Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Zijn de AF 787-9 toestellen nu uitgerust met de nieuwe Premium Economy zoals in de A350?
     
  2. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
    Nee, dit is nog de oude generatie Premium Economy.
     
  3. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Staan de 787 al op de planning om omgebouwd te worden?
     
  4. Gijs1

    Gijs1 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Ik heb een vraagje over het bagage regelement op een vlucht van KLM + Copa Airlines richting Midden-Amerika.

    Bij het boeken van een Economy light ticket wordt op de KLM website aangegeven dat er geen ruimbagage is inbegrepen (ondanks Platinum status bij KLM). Weet iemand of dit in de praktijk ook wordt gehandhaafd? Wat zijn anders typische bedragen die moeten worden bijbetaald?

    Ik heb ook Star Alliance Gold status, kan dit nog iets van invloed hebben gezien Copa lid is van deze alliantie?

    Alvast bedankt!
     
  5. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Als je hebt geboekt bij KL krijg je met plat satus altijd 1 stuks bagage vrij, die vrijstelling geldt dan ook bij Copa.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  6. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Op vluchten vanaf Schiphol is het mijn ervaring dat de bagage wordt gelabeld tot de eindbestemming (dus gaat dan ook gewoon mee met Copa). Terug dat er betaald moet worden voor het stukje met Copa. Dit is wel mijn ervaring van een aantal jaren geleden.
     
    Gijs1 vindt dit leuk.
  7. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik vloog 2 jaar geleden van CUR via Panama naar AMS. De 1e leg was met Copa en die namen gewoon mijn bagage aan zonder betaling, geheel volgens vrijstelling van KL.
     
    Gijs1 vindt dit leuk.
  8. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Checkvraag: Als fb platinum/skyteam elite plus heb je toch recht op 1 stuk ruimbagage bovenop de normale hoeveelheid, ook als je bijvoorbeeld met Delta in de VS vliegt?
    Wie kan dit bevestigen?
     
  9. FlyingBlob

    FlyingBlob Blue Tier

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    578
    Trofeepunten:
    123
    KLM app is vandaag geüpdatet naar versie 14. Ziet er iets anders uit, je FB status zie je nu absurd groot op de 'account' pagina. Lijkt wel sneller te laden en te reageren. iPad app is niets anders dan een opgerekte iPhone app geworden helaas.
     
  10. Gijs1

    Gijs1 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    30
    Trofeepunten:
    13
    Bedankt voor de reactie!
     
  11. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Deze route heb ik ook regelmatig gevlogen. Je krijgt dan (officieel) geen loungetoegang op CUR, tenzij je business reist. Dus die Copa-vluchten als eerste leg geven formeel geen loungetoegang op basis van status.
     
  12. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ik heb vorige week voor twee FB reward tickets naar Zuid Amerika geboekt voor 85k Miles en 143eu pp. Zojuist check ik of de tickets duurder zijn geworden en tot mijn verbazing is het omgekeerde van toepassing: 64k miles en hetzelfde bedrag in Euro's. Meteen contact opgenomen met de FB helpdesk: wordt afgewimpeld door een medewerker met het simpele antwoord dat de ticketprijzen nu eenmaal fluctueren (ook die van rewards tickets) en dat ik de tickets kan annuleren voor 50eu pp en daarna opnieuw kan boeken! Waarom betalen ze niet gewoon netjes het verschil terug. Is toch geen enkele moeite. Wat een flut service, echt zo fucking klaar met KLM! Iemand nog tips. Zit eraan te denken om met Airfrance te bellen. Heb het idee dat ze altijd net wat meer service verlenen.
     
    Ruut vindt dit leuk.
  13. Sokkenpop

    Sokkenpop Newbie

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    80
    Trofeepunten:
    18
    En vergeet niet: Heb je tekort punten om direct te boeken, dan duurt het een tijdje voordat je je punten terugkrijgt van de terugbetaling en dan is het weer duurder op het moment dat je de punten terug hebt. Zo kom je altijd in een cirkel terecht...
     
  14. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Amsterdam en Hailstorm vinden dit leuk.
  15. TheFlyingDutchboy

    TheFlyingDutchboy Gold Member

    Berichten:
    3.727
    Leuk Bevonden:
    1.958
    Trofeepunten:
    648
    Aan de telefoon doen ze dit gewoon instant.
     
  16. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    En jawel hoor: AF gebeld (duurde wel veel langer voordat ik iemand aan de lijn kreeg en een paar keer doorverbonden) en uiteindelijk super goed en meteen geholpen. Maar het belangrijkste: geen 2x 50eu hoeven te betalen!
     
    Ruut vindt dit leuk.
  17. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Klopt, deze had ik ook instant weer in mn account staan.
     
  18. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Vandaag gewoon weer al mijn boekingen verdwenen in de app. My trips helemaal leeg maar previous trips was er wel ook keurig ingelogd. Ik maak tegenwoordig maar een screenshot van mijn boardingcard je weet het maar nooit. Na ongeveer een uur was alles weer zichtbaar. Pfff
     
  19. JdV030

    JdV030 Blue Tier

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    493
    Trofeepunten:
    63
    Gelukkig kon ik vandaag mijn combinatie pas nog verlengen voor 299 euro. 40xp en 5000 fb voor 299 is echt een betere deal. Maar het ziet er nasr uit dat de combinatiepas niet meer wordt aangeboden.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Wees gewaarschuwd dat ondanks dat bagage misschien doorgelabeld wordt naar de eindbestemming, dit niet altijd automatisch betekent dat je bagage ook zonder tussenkomst op de eindbestemming op de band ligt.

    Ik heb regelmatig AMS-NBO-MYD gevlogen en ondanks dat de bagage naar MYD werd doorgelabeld, moesten wij toch altijd de bagage op NBO van de band halen en zélf naar de domestic terminal verslepen en daar wederom inchecken.
     

Deel Deze Pagina