Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Ik ben geen P4L (zou nog een paar jaar duren als ik het nastreef) maar merk zelf ook dat bepaalde verbindingen niet meer rechtstreeks aan te vliegen zijn of überhaupt niet meer realistisch zijn (nacht stop in Parijs). Het voelt voor mij alsof AF/KL heel erg aan focussen is op (noord-)Amerika en Zuid-Amerika maar het midden-oosten en (deels) Azië redelijk links laat liggen.
     
  2. Ready2Board

    Ready2Board Silver Member Premium Member

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    718
    Trofeepunten:
    348
    Neem aan dat je AMS-DUB aan het begin en eind apart boekt? Zo ja dan wel altijd risico op vertraging & annulering. Want dit wordt als 2 losse tickets gezien. Risico kun je beperken door dag eerder naar Dublin te gaan. Maar dan komt er weer een hotel bij.
     
  3. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Gerucht of aankomende teleurstelling?
    Bij FlyerTalk is er in het Ulti-topic een post geplaatst waarin geschreven wordt dat het beperken van de XP Rollover tot 300XP per jaar één dezer dagen aangekondigd zou kunnen worden. Dat zou voor veelvliegers een verschraling kunnen opleveren, zeker diegenen die de afgelopen jaren veel hebben gevlogen en door de verzamelde XP Platinum for Life al kunnen ruiken. Ben benieuwd, hopelijk blijft het bij een gerucht.

    Zou deze post dan weer relevant worden?
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2023
    beuse242 vindt dit leuk.
  4. ribruijn

    ribruijn Newbie

    Berichten:
    98
    Leuk Bevonden:
    48
    Trofeepunten:
    18
    Oeps. Heb ik net voor dat doel voor 924 Euro SAF bijgekocht om mijn XP saldo to boosten met P4L in het vooruitzicht.
    Dus (als dit waar zou zijn) mag je eigenlijk maar maximaal 600XP in je account hebben? 300 om status te behouden, en 300 als maximale rollover?
     
  5. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.783
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Maar als je dan aan je limiet zit qua rollover ga je toch lekker met een andere maatschappij vliegen? Lijkt me een vrij rare move van KL/AF dit, als dit waar is.
     
  6. RobertFB

    RobertFB Silver Member

    Berichten:
    811
    Leuk Bevonden:
    444
    Trofeepunten:
    63
    We waren er zelf al achter gekomen dat je nu ook First Class kan boeken bij verschillende maatschappijen, maar FB kondigt het nu officieel aan in een e-mail. Je kan First Class boeken bij Garuda, China Southern, en Xiamen Air.
     
  7. Menno

    Menno Silver Member

    Berichten:
    567
    Leuk Bevonden:
    461
    Trofeepunten:
    63
    Met het gerucht van een paar dagen geleden leek mij 1 november wel een datum dat er 'nieuws zou kunnen komen'. Maar laten we hopen dat wat er nu op de site staat (link) zo blijft :D
    Screenshot 2023-11-01 at 08.03.57.png
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  8. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Ligt het aan mij, of kan je niet meer kiezen uit welk soort ticketklasse je wilt bij een multi city boeking? Ik krijg niet meer de keuze te zien voor Light, Standard of Flex en kan zo dus ook niet meer de outbound in een andere cabine boeken als de inbound. Iemand anders die dit ook gemerkt heeft?
     
  9. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Net per mail ontvangen:

     
  10. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Ik heb net een e-mail ontvangen dus het schijnt te kloppen
     
  11. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Prima toch. Ik heb 1200XP. Dus 1 renewal, dan 1x 300XP meenemen en dan krijg ik 2 jaar richting Plat4life (nog 1 te gaan). Moet zeggen dat de overgang erg netjes geregeld is.
     
    beuse242, lloydje33, FlyingBlob en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb hem ook gehad, maar er staat voor XP-hunters zoals ik ook een geruststelling in:

    Maakt u zich geen zorgen als u op dit moment meer dan 300 XP op uw teller heeft staan. Tijdens de overgangsperiode van een jaar, ontvangt u voor elke 300 XP op uw teller die u boven het maximum van 300 XP zit, een jaar dat meetelt op uw Platinum for life-teller. Dit betekent dat u nog sneller in de buurt komt van Platinum for life.

    Elke 300 XP die dus per 1-11-24 op je teller staat, wordt omgezet naar 1 jaar dichtbij platinum for life. Enig nadeel is wel: je kan jezelf niet voor een paar jaar verzekeren van platinum... (ja, max 2 jaar, dus 2 x 300 XP).
     
    TheFlyingMarco vindt dit leuk.
  13. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ik zit in exact hetzelfde schuitje (1200+ XP). Nu loont het zelfs om nog even extra 300 XP binnen te halen, voor een extra jaar dichterbij plat.
     
    Menno en TheFlyingMarco vinden dit leuk.
  14. TheFlyingMarco

    TheFlyingMarco Newbie

    Berichten:
    68
    Leuk Bevonden:
    55
    Trofeepunten:
    18
    Ook mijn gedachte nog even een jaar extra pakken.
     
    Menno vindt dit leuk.
  15. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    En even voor de duidelijkheid. Het overgangsjaar is nu dus? Want per 1-11-24 mag je dus nog max 600 XP op je teller hebben.
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Op zich wel een nette regeling, het gaat eenieder die XP's spaart er uiteindelijk toch om de P4L status te behalen.

    Op deze manier vervallen de XP's niet en wordt de status eerder behaald.

    Ik heb mijn verjaring per 31-08, dus bij mij gaat het pas in op 31-08-2025? Dan kan ik nog even snel XP's scoren en per direct P4L te halen op die datum :D
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    When will the new surplus XP cap apply to me?

    The change will take place over 12 months starting on 1 November 2024, when members maintain or upgrade their status. If, for example, your new qualification period starts 1 January 2025, the new capping rules will apply for you as of 1 January 2025.


    Ik lees het dus als de eerste verjaring na 01-11-24
     
  18. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    ah okay, bij mij is dat 1-7, dus dan gaat het voor mij pas in op 1-7-25
     
  19. pw1979

    pw1979 Blue Tier

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    532
    Trofeepunten:
    123
    Probleem is wel als je 1199 XP hebt.

    300 gaat naar renewal
    300 naar volgend jaar
    300 levert 1 jaar plat4life op
    299... foetsie?
     
    MichaelNight en rickbeerendonk vinden dit leuk.
  20. Mark020

    Mark020 Blue Tier

    Berichten:
    382
    Leuk Bevonden:
    410
    Trofeepunten:
    63
    Ja ... daar lijkt het wel op. Je zou een redelijke miles buffer kunnen houden, waardoor je de XP die je tekort komt, kan kopen met 2.000 miles per 1 XP.
     

Deel Deze Pagina