Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Werkt de wifi alweer in de KLM lounge?

Zondag leek het er te zijn maar niemand kon inloggen….

2. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Vorige week kwam ik erachter dat je met een SkyPriority boardingpass door de fasttrack security op LIS kunt.

Weet iemand of dit ook op WAW kan?

3. Vliegende_Keep

Vliegende_Keep Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.751
    Trofeepunten:
    428
    Volgens de skyteam website kan het. Staat wel first/business bij maar de ervaring leert dat dit ook altijd geld voor elite plus.

https://www.skyteam.com/en/skypriority-page

Dan1 vindt dit leuk.
  4. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    767
    Trofeepunten:
    123
    Tip: check eerst hoe druk de priority lane is op WAW. Deze zit helemaal rechts weggestopt in de hoek. Ik ben er nu twee keer geweest en twee keer keer was er maar 1 rij open en was ik aanmerkelijk sneller geweest als ik de gewone economy rij had gekozen.

Ambtenaruh en Dan1 vinden dit leuk.
  5. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Dank! Ik ken 'em, ben vorig jaar bijna iedere maand in Warschau geweest voor werk :D

Vind de security screening op WAW überhaupt irritant en langzaam, met al de bakjes. Laptop eruit, etc. De extra screeining is gewoon nog een keer al je zooi door het zelfde poortje halen nadat ze je bagage openmaken.

Andere tip: ga ook nooit achter Indiërs staan als je haast hebt. Paar keer gezien dat die mensen zoveel bagage in handbagage mee probeerden te nemen dat ze wel vijf keer door de extra screening moesten. Mijn collega learned the hard way...

Laatst bewerkt: dinsdag om 06:44
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  6. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Dank! Ga het proberen (als ik haast heb en de normale rij te lang duurt).

7. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Lissabon is priority een must. Op Warsaw heb je trouwens 2 priority plekken, inderdaad helemaal rechts achterin maar ga je naar links is er nog eentje, die is ook voor crew maar voor de rest niemand, zelfs een moeilijk lopend oud omaatje mocht gewoon in de andere drukke economy klaploper rij aansluiten.

Dan1 vindt dit leuk.
  8. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Ik heb Lissabon tot voorkort altijd kunnen doen zonder priority. Pas met mijn gezin de eerste keer priority en toen ik twee weken erna een koffertje incheckte werd ik ook op de priority lane geattendeerd. Sindsdien ga ik daar nooit meer in de rij staan :D

Werkt Warschau priority gewoon door mijn boarding pass te scannen?

9. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Gewoon scannen van de boarding pass, er moet wel sky priority op staan anders werkt het niet.

Vind ik best knap want het is daar eigenlijk nooit rustig…

Dan1 vindt dit leuk.
  10. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Ik ben een zeer ervaren reiziger :cool: Maar ik hoor wat je zegt over LIS. Wat wij het meest irriteert daar is die ongelofelijk slechte ANA Lounge.

11. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.264
    Trofeepunten:
    223
    Nou ben ik een gewoontedier, dus loop automatisch naar rechts, maar ik wist niet eens dat er links er nog een is.

Jaren geleden was er nog 1 in de andere vertrekhal (eigenlijk tussen 1 en 2 in), maar die is destijds gesloten. Waar links zit die ander die jij bedoelt, in dezelfde hal of in de andere hal?

12. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Hoort bij de andere hal, vertrekhal 1 denk ik dan, en die is ook dichter bij de lounge.
    Het hangt er vanaf hoe ik aankom of ik links of rechts pak, rechts met de bus of auto, links met de trein omdat je daar dan langs komt.

westi vindt dit leuk.
  13. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Het werkt :) Ik sta nu in de FT-rij. Dit had ik eerder moeten weten!

Edit: mijn collega was sneller in de reguliere rij, met een kleine voorsprong. Zat te denken hoe ‘fast’ die fast track eigenlijk is…. :rolleyes:

Laatst bewerkt: donderdag om 14:04
  14. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Hangt ook van het moment van de dag af, in de middag valt het wel mee maar als er in de late ochtend in de zomer veel low cost maatschappijen vertrekken nou dan wil je de FT wel hoor.

15. Dan1

Dan1 Silver Member

Leuk Bevonden:
    585
    Trofeepunten:
    123
    Er werd een vent (Nederlander) geweigerd bij de FT. Poortje ging niet open Zei dat hij business vloog. De beveiliging/het leger wees naar het plaatje n zei: daar moet je aan voldoen. Wellicht dat dit niet voor alle airlines werkt?

16. JdV030

JdV030 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    527
    Trofeepunten:
    123
    lloydje33, Ozzietukker, Ruut en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Ozzietukker

Leuk Bevonden:
    2.161
    Trofeepunten:
    358
    Ik las het net en wilde dit ook plaatsen want ik merkte na 5 uur in de vlucht van 12 uur dat het toch wel hard is.
    Mag hopen eind september dat Air France het geregeld heeft voor mijnnvlucht in de a350 naar Bangkok.

Ruut vindt dit leuk.
  18. jorts

jorts Newbie

Leuk Bevonden:
    5
    Trofeepunten:
    3
    Zou zeker welkom zijn. Afgelopen week naar BKK geweest met AF in J. Viel mij op dat de stoel erg hard is in lie flat. Heb niet echt goed kunnen slapen.

19. westi

westi Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.264
    Trofeepunten:
    223
    Gevonden. Dat is idd de fast track die ooit jaren geleden werd gesloten. Gevoelsmatig zou ik zeggen dat deze sneller is dan de "reguliere" rechts in de hal aangezien er aan deze kant meer LCC's zitten. En idd dichter bij de lounge, ook wel prettig.

20. Godenzoon14

Godenzoon14 Silver Member

Leuk Bevonden:
    3.400
    Trofeepunten:
    508
    Ga je weer extralegale handelingen plegen met de lokale fauna in Pattaya?

Krabnov vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina