Hele diepe zucht. Waar ik al bang voor was is dus weer gebeurd: KLM snapt haar eigen Flying Blue programma weer niet.
lang verhaal kort: sinds december heeft AFKL een code share agreement met het Zuid Afrikaanse Airlink (4Z) waarbij EXPLICIET in het persbericht wordt genoemd
“Under this agreement, members of Flying Blue, the loyalty program of Air France-KLM will be able to earn miles on Air France and KLM-marketed flights operated by Airlink.”
Bekijk bijlage 8579
Nu is Engels niet mijn moedertaal, maar ik ben die taal toch machtig genoeg om te geloven dat hier volgens mij duidelijk staat dat deelnemers aan het Flying Blue loyaliteitsprogramma van Air France - KLM miles kunnen verdienen op vluchten van Airlink die ook een AF of KL vluchtnummer hebben.
Mijn vluchten hadden naast de Airlink vluchtnummers, ook de vluchtnummers KL4556 en KL4571. Dan lijkt ik toch aan de voorwaarden te voldoen, zou je zeggen.
Om er zeker van te zijn dat ik niet een nieuwe bril nodig heb en het echt goed gelezen had heb ik voor mijn vakantie nog even met de platinum lijn gebeld: “
Ja meneer, dat heeft u goed gezien. Waarschijnlijk omdat de overeenkomst nog zo nieuw is kan ik het nu nog niet toevoegen aan uw boeking/account maar als u uw boarding passen gewoon bewaard dan kunt u binnen 6 maanden na terugkomst uw Miles claimen”
Dus ik bel afgelopen maandag, daags na terugkomst en met de twee boarding passen in de hand, weer met de Platinumlijn:
“Nee meneer dat kan niet. Ik zie dat Airlink alleen een airline partner is en geen flying blue partner. U kunt dus geen Miles verdienen met deze vluchten”.
Ik heb eerst maar even een paar dagen gewacht om het stoom uit m’n oren te laten verdwijnen en zojuist maar weer een e-mail gestuurd via de Flying Blue website.
Het is toch om gek van te worden.
Klik om te vergroten...