Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. 77W

    77W Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Wijziging van de regels voor uw vluchten
    Flying Blue zorgt ervoor dat alle deelnemers op de hoogte blijven van de meest actuele informatie die eventueel op hen van toepassing is. We passen de regels van ons programma aan met betrekking tot het sparen van Miles en het verdienen van XP bij onze airline partners.

    Per 1 april 2024 worden XP en Elite-bonussen niet langer toegekend voor vluchten aangeboden en uitgevoerd door airline partners buiten SkyTeam. U blijft Miles en XP sparen op vluchten aangeboden en uitgevoerd door alle SkyTeam-partners, luchtvaartmaatschappijen die onderdeel zijn van Flying Blue (Transavia en Aircalin) en op vluchten die worden aangeboden onder Air Corsica (XK) en uitgevoerd door Air Corsica of Air France op routes tussen Paris-Orly en Corsica-luchthavens (Bastia, Figari, Ajaccio, Calvi).

    Alle vluchten die worden aangeboden en/of uitgevoerd door KLM en/of Air France (inclusief codeshare-vluchten die beginnen met een AF- of KL-vluchtnummer) blijven in aanmerking komen voor XP- en Elite-bonussen, zelfs wanneer deze vluchten worden uitgevoerd door airline partners die geen onderdeel zijn van de SkyTeam-alliantie.

    Hieronder leest u alles over de aankomende wijzigingen en krijgt u antwoord op al uw vragen:

    Wat zijn de gevolgen van de gewijzigde regels?

    Vanaf 1 april 2024 ontvangt u geen XP- en Elite-bonussen meer op vluchten die worden aangeboden en uitgevoerd door:

    • Air Mauritius
    • Chalair Aviation
    • China Southern Airlines
    • COPA Airlines
    • GOL
    • Japan Airlines
    • Malaysia Airlines
    • Qantas
    • Twin Jet
    • WestJet
    Wel blijft u XP- en Elite Miles-bonussen ontvangen voor elke in aanmerking komende vlucht die u neemt met KLM, Air France, Aircalin, Transavia (alleen van toepassing op het Plus- en Max-tarief), Air Corsica en onze SkyTeam-partners. U blijft ook XP- en Elite-bonussen ontvangen op codesharevluchten die door KLM of Air France worden aangeboden (vluchten die beginnen met een KL- of AF-vluchtnummer), zelfs als deze vluchten worden uitgevoerd door airline partners die geen deel uitmaken van de SkyTeam-alliantie.
     
  2. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Ik word vreselijk moe van de FB site.

    Die is namelijk weer eens aangepast en nu kan ik niet meer zoeken op het bedrijf waar ik miles wil sparen. Moest voor iemand een luchtje kopen en dan kies ik meestal tussen Notino of Parfumdreams. Het lukt mij niet om bedrijven te selecteren.

    Iemand een idee?
     
  3. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Op de Earnonline kan ik nog wel zoeken. Had je die al geprobeerd?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  4. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Yep,

    Daar ben ik nu op aan het zoeken. Kwa parfums ken ik alleen eerdergenoemde.
    Heb jij misschien nog een idee?
     
  5. Brangeri

    Brangeri Blue Tier Premium Member

    Berichten:
    389
    Leuk Bevonden:
    254
    Trofeepunten:
    63
    Amazon?
     
    Ruut vindt dit leuk.
  6. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Bol.com
     
    Ruut vindt dit leuk.
  7. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Prijzen zijn niet echt veel lager en je weet niet of je dan een nep-product krijgt.
    Daarnaast te weing miles...

    Heb slechte ervaringen met Amazon, en dat gaat dan vooral over de termijn van bezorging. Bol.com is dan een betere optie.
     
  8. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Het viel mij zojuist op dat KLM nieuwe seat maps gebruikt.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    682
    Trofeepunten:
    123
    Ow jee, extra controle. Secondary Security Screening Selection. KLM vlucht naar JFK. Weet iemand waarom je geselecteerd wordt?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Ruut vindt dit leuk.
  10. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb het ook ooit eens gehad. Je meldt je bij de balie, je houdt een praatje met wat simpele vragen (wat is je reisdoel, waar verblijf je) en je gaat weer verder. Zou me er dus geen zorgen om maken :)
     
  11. Jack of all trades

    Jack of all trades Blue Tier

    Berichten:
    438
    Leuk Bevonden:
    682
    Trofeepunten:
    123
    Net de check gehad. Ze controleren je handen, de koffer en dat is het. Ze gaven aan dat het random is.
     
  12. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Random volgens mij. Ik ga er van uit dat als je tsa pre/global entry hebt je daar van uitgezonderd bent.
     
  13. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Klopt is volledig willekeurig. Ik heb het een keer gehad. Moest toen ook aantonen dat mijn laptop werkte en dat ik hem kon opladen enz.
    De VS is paranoide als je het land in gaat, maar als je het land uitgaat boeit het ze weinig.
     
  14. 77W

    77W Newbie

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    23
    Trofeepunten:
    3
    Helaas niet.

    Laatste keer dat ik naar JFK vloog waren bijna alle passagiers geselecteerd voor additionele screening. Was een gigantische bende.
     
  15. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Waar zie je dit?
    Online en in de app (iOS) kom ik het niet tegen....
     
  16. Hailstorm

    Hailstorm Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    De seat selector ziet er inderdaad stukken beter uit, en nu is de indeling ook veel beter zichtbaar. Onze komende vlucht ziet er bijvoorbeeld zo uit:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 26 okt 2023
  17. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    Je kunt weer miles kopen met tot wel 100% bonus miles. Alleen zijn ze echt heel duur. Ik heb eind vorig jaar een keer miles verdubbelaar + bonus gekocht. Toen had ik 13900 miles voor 167 euro. Dat was wel een goeie deal. Hopelijk komt die binnenkort ook weer eens langs :)
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    lijkt me een nulletje te weinig, anders waren ze wel heeeel duur;)
     
  19. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    nee geen foutje? Was dus geen goeie deal :(
     
  20. PieterMaurits

    PieterMaurits Blue Tier

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    155
    Trofeepunten:
    43
    Op mijn vlucht van afgelopen week heb ik eens uitgebreid met cabinepersoneel en cockpit personeel gesproken over de ontwikkelingen bij KLM:

    Het ging dan voornamelijk over de service en het menu etc. De senior purser wist te vertellen dat de KLM langzaam overgaat van de nu nog warme doekjes die worden uitgedeeld voor het eten (in BC) richting koude doekjes gaat die je in een plastic verpakking krijgt. Deze krijg je nu ook nog maar 1x ipv de normale 2x gaf deze vriendelijke mevrouw aan.

    Verder is KLM inderdaad zoals velen weten gestopt het het serveren van zout en peper in de klompen, nu in een papieren zakje onder het mom van "verduurzaming". Cabine personeel vertelde dat ze hier afgelopen 3 weken zoveel klachten/vragen over hebben gekregen maar dat hoofdkantoor KLM er niks mee doet.

    Verder hebben ze/gaan ze de snacks die op de langere ICA vluchten worden geserveerd vanuit AMS veranderen naar volledig vegetarisch. Op onze vlucht bijvoorbeeld werd er een vegetarische kroket geserveerd ipv de vlees variant. Dit zal langzaam standaard beleid worden vertelde de SP'er. Ook verdwijnt het broodje hamburger als snack voor de landing, dit gaat wat uitgebreider worden en gezonder (moesten denken in de richting van een salade gaf zij als tip). Een aantal van deze veranderingen zal grotendeels worden ingevoerd vanaf de winter dienst regeling, en een aantal gedurende de komende periode. De SP vulde nog wel aan dat ze sinds kort aan de meeste passagiers vragen hoe de vegetarische snack variant is bevallen. Ze vertelde dat de feedback voornamelijk negatief was, en passagiers toch liever zelf willen kunnen beslissen of ze vegetarisch eten of niet.

    Blijkbaar zijn ze ook aan het kijken naar een alternatief voor de huidige vorken, messen, lepels en noem het maar op. Dit zou namelijk naar iets aangepast moeten worden van lichter materiaal.

    Ook even gesproken over de ombouw van de 777-300ER toestellen: de piloot vertelde dat de vernieuwing van de cabines vertraging oploopt door een tekort aan verschillende onderdelen en dat KLM Maintenance leeg begint te lopen doordat veel medewerkers met pensioen gaan en er weinig nieuwe aanwas binnenkomt. De huidige planning is dat eind Q1/begin Q2 de 777-300ER toestellen allemaal moeten zijn omgebouwd.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina