Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
  2. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    Dit is even een mooie meevaller voor iedereen die XP gehamsterd heeft (tijdens de covid regelingen). Hele nette oplossing van AF/KL om op deze manier haar beleid aan te passen.

    Maar..... nu de rollover wordt aangepast maak ik mij wel zorgen over wat er met de kwalificatie eisen gaat gebeuren in de komende jaren.
     
  3. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Wat is je vrees dan?
     
  4. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Dat wordt een druk platinum for life event volgend jaar.
     
    Ambtenaruh, TimH, rickbeerendonk en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. theflyingrobman

    theflyingrobman Blue Tier

    Berichten:
    289
    Leuk Bevonden:
    541
    Trofeepunten:
    123
    @Mark020 Het lijkt mij niet onwaarschijnlijk dat uiteindelijk de vereiste voor Platinum dan/wel het verzamelen van XP veranderd in een negatieve manier.
     
  6. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    654
    Leuk Bevonden:
    1.259
    Trofeepunten:
    203
    Dat zou best eens kunnen, al zit er nog wel een jaar doorloop in. Mijn kwalificatiedatum is is 1 oktober, dus de omwisseling van surplus xp naar P4L-jaren zal als ik het goed lees voor mij pas per 1-11-2025 plaatsvinden waar ik op dat moment P4L zal worden.
     
  7. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Dat vrees ik al een tijd, maar er zijn tot op heden alleen maar meer mogelijkheden bijgekomen om XP te verzamelen (SAF, inruilen Miles, etc).
     
    FlyingBlob vindt dit leuk.
  8. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Ik begrijp geen snars van die mail. Mijn eerst volgende kwalificatie datum is 30-9-2024. Betekend dat mijn overgangsperiode dan pas 30-9-2025 ingaat? (En dus nog tot 30-9-2024 om een berg aan xp te sparen?)
     
  9. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Het is weer zover met de KLM app. Alle toekomstige vluchten weer verdwenen, historie klopt wel. Hoe dan....
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    De wijziging vanuit KLM is inderdaad best netjes, voor mij is het halen van 300XP nooit een issue, en net even gekeken, ik heb er kennelijk 2685 en met de jaren die ik al heb ben ik dus direct Platinum for Life.

    Voor leden die nu veel surplus hebben maar niet direct Platinum for Life worden moet men uiteindelijk wel blijven vliegen en kunnen niet de komende jaren minder vliegen, in dat opzicht is het een verslechtering, maar je bent de XP niet direct kwijt.

    Ik had eigenlijk een andere aanpassing verwacht dat men op een andere manier de Platinum (for Life) status zou willen berekenen op basis van spend en dat is voor veel passagiers veel lastiger te bereiken en zouden de gespaarde XP nutteloos zijn.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  11. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Welke wijziging ze ook mogen doorvoeren is het aantal XP dat je verdient als je binnen de USA vliegt. Een economy class vlucht van JFK naar HNL is 2XP, een vlucht van AMS naar BRU is 5 XP.
     
  12. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Het aantal Ultimates zal hierdoor denk ik wel aanzienlijk worden gereduceerd...
     
  13. Arno

    Arno Newbie

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    35
    Trofeepunten:
    18
    ben benieuwd hoe dat dan gaat met ultimate for life. volgens mij is dat als je in jaar 10 ook ultimate bent? als ik het zo lees ben ik volgens jaar sowieso for life ipv over 3 jaar
     
  14. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.859
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Waarom zou het aantal Ultimates worden gereduceerd?

    Je moet 900UXP sparen in een jaar, dat is fors meer dan 300 en je wordt niet zomaar even Ultimate.
    Of het moet zijn dat een groep die nu zoveel mogelijk vliegt om de XP binnen te hareken en in dat proces ook Ultimate wordt, maar omdat er geen x2 XP worden vergeven denk ik niet dat die groep heel groot is.
     
  15. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Nee Ultimate for life bestaat niet... je zal per 1 januari 2024 élk jaar 900 UXP moeten halen om Ultimate te blijven.
     
    beuse242 vindt dit leuk.
  16. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    De vraag die ik nog wel steeds heb .... platinum zou toch leuker worden? o_O Misschien maar eens aan de directie vragen als ik ze donderdag tegenkom op het Ultimate diner.
     
    FlyingBlob en Ready2Board vinden dit leuk.
  17. MVA20

    MVA20 Silver Member

    Berichten:
    805
    Leuk Bevonden:
    974
    Trofeepunten:
    123
    Ik denk dat ze er bij Air France-KLM alvast op inspelen dat het in de toekomst moeilijker wordt om veel te vliegen en dus bergen surplus XP te verzamelen.
     
  18. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Graag, heb er nog weinig van gemerkt..
     
    Menno vindt dit leuk.
  19. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    Het duiveltje zit in de volgorde bij de veranderingen:

    Stel je hebt 1190 XP als je nieuwe periode na 1-11-2024 begint, dan...

    ...doen ze:
    1190 XP = 300 XP voor het nieuwe jaar + 300 XP rollover + 300 XP voor 1 extra PLF jaar + 290 XP in de prullenbak.

    ...was dit gunstiger geweest:
    1190 XP = 300 XP voor het nieuwe jaar + 2x 300 XP voor 2 extra PLF jaren + 290 XP rollover.
     
  20. rickbeerendonk

    rickbeerendonk Blue Tier

    Berichten:
    205
    Leuk Bevonden:
    150
    Trofeepunten:
    43
    De Platinum groep wordt nu juist ietsje kleiner, dus minder noodzaak om het aantal XP voor Platinum te verhogen.
     

Deel Deze Pagina