbanjazz vindt dit leuk.
  3. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.264
    Trofeepunten:
    223
    Je mag hopen dat de crew weet wat Ulti betekent :D

4. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Als de proef een succes wordt en er dus geld mee te verdienen is verwacht ik dat het gratis broodje etc langzaam verdwijnt.

FlyingFonz vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.156
    Trofeepunten:
    358
    Uiteraard en de hoop is dat de feedback niet te negatief wordt zodat men het zo kan uitrollen of waar nodig nog bijschaven.
    Het broodje maakt mij niks uit maar een blikje fris binnen Europa vind ik persoonlijk fijn maar ik weiger sinds de vloeistofregels een blikje of flesje op de aiirport te kopen, voor €4.70 mogen ze die zelf opdrinken.

6. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    522
    Trofeepunten:
    123
    Gisteren nog op de luchthaven van Valencia flesje met halve liter gekoeld water gekocht. 1,20 euro. Dus het kan wel.

Ruut vindt dit leuk.
  7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.156
    Trofeepunten:
    358
    Nou de prijzen vallen me niet mee…

Bijgevoegde bestanden:

Urbanjazz, Enzo, Menno en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.743
    Trofeepunten:
    428
    Haal wel een lunchpakketje van Amex en gelukkig hebben onze Franse vrienden wel blikjes in de lounge.

rickbeerendonk, Dan1, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    964
    Trofeepunten:
    143
    Hoop echt dat iedereen op deze vluchten niks koopt zodat ze dit plan heel snel weggooien. Blijft weinig verschil meer over zo tussen een KLM en Easyjet. Behalve dat Easyjet tot nu toe bij mij vaker op tijd vertrekt, dan KLM.

Ruut en Thijs84 vinden dit leuk.
  10. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63

en waarschijnlijk goedkoper is ..

11. Menno

Menno Silver Member

Leuk Bevonden:
    517
    Trofeepunten:
    123
    Wat een prijzen! Ook weer niet helemáál uit de markt, maar het is wel een goede aanmoediging om niets te kopen. Die clubsandwich op een stokje, dat was de broodsnack in europa-business van KLM in 2018 naar Praag :).

Als het een succes blijkt – zou er ook iets van pre-booking gaan komen? Dan is het natuurlijk een stuk makkelijker om je platinum/P4L/Ulti een gratis drankje/broodje te serveren.

Enzo vindt dit leuk.
  12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.156
    Trofeepunten:
    358
    Er was niet heel veel Animo, van wat ik zag, liep naar het toilet na de 2de betaalde service waren er niet heel veel toehappets.
    De bemanning was het er ook niet mee eens, en gaf de tip schrijf naar KLM, en toen ze begonnen welkom bij de TUI service.

Meneer gold vond €3,75 teveel voor jus d’orange en liep te zwaaien met zijn status… maar de cabin crew kan er ook niets aan doen, wat ik wel goed vond is dat de eerste service een flesje thonon water en daarna keuze tussen koffie of thee met een stroopwafel is.

Daarnaast doordat ik nu tijdelijk? Iets mag kiezen was ik persoonlijk wel tevreden.

Bijgevoegde bestanden:

Urbanjazz, michiel1 en Enzo vinden dit leuk.
  13. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.264
    Trofeepunten:
    223
    Was het lekker, maw zou het het geld waard zijn als je ervoor moest betalen? Ik zag op je vorige foto's een bun met Beemster. Ik ben dan altijd bang dat dat weer zo'n half plakje kaas is, dus teveel brood en te weinig kaas.

Enzo vindt dit leuk.
  14. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.433
    Trofeepunten:
    508
    Hey, als KLM vergeleken wil worden met Ryanair, dan doen we dat toch even

(kon niet zo snel de hele menukaart uit 2025 online vinden, op https://inflightfeed.com/ staat wel een en ander)

Ruut en Pictor vinden dit leuk.
  15. dutchskies

dutchskies Blue Tier

Leuk Bevonden:
    196
    Trofeepunten:
    43
    Als platinum gewoon het standaard bericht ontvangen over mijn vlucht naar Porto, geen keuze voor gratis item.

Laatst bewerkt: 12 feb 2025
  16. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    764
    Trofeepunten:
    123
    Oef…. Ik cringe hier echt aan de andere kant van de wereld als ik dit lees.

17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.156
    Trofeepunten:
    358
    Nou de Platinum for Life (aan de bagagelabels te zien) aan het raam in de stoelrij van meneer gold mocht ook gratis wat drinken kiezen, dus dacht meneer Gold dat hij dat ook mocht, nou ja hij mocht dus wel kiezen maar moest wel betalen.
    Kan ik mij wel voorstellen dat je dan toch even de melding wil maken dat jij zelf ook een status hebt en dat je misschien ook 'recht' hebt, wat je normaliter al gratis kreeg.

Wel werden meneer PFL en ik voor de vlucht al geïnformeerd dat wij dus die keuze mochten maken omdat ze niet wisten of het gecommuniceerd was.

Nou was de zalm ei wrap waarvan ik vind dat de wrap een pannekoek was op zich wel te doen, maar ik kijk de volgende keer toch uit naar het broodje bal.
    Van de broodjes die je op de vlucht van Brussel naar Amsterdam in Business krijgt vindt ik er wel genoeg kaas op zitten, en voor die prijs verwacht ik wel een heel plakje.
    Over 3 weken mag ik nog een keer, ga ik kijken, mijn doel is om dan zowel heen als terug een andere selectie te maken.

Urbanjazz en westi vinden dit leuk.
  18. bernard

bernard Blue Tier

Leuk Bevonden:
    325
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het broodje bal vandaag geprobeerd en het ziet eruit voelt en smaakt als een shell broodje uit de koeling. Niet best dus. De Transavia sandwiches met gehakt zijn echt beter. Overigens de normale catering ( broodje kaas) is weg. Beetje water en een stropo daar moet je het mee doen. Schuurt wel met 450 euro voor een retourtje ec. Er waa overigens een enquete in de KLM kantine vandaag uitgevoerd door klm personeel 16 vragen over wat er verbeterd kan worden. Mijn conclusie was alles eruit 1 maand dicht en alles er nieuw in

Ready2Board en Dan1 vinden dit leuk.
  19. arjen05

arjen05 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.433
    Trofeepunten:
    508
    Ter verdediging van meneer gold: ik ken hem niet, maar hij kan dat goed al 15 jaar zijn en niet dit soort fora lezen. Communicatie van KLM is zeer summier. Mogelijk was op het moment van boeken dit nog een full service vlucht.

Gold vliegt best wel vaak, het is een status met priority, loungetoegang, gratis bagage etc. Je kunt elke skyteam lounge in de wereld binnenwandelen waar KLM niet eens vliegt, van Honolulu tot Auckland en daar gratis jus d'orange drinken.

Dan begrijp ik dat meneer gold verbaasd is dat hij EUR 3,75 moet afrekenen voor een jus d'orange aan boord van zijn 'eigen' KLM.

Urbanjazz en FlyingFonz vinden dit leuk.
  20. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.156
    Trofeepunten:
    358
    Je kreeg een mail vooraf, het werd aan boord ook verteld, en meneer Platinum (for life) kreeg wel een blikje cola dus ik snap het aangeven van gold ook, en inderdaad bij het boeken kon je nog niet weten dat dit een service a la Transavia zou zijn.

De volgende keer valt er ern blikje uit de lounge zo in zijn tas denk ik.

Ready2Board vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina