Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

1. Ambtenaruh

Ambtenaruh Silver Member

Leuk Bevonden:
    1.815
    Trofeepunten:
    253
    ik ben op de 31e jarig, nog nooit kans gezien om er gebruik van te maken :confused:

2. lloydje33

lloydje33 Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.552
    Trofeepunten:
    653
    De AF Discountpassen zijn weer in de aanbieding. Nu 20 XP voor €159 met Bluebiz of €194 zonder. upload_2025-4-4_20-39-51.png

Laatst bewerkt: vrijdag om 19:39
    Ambtenaruh en FlyingBlob vinden dit leuk.
  3. Karsten1993

Karsten1993 Blue Tier

Leuk Bevonden:
    273
    Trofeepunten:
    53
    Een paar weken geleden heeft ‘een vriend’ deze nog succesvol overgeslagen ;)

Robinho vindt dit leuk.
  4. FlyingBlob

FlyingBlob Blue Tier

Leuk Bevonden:
    768
    Trofeepunten:
    123
    159 euro is een leuke prijs. 194 niet echt waard.

Westjet heeft leuke economy tickets naar halifax voor amper 300 euro in de aanbieding. Helaas kun je bij hen wel flying blue miles maar geen XP verzamelen.

DirkOnTour vindt dit leuk.
  5. DirkOnTour

DirkOnTour Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    638
    Trofeepunten:
    348
    Westjet naar Halifax is wel met een 737 en weinig inclusief voor die prijs. Goedkoopste boekingsklasse levert volgens mij ook geen punten op bij FB.

6. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    965
    Trofeepunten:
    143
    Anderen die ook de PIN code niet in hun mail krijgen als je probeert in te loggen bij KL/AF/FB?

Sowieso super vervelend dat tegenwoordig als je je wachtwoord invult, je alsnog een verificatie code krijgt naar je e-mail. Maar nu kan ik dus helemaal niet inloggen.

7. Daandeluxe

Daandeluxe Blue Tier

Leuk Bevonden:
    112
    Trofeepunten:
    33
    Dat had ik inderdaad ook vaak, heel vervelend!
    Tegenwoordig gebruik ik een authenticator app, dat werkt gewoon altijd

MoonJ, Enzo, Zr40 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    28
    Ik weet niet of jullie het al gelezen hebben maar ik las zojuist dat KLM de Boeing 787-9 2x per week gaat inzetten op de route Amsterdam – St. Maarten – Georgetown – Amsterdam. https://www.aeroroutes.com/eng/250407-kl2q25sxmgeo Een goede ontwikkeling, nu Aruba/Bonaire nog al staat daar voorlopig echt nog de A330 gepland tevens Curaçao de hele maand juni de A330.

Maarten_22 vindt dit leuk.
  9. MoonJ

MoonJ Silver Member

Leuk Bevonden:
    965
    Trofeepunten:
    143
    Lijkt me dat in Juni een tweede dagelijkse vlucht naar Curacao met de A330 wordt uitgevoerd toch, niet de enige? Dat redden ze namelijk echt niet qua capaciteit dan

10. Ready2Board

Ready2Board Silver Member Premium Member

Leuk Bevonden:
    742
    Trofeepunten:
    348
    In het kader van de bezuinigingen.. KLM vliegt nu binnen Europa met 2 type toestellen. Omdat de Airbus veel meer stoelen heeft dan een 737 kost de schoonmaak ook meer tijd (en geld, mede vanwege een langere omdraaitijd). Echter, op alle buitenstations moet de schoonmaak van Airbus toestellen uitgevoerd worden in dezelfde tijd als een 737. Dus meer voor minder en dat gaat vaak niet samen. Dus wees niet verbaasd als je op de terugreis naar AMS straks hier en daar nog wat kruimels zit liggen in de Airbus cabine.

11. NLAviation

NLAviation Blue Tier

Leuk Bevonden:
    66
    Trofeepunten:
    28
    Voorlopig is het 1 vlucht van KLM met de A330 en geen 2 in juni.
    Meestal juli/augustus (schoolvakanties) zijn er wel meer vluchten naar CUR.
    Maar wellicht nu ook niet, Corendon is zelf gaan vliegen op Curaçao dus daardoor zal de vraag naar tickets bij KLM ook afnemen.
    A330 wordt niet voor niets in juni ingezet ipv de 777, zitten al veel minder stoelen in

12. Ozzietukker

Ozzietukker Silver Member

Leuk Bevonden:
    2.164
    Trofeepunten:
    358
    Volgens mij was dit een van de pijnpunten die vanuit de vakbonden naar voren gebracht werden dat dit onhaalbaar zou zijn.
    Het management heeft anders besloten, mede ook omdat de Airbus 321 toestellen niet altijd helemaal vol zitten en het daadwerkelijk aantal schoon te maken stoelen lager uitvalt.

Tijd zal het leren, want als cabinepersoneel kan je best wat 'vertragingen' veroorzaken door er op te staan om de schoonmaak goed te (laten) uitvoeren.
    Als dat teveel vertraging zorgt in de operatie kan het management gedwongen worden om acties te ondernemen.
    Aan de andere kant, de turn around tijd op Schiphol is wel altijd langer, waardoor daar meer tijd is voor een 'grondige' schoonmaak en pro-actief afval verzamelen tijdens de vlucht doet ook wonderen voor wat voor werk er bij de turn-around tijd is.

Deel Deze Pagina