Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. Daan3

    Daan3 Silver Member

    Berichten:
    1.653
    Leuk Bevonden:
    1.710
    Trofeepunten:
    523
    Dan kan je altijd de late vlucht nog nemen, maar 90 minuten zou voldoende moeten zijn. Overigens had je ook om een directe vlucht naar AMS kunnen vragen vanwege de onvrijwillige omboeking. Mits die er is natuurlijk.
     
  2. michiel1

    michiel1 Blue Tier

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    252
    Trofeepunten:
    63
    Voor zover ik mij herinner wordt er toch ook gevraagd de vervaldatum in te voeren? Maar goed, vette pech dus.
     
  3. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Weet iemand hier wat de mogelijkheden zijn om flying blue miles eventueel te gebruiken via Virgin flying club aangezien ze partners zijn? Eventueel te boeken via een customer care agent via klm/air france?

    Redemptions zijn namelijk via hun website veel aantrekkelijker dan via klm.nl :p(35.000 miles verschil voor exact dezelfde vlucht)
     
  4. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    Je kunt niet je FB miles omwisselen voor Virgin miles. Het zijn namelijk 2 verschillende programma's. Je kan wel je FB miles gebruiken voor Virgin vluchten.
     
  5. hollandje

    hollandje Blue Tier

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    161
    Trofeepunten:
    43
    Nee precies, had al zo'n vermoeden. Dacht dat er misschien nog wel ergens een omweg zat maar ben bang van niet
     
  6. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Dank voor je reactie! Interessant om te lezen hoe dit bij jou is gegaan. Ben benieuwd wat de uitkomst gaat zijn van mijn verzoek. In februari heb ik het bewijs van mij verlof meegestuurd, bijzonder dat nu alleen de geboorteakte volstaat of zelfs een geboortekaartje volstaat. Mijn jongste is inmiddels 1. Maar ook hier geldt: minder in het buitenland gewerkt.
     
  7. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63

    Bericht van FB:

    Geachte heer

    Bedankt voor uw bericht met betrekking tot Flying Blue status.


    Ik kan u niet onmiddellijk antwoorden, want ik moet eerst een aantal dingen uitzoeken.

    Bij voorbaat dank voor uw geduld.

    Voor nadere informatie kunt u contact met mij opnemen door deze e-mail te beantwoorden of naar de homepage van onze website flyingblue.com te gaan.


    Vandaag verloopt mijn status.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2023
  8. KieWie

    KieWie Blue Tier

    Berichten:
    307
    Leuk Bevonden:
    345
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb nul bewijs aangeleverd, nu ik erover nadenk. Wellicht dat ze het bestaan van mijn zoon hebben geverifieerd uit een boeking met het gezin, maar waarschijnlijk overschat ik nu de IT-capaciteiten ;)
    Ik hoop dat ze je blij gaan maken!
     
    Dan1 vindt dit leuk.
  9. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63
    Hoop het ook! Vind het maar een vaag, niet-transparant proces. De onderliggende rationele is mij in ieder geval niet duidelijk.
     
  10. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Ik denk dat er ook nog wel iets is op basis van vertrouwen zeker bij vaste klanten, en dat ben je uiteindelijk als je status hebt, dit zijn namelijk niet dingen die je verzint, net zoals bij het overlijden van personen, waarbij via de reguliere klantenservice mogelijk wat bewijsstukken moeten worden aangeleverd, maar waar men bij PA of Ultiservice dit echt niet nodig hebben.
     
  11. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Ff voor mijn informatie; als je een gekocht FB reward ticket annuleert, krijg je toch altijd de volledige miles + betaalde belastingen teruggestort?
     
  12. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Correct!
    Ik hoefde vorige maand ook geen 50 euro te betalen wat normaal gesproken wel moet als je annuleert.
     
  13. DuckDuck

    DuckDuck Blue Tier

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    285
    Trofeepunten:
    63
    Gaven ze nog een reden waarom je deze niet hoefde te betalen? Ik moest voor een Silver-status het reward ticket annuleren (zat al in het buitenland, moest eerder terug vanwege ziekte, kon alleen telefonisch en kon alleen annuleren en een nieuw ticket boeken) en daar werd €50 voor gerekend.
     
  14. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Nee geen reden, ik belde om een vlucht te annuleren, dat werd gedaan en verder zij ze ook niks over die 50 euro. Heb daar uiteraard ook niet om gevraagd ;)
     
  15. Dan1

    Dan1 Silver Member

    Berichten:
    640
    Leuk Bevonden:
    470
    Trofeepunten:
    63

    Vanochtend vroeg eens gekeken in de KLM app: mijn status lijkt verlengd te zijn tot en met augustus 2024, na het verminderen en toekennen van XP waardoor ik op mijn huidige status blijf. Wel is mijn XP-teller op nul gezet.

    Dus, hierbij een datapunt voor degenen die ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof en/of vaderschapsverlof (even voluit geschreven ten behoeve van de zoekmachines ;)) willen aanvragen bij Flying Blue voor het verlengen van hun status: het werkt! Onze zoon was in juni 2022 geboren, mijn status verliep 31 augustus 2023.
     
    Laatst bewerkt: 2 sep 2023
    Daan3, Escape, lloydje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. MXG1511

    MXG1511 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Dit jaar haal ik gold status voor 31/12/2023 dus ben ik het komende jaar dus gold en dan is mijn vraag ben je het jaar daarop dus vanaf 01/01/25 degradeer je dan naar silver eerst of meteen naar explorer
     
  17. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Als je goud haalt in bv november, ben je gold tot eind november 24. Haal je dan geen 180 XP, val je eerst terug naar silver en dan pas naar explorer.
     
  18. MXG1511

    MXG1511 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Okay duidelijk. Ik ben nu nog explore maar over een maand silver gaat er dan meteen 100xp vanaf of kan ik tot gold sparen tot einde van qualificatie? Of moet je dan weer nog extra 180xp sparen of is het gewoon 80 erbij ?
     
  19. Ruut

    Ruut Silver Member

    Berichten:
    1.209
    Leuk Bevonden:
    1.058
    Trofeepunten:
    223
    Er gaan er direct 100 vanaf, vervolgens 180 sparen voor gold.
     
  20. bob84

    bob84 Newbie

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    83
    Trofeepunten:
    18
    2 weken geleden 2 waard tickets geboekt, nu met de nieuwe promo waards deals zijn het aantal Miles minder. Kan ik de oude annuleren en weer opnieuw boeken zonder kosten?
     

Deel Deze Pagina