Wijziging van de regels voor uw vluchten Flying Blue zorgt ervoor dat alle deelnemers op de hoogte blijven van de meest actuele informatie die eventueel op hen van toepassing is. We passen de regels van ons programma aan met betrekking tot het sparen van Miles en het verdienen van XP bij onze airline partners. Per 1 april 2024 worden XP en Elite-bonussen niet langer toegekend voor vluchten aangeboden en uitgevoerd door airline partners buiten SkyTeam. U blijft Miles en XP sparen op vluchten aangeboden en uitgevoerd door alle SkyTeam-partners, luchtvaartmaatschappijen die onderdeel zijn van Flying Blue (Transavia en Aircalin) en op vluchten die worden aangeboden onder Air Corsica (XK) en uitgevoerd door Air Corsica of Air France op routes tussen Paris-Orly en Corsica-luchthavens (Bastia, Figari, Ajaccio, Calvi). Alle vluchten die worden aangeboden en/of uitgevoerd door KLM en/of Air France (inclusief codeshare-vluchten die beginnen met een AF- of KL-vluchtnummer) blijven in aanmerking komen voor XP- en Elite-bonussen, zelfs wanneer deze vluchten worden uitgevoerd door airline partners die geen onderdeel zijn van de SkyTeam-alliantie. Hieronder leest u alles over de aankomende wijzigingen en krijgt u antwoord op al uw vragen: Wat zijn de gevolgen van de gewijzigde regels? Vanaf 1 april 2024 ontvangt u geen XP- en Elite-bonussen meer op vluchten die worden aangeboden en uitgevoerd door: Air Mauritius Chalair Aviation China Southern Airlines COPA Airlines GOL Japan Airlines Malaysia Airlines Qantas Twin Jet WestJet Wel blijft u XP- en Elite Miles-bonussen ontvangen voor elke in aanmerking komende vlucht die u neemt met KLM, Air France, Aircalin, Transavia (alleen van toepassing op het Plus- en Max-tarief), Air Corsica en onze SkyTeam-partners. U blijft ook XP- en Elite-bonussen ontvangen op codesharevluchten die door KLM of Air France worden aangeboden (vluchten die beginnen met een KL- of AF-vluchtnummer), zelfs als deze vluchten worden uitgevoerd door airline partners die geen deel uitmaken van de SkyTeam-alliantie.
Ik word vreselijk moe van de FB site. Die is namelijk weer eens aangepast en nu kan ik niet meer zoeken op het bedrijf waar ik miles wil sparen. Moest voor iemand een luchtje kopen en dan kies ik meestal tussen Notino of Parfumdreams. Het lukt mij niet om bedrijven te selecteren. Iemand een idee?
Yep, Daar ben ik nu op aan het zoeken. Kwa parfums ken ik alleen eerdergenoemde. Heb jij misschien nog een idee?
Prijzen zijn niet echt veel lager en je weet niet of je dan een nep-product krijgt. Daarnaast te weing miles... Heb slechte ervaringen met Amazon, en dat gaat dan vooral over de termijn van bezorging. Bol.com is dan een betere optie.
Ow jee, extra controle. Secondary Security Screening Selection. KLM vlucht naar JFK. Weet iemand waarom je geselecteerd wordt?
Ik heb het ook ooit eens gehad. Je meldt je bij de balie, je houdt een praatje met wat simpele vragen (wat is je reisdoel, waar verblijf je) en je gaat weer verder. Zou me er dus geen zorgen om maken
Net de check gehad. Ze controleren je handen, de koffer en dat is het. Ze gaven aan dat het random is.
Random volgens mij. Ik ga er van uit dat als je tsa pre/global entry hebt je daar van uitgezonderd bent.
Klopt is volledig willekeurig. Ik heb het een keer gehad. Moest toen ook aantonen dat mijn laptop werkte en dat ik hem kon opladen enz. De VS is paranoide als je het land in gaat, maar als je het land uitgaat boeit het ze weinig.
Helaas niet. Laatste keer dat ik naar JFK vloog waren bijna alle passagiers geselecteerd voor additionele screening. Was een gigantische bende.
De seat selector ziet er inderdaad stukken beter uit, en nu is de indeling ook veel beter zichtbaar. Onze komende vlucht ziet er bijvoorbeeld zo uit:
Je kunt weer miles kopen met tot wel 100% bonus miles. Alleen zijn ze echt heel duur. Ik heb eind vorig jaar een keer miles verdubbelaar + bonus gekocht. Toen had ik 13900 miles voor 167 euro. Dat was wel een goeie deal. Hopelijk komt die binnenkort ook weer eens langs
Op mijn vlucht van afgelopen week heb ik eens uitgebreid met cabinepersoneel en cockpit personeel gesproken over de ontwikkelingen bij KLM: Het ging dan voornamelijk over de service en het menu etc. De senior purser wist te vertellen dat de KLM langzaam overgaat van de nu nog warme doekjes die worden uitgedeeld voor het eten (in BC) richting koude doekjes gaat die je in een plastic verpakking krijgt. Deze krijg je nu ook nog maar 1x ipv de normale 2x gaf deze vriendelijke mevrouw aan. Verder is KLM inderdaad zoals velen weten gestopt het het serveren van zout en peper in de klompen, nu in een papieren zakje onder het mom van "verduurzaming". Cabine personeel vertelde dat ze hier afgelopen 3 weken zoveel klachten/vragen over hebben gekregen maar dat hoofdkantoor KLM er niks mee doet. Verder hebben ze/gaan ze de snacks die op de langere ICA vluchten worden geserveerd vanuit AMS veranderen naar volledig vegetarisch. Op onze vlucht bijvoorbeeld werd er een vegetarische kroket geserveerd ipv de vlees variant. Dit zal langzaam standaard beleid worden vertelde de SP'er. Ook verdwijnt het broodje hamburger als snack voor de landing, dit gaat wat uitgebreider worden en gezonder (moesten denken in de richting van een salade gaf zij als tip). Een aantal van deze veranderingen zal grotendeels worden ingevoerd vanaf de winter dienst regeling, en een aantal gedurende de komende periode. De SP vulde nog wel aan dat ze sinds kort aan de meeste passagiers vragen hoe de vegetarische snack variant is bevallen. Ze vertelde dat de feedback voornamelijk negatief was, en passagiers toch liever zelf willen kunnen beslissen of ze vegetarisch eten of niet. Blijkbaar zijn ze ook aan het kijken naar een alternatief voor de huidige vorken, messen, lepels en noem het maar op. Dit zou namelijk naar iets aangepast moeten worden van lichter materiaal. Ook even gesproken over de ombouw van de 777-300ER toestellen: de piloot vertelde dat de vernieuwing van de cabines vertraging oploopt door een tekort aan verschillende onderdelen en dat KLM Maintenance leeg begint te lopen doordat veel medewerkers met pensioen gaan en er weinig nieuwe aanwas binnenkomt. De huidige planning is dat eind Q1/begin Q2 de 777-300ER toestellen allemaal moeten zijn omgebouwd.