Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    normaal gesproken kost het annuleren 50 EUR per stuk, maar zag hier berichten voorbij komen dat deze niet berekend zouden zijn laatste tijd.
     
  2. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Die promotie reward AMS>ARN is niet boekbaar. Hij floept naar april 2024 als je probeert te boeken en niet voor die prijs. Ik heb de vraag uitstaan bij FB chat..
     
  3. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    Antwoord andere browser proberen. Ligt het nu aan mij?? Hij werkt thuis niet en op werk niet
     
  4. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    En net de bevestging van KLM gekregen dat mijn status verlengd is. Ik moet zeggen: netjes!

    Dan een andere vraag: ik ben op zoek naar wat data puntjes voor gratis economy comfort stoelen binnen drie dagen voor vertrek op een vlucht binnen Europa. Dit is toch op basis van first come first serve? Met het risico dat er niets meer vrij is, als je te lang wacht? Wat zijn jullie ervaringen? Reserveren jullie een betaalde stoel of wachten jullie tot drie dagen voor vertrek en valt er nog iets te kiezen (ik realiseer me dat dit ook kan afhangen van de route natuurlijk).
     
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Vanaf 3 dagen voor vertrek komen er eventueel ook meer rijen beschikbaar, nu kan ik de EC direct bij het boeken selecteren, maar de ervaring leert 1 op de 35 vluchten er een keer geen rijen bijkomen, wat betekent dat de Business Klasse goed vol zit en de rij van EC niet naar voren kan.
    Alleen dan heb je kans dat er geen EC stoelen meer beschikbaar zijn, en ben je veroordeeld tot de stoelen voorin die je dan moet selecteren.

    Ligt ongetwijfeld aan de route, maandagochtend naar London City zal het aantal statushouders natuurlijk een stuk hoger zijn dan de laatste vlucht uit Warsaw op dinsdagavond.

    Ik zou gewoon de gok nemen, zelf kijk ik altijd 3 dagen voor vertrek of ik iets naar voren kan, want het kan zijn dat rij 6 op een 737 al helemaal gevuld is en als je naar voren gaat daardoor niet alle stoelen bezet worden en er een stoel naast je vrij blijft.
     
    charry en Dan1 vinden dit leuk.
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Dank! Dat verklaart inderdaad waarin ik de BC-rijen nu niet kan zien, maar tijdens check in wel. Ik ga de gok nemen. Betreffen twee avondvluchten AMS - ARN en ARN - AMS. De EC is nu nog helemaal leeg, vertrek over iets minder dan drie weken.
     
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Heb precies hetzelfde probleem gehad. Privé MacBook: nope. Werklaptop met Windhoos: yep.
     
  8. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Vlucht vanuit Kaapstad, kan ik aldaar aangeven dat de ingechekte bagage in Amsterdam op de band moet?
    [​IMG]

    Scheelt nl. 35k aan miles p.p.
     
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Even voor de duidelijkheid: je doet aan hidden city ticketing, je eindbestemming op je ticket is Brussel en je hebt een officiële connecting flight (als in: één ticket)?

    Indien ja, dan wordt je ruimbagage doorgelust naar je fornele eindbestemming. Conform je ticketvoorwaarden, die voorschrijven dat je alle delen van je vlucht moet voldoen. En dus ook je bagage.

    De oplossing is vliegen zonder ruimbagage en dan in Amsterdam uitstappen. Conform je ticketvoorwaarden mag dit echter niet. De vraag is of AF-KLM daar wat mee doet, want het is in tegenstelling tot je inbound flight lastig te handhaven. Dan ben je immers een no show en vervalt je ticket voor alle delen die daarna komen.

    In de VS is hier onlangs veel ophef over geweest, omdat sommige luchtvaartmaatschappijen hier nu streng tegen optreden. En frequent flyer statussen en/of miles intrekken.
     
    Robinho vindt dit leuk.
  10. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Okay dat klinkt als "onverstandig"..
    Helaas krijg ik nog niet de laatste leg als treinreis, want dan is het wel eenvoudig uiteraard.. Nog even doorzoeken dus!
     
  11. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Ja, in de trein krijg je je koffers mee voor het laatste stuk. Kun je niet bellen om te zien of je de treinreis kunt krijgen?
     
    Robinho vindt dit leuk.
  12. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Nog niet geboekt, maar als het zover is goed idee om te bellen!
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  13. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
  14. MichaelNight

    MichaelNight Silver Member

    Berichten:
    1.214
    Leuk Bevonden:
    1.597
    Trofeepunten:
    273
    AMS>ARN met miles promo werkt op niet een device zowel thuis als werk. Alle andere promos wel. De helpdesk kon alleen 9100 miles tripjes vinden. Ik kijk op CDG > ARN. Daar staat hij wel voor dat tarief. Kortom het staat fout op de FB site..Het moet CDG?ARN zijn en niet AMS. ik krijg dat de helpdesk echter niet aan hun verstand...
     
  15. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het probleem zit hier vooral in het niet kunnen krijgen van je bagage, omdat dit wordt gezien als tussenstop overdag en niet als nightstop waardoor je bagage naar de eindbestemming wordt doorgelabeld.
    Als je geen bagage mee hebt is er geen probleem, want KLM-AIR FRANCE doet in principe niet achteraf alsnog kosten incasseren, want er kunnen legio reden zijn dat je een vlucht niet neemt, je kan immers ook ziek geworden zijn, dat ze zich niet willen branden als een passagier dat doet.
    Wel kan het zijn dat als je een statushouder bent en je doet het vaker dat dit gevolgen kan hebben voor je FQTV status.
    Als je echter je bagage alsnog in Amsterdam wilt hebben kan dat wel, dan verstoor je het proces echter en moet je kosten betalen van iets van € 250-300 om de koffer in Amsterdam te krijgen.
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Vorige maand reisde ik samen met mijn vrouw (silver). 3 dagen voor vertrek waren en zo weinig EC stoelen over dat ik voor de zekerheid voor haar maar een EC stoel met miles geboekt heb. Ze zou het vast niet leuk gevonden hebben als ik op rij 4 zou zitten en zij op rij 17. ;)
     
  17. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Ik blijf het jammer vinden dat als je met 2 Platinums op een pnr vliegt je bijna altijd iemand er bij krijgt op de rij omdat je altijd de middelste stoel moet kiezen.

    Denk dat ik volgende keer gewoon lekker 2 boekingen ga maken en de aile en windowstoel dan kies.

    Hoe doen jullie dit als jullie met z'n tweeën vliegen?
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    C+D
     
  19. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Dat is wel een goede ja. En dan maar hopen dat er op AB en EF geen stellen zitten ;)
     
  20. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Maakt mij niet uit, heb je toch geen last van?
     

Deel Deze Pagina