Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Even een vraag voor een vriend:

    Geval is als volgt: deadline om zijn status te behouden is 31 oktober 2023, heeft nog 14 XP nodig en krijgt op 1 november 2023 nog 60 XP van de AMEX kaart. Eerst was deze bijschrijving jaarlijks eind oktober, door problemen met de creditcard meermaals een nieuwe gekregen. Helaas wel de bijschrijving van 60 XP verplaats naar nu dus 1 november. Enig idee of AMEX/FlyingBlue hierin wat kan betekenen?
     
  2. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Wel de ultieme manier om kosten te besparen, ze hoeven maar voor 20% van de passagiers mee te nemen, dus besparen ze op foodkosten en brandstofkosten. 2 vliegen in 1 klap.
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Dank voor je update. Nog enkele opmerkingen hieraan gerelateerd:

    Opmerkelijk dat daar klachten over komen, iemand die vaker vliegt vond die dingen waarschijnlijk verschrikkelijk, want er was geen zout uit te krijgen. Peper ging nog wel. Altijd vochtig van binnen en geklonterd. Openbreken was de enige optie. Wel leuk als collector's item, maar mocht je er een thuis hebben liggen, probeer er maar eens zout uit te schudden.
    Heb deze nog een keer gekregen op een vlucht in de goede oude tijd:
    upload_2023-10-26_21-55-57.png

    Dit is twee jaar geleden geprobeerd met de vegetarische hamburger, maar daar kwam zoveel kritiek op dat de gewone burger meteen is teruggehaald. Bijzonder dat nu de geruchten gaan dat ze weer vega gaan. Misschien toch een nieuwe koers.

    Dit gaat over ICA neem ik aan. Binnen Europa is het van hout en dat is echt een drama.

    Vorige week: KLM EU business:
    upload_2023-10-26_21-45-21.png
    En een dag later AF
    upload_2023-10-26_21-44-58.png

    Als je de tarieven ziet, mag daar wel gewoon bestek en een fatsoenlijk servet bij denk ik zo.

    En doordat mensen voor zichzelf beginnen (niet alleen als ZZP'er, ook in samenwerkingen) en laten inhuren door KL.
     
    SanderDekker, michiel1, Ruut en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Jammer, klein ding maar voelt zo goedkoop aan meteen.

    Ik zelf vind het alleen maar een voordeel. Ziet er "leuk" uit die klompjes maar waren niet handig in gebruik.

    Zelf geen vegetariër maar heb er niets tegen. Als het maar lekker is. Ik heb deze vega kroket nog niet gegeten maar ik ken geen oven vega kroket/bitterbal die lekker is op dit moment. Zoek dan iets anders, genoeg lekkere alternatieven.

    Zolang ze het maar niet een goedkope gevoel geven. Het wordt dan al snel plastic en dat moet je gewoon niet willen.
    Mensen betalen een hoop geld voor business class die uitstraling moet je wel bewaren.
     
    OllieD en arjen05 vinden dit leuk.
  5. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    1.260
    Trofeepunten:
    203
    Die proef met die vieze vega “hamburger” heeft in mijn herinnering toch wel minimaal een jaar geduurd. KLM is normaliter ook niet erg ontvankelijk voor klachten over het eten.

    Het vega gedram van klm stoort me wel. Ik heb geen moeite met vega producten, maar ben absoluut geen fan van producten met een nep vlees smaak. Maak er dan gewoon een kaasbroodje van ipv een nep kroket.
     
  6. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Dit herinner ik mij ook nog, en precies zoals Eagle al zei, deze proef heeft veel te lang geduurd. Kan nog goed bedenken hoe ik het de eerste keer probeerde, en bijna de gehele cabine het broodje liet liggen. Op de vervolgvluchten wilde gek genoeg bijna niemand meer de vega burger, wat natuurlijk resulteerde in een tekort aan de overige producten... ;) Ik heb ook niks tegen vega, maar geef dan inderdaad wat fatsoenlijks. Toen ik aangaf dat de vega kroket niet echt lekker was, kwamen ze aan met het welbekende kleffe broodje kaas, waarvoor ik vriendelijk heb bedankt. En vervolgens wel de gehele bemanning pizza's zien eten uit het kartonnen doosje die ze in de economy serveerden, maar helaas, deze waren op! Ik had dus pech o_O

    Klopt helemaal, over ICA. Heb vandaag vlucht gehad naar Barcelona en ook daar hierover gesproken, en de purser was het mij eens dat het bijzonder blijft dat Air France wel fatsoenlijk eten serveert en KLM zich er telkens "makkelijk" van af probeert te maken. Ook hier over gehad dat de purser steeds vaker signalen krijgt dat zakelijke reizigers KLM overslaan, simpelweg vanwege de extreem stijgende ticket prijzen en de tegenvallende kwaliteit. Ik gaf hier ook bij aan dat het natuurlijk niet alsmaar zo kan zijn dat de prijzen flink stijgen en de kwaliteit blijft dalen, wat jammer genoeg de laatste jaren wel het geval is bij KLM.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2023
  7. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Ook hier helemaal mee eens. Maar toch, je betaalt vaak een flinke prijs voor een BC ticket en dan heb ik eigenlijk geen zin dat een luchtvaartmaatschappij maar denkt voor mij te kunnen bepalen dat ik gewoon standaard vegetarisch ga eten. En ook over het tekort aan hamburgers vorige week, en het volgende onzin verhaal van de cabine medewerkers dat ze niet kunnen weten dat het zo gewild is, moet KLM misschien eens wakker worden.

    Ze kunnen precies zien hoeveel passagiers gemiddeld afgelopen tijd welk gerecht hebben besteld, als je ziet dat 1 bepaald gerecht zowat standaard op is op een bepaalde route dan pas je die hoeveelheid toch logischerwijs aan? Mijn buurman had pech, de hamburgers waren op, toen vroeg hij waarom ik het wel kreeg: "Uw buurman vliegt nou eenmaal meer en heeft daarom voorrang", dat is fijn, maar om vervolgens een baby, die 1 hap heeft genomen wel een hamburger te geven, is natuurlijk wel weer een bijzondere strategie.

    En wellicht een tip, wat menig airline al doet tegenwoordig: geef de keuze om van te voren al te selecteren wat je aan boord te eten krijgt. Weet je precies wat welke passagier wilt, hoef je niemand teleur te stellen en verminder je de food waste ook nog eens: is dat niet nog eens sustainable wat ze zo graag willen zijn? :)
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2023
  8. Eagle

    Eagle Silver Member

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    1.260
    Trofeepunten:
    203
    Precies, zelfs AirAsia heeft dit al jaren en ook bij AirFrance werkt het prima. Misschien zit er bij KLM toch nog iets van zelfkennis over de functionaliteit van hun IT systemen.

    KLM heeft inderdaad altijd de mond vol over sustainable, maar de food waste is door voedsel wat soms gewoon niet weg te krijgen is echt wel hoog. Ik verbaas me ook altijd over de samenstelling van de menu’s, op vluchten vanuit de Caribbean staat geregeld zalm op het menu die zeker weten niet lokaal gevangen kan zijn. Er is nog een hoop winst te halen zonder dat KLM de klant lastig hoeft te vallen met het vega gedram.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  9. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    "Geheime" tip, op intra-EU J, heeft KLM ALTIJD twee setjes metaal bestek aan boord, gewoon even vragen en dan is dat eigenlijk nooit een probleem ;)
     
    Ambtenaruh, lloydje33, westi en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
  11. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
    Check even in welke boekingsklasse je vlucht geboekt is. Dit is een letter die vaak in de e-mail van Air Europa staat. Vervolgens kun je checken of je vlucht in aanmerking komt voor XP en miles.
     
  12. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    O klasse bij UX geeft GEEN XP bij Flying Blue
     
    arjen05 vindt dit leuk.
  13. Roderik

    Roderik Newbie

    Berichten:
    51
    Leuk Bevonden:
    6
    Trofeepunten:
    8
    Dank!! Enig idee waar ik in het boekingsproces de boekingsklasse kan vinden? Ik zit nu te zoeken, maar zie op een aantal websites als ik de tickets wil boeken geen boekingsklasse staan (alleen business class)...
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Je kunt je prijs vergelijken op ITA Matrix, daar kun je de boekingsklasse vinden, of via Expedia.
     
  15. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Ach het klm eten was toch al nooit bijzonder, of het nou vegetarisch slecht is of niet-vegetarisch slecht. Gewoon invullen tijdens de gebruikelijke enquete waar ze niks mee doen
     
    Myr vindt dit leuk.
  16. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Dus ik eet al maanden voor niks yoghurt met een houten lepel....
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  17. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Vorige week inderdaad verpakt koud doekje gekregen. Verpakking is slecht open te krijgen. Magere vervanging van de warme doekjes, snap ook niet zo waarom, geeft weer meer afval ook.
     
  18. Rem76

    Rem76 Blue Tier

    Berichten:
    90
    Leuk Bevonden:
    132
    Trofeepunten:
    33
    Helaas al twee keer mogen meemaken op een terugvlucht naar AMS dat het bestek al gebruikt was op de heenvlucht. Purser zei dat inmiddels meer Biz passagiers dit weten...
     
  19. Myr

    Myr Newbie

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Inmiddels zo'n 14 jaar bij het Flying Blue programma, per 1 januari 2024 Platinum for Life.
    Waarom? Ik vloog/vlieg veel en veel bestemmingen die vertrokken vanuit A'dam. Inmiddels veel AF (met overstap op CDG, want steeds minder direct te boeken) en dus ook steeds minder KLM/AF (simpelweg; erg ontevreden......:()
     
  20. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    Mooi is dat. Na een aankondiging in een van de andere frequent flyer websites dat de award prijzen van Flying Blue omlaag zouden zijn gegaan nam bijna iedereen dit “nieuws” over. Nu blijkt het toch weer anders te zijn, als we tenminste Loyalty Lobby mogen geloven en zijn veel award prijzen weer omhoog gegaan. Blijft natuurlijk wel een feit dat Flying Blue dynamische prijzen hanteert, dus de prijzen blijven altijd een gok. Zie https://loyaltylobby.com/2023/10/28...reduces-then-raises-award-prices-by-up-to-67/
     

Deel Deze Pagina