Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Nou, je zit er helemaal naast volgens de Chat agent...

    • Ik ga dat terug moeten draaien en dan de Miles en XP van uw originele boeking erin moeten zetten
      Assistent

      Als in; AMS-CPH-LHR vervalt dan?

    • Klopt
    • Want dat was niet uw originele boeking
    • Uw originele boeking was AMS-LCY


    • Klopt, maar dan was ik ook 6u eerder in Londen geweest ;-)
      maar ik ben eigenlijk zeker dat het niet 'of of, maar 'en en zou moeten zijn in dit geval
    • Nee u krijgt altijd de Miles en XP uitgekeerd van uw originele ticket
    • Als wij de vlucht hebben geannuleerd of hebben omgeboekt

    • Mét de XP's van de daadwerkelijk gevlogen vlucht toch, omdat het om een onvrijwillige omboeking gaat
    • Nee de Miles en de XP's van uw originele boeking.
     
  2. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Het lijkt mij dat je de miles krijgt van de originele boeking.

    Wat mij wel altijd gelukt is, is met mijn vrienden van Turkish om mijn ticketnummer aan boord al in te vullen voor de WIFI en dan krijg je netjes de miles bij Miles en More van Turkish bijgeschreven.
    En gezien de aantallen miles elke keer waren dat voor KLM geen goedkope tickets om mij over te boeken. (Er zijn natuurlijk wel tarieven onder elkaar, maar de boekingsklasse is altijd wel interessant voor double dipping).
     
  3. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Daar heb je volgens mij in ieder geval recht op. Dus als je bent omgeboekt naar een business ticket met 3 segmenten Skyteam, niet klagen, dan heb je mazzel, maar als je benadeeld bent, kun je aanspraak doen op je originele routing credits. Die vervangen dan je eventueel gecrediteerde XP en miles. Als je dan daarnaast nog iets krijgt van andere luchtvaartmaatschappijen, is dat mooi meegenomen.
     
  4. SvnKngs

    SvnKngs Silver Member

    Berichten:
    670
    Leuk Bevonden:
    845
    Trofeepunten:
    348
    Ik heb inmiddels in ieder geval voor CPH-LHR leg de miles bijgeschreven gekregen bij Miles & More. Tot mijn verbazing accepteerde het retroclaim systeem van M&M het KLM ticketnummer meteen, en was het binnen enkele seconden bijgeschreven.
     
    lloydje33 vindt dit leuk.
  5. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Is niet raar, is immers geboekt, en bij Turkish lukt het ook altijd, dus er zou geen reden mogen zijn dat het niet kan, het ticket is immers betaald.
     
  6. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Mij werd bij het inchecken gevraagd om of ik ook een *A nummer had, dan kon ik nl van de benefits van dat programma gebruik maken. Indien je geen status hebt, kan je fluiten naar je lounge toegang, ook al ben je FB platinum
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Andere mensen ook het probleem dat de app geen enkele boeking meer weergeeft en via web niet in te loggen is?
     
    ppt en Hailstorm vinden dit leuk.
  8. MXG1511

    MXG1511 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Hier ook last van. Miles teller staat ook ineens op 0
     
  9. Hailstorm

    Hailstorm Newbie

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    7
    Trofeepunten:
    3
    Alle systemen liggen weer eens 'plat', zowel bij KL als AF. Inloggen bij FB lukt ook niet momenteel.
     
  10. MXG1511

    MXG1511 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Ik heb het idee dat dit al de 3e keer is in twee weken.....
     
  11. MXG1511

    MXG1511 Newbie

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    18
    Trofeepunten:
    3
    Vandaag geboekt met Kenya Airways. Er stond alleen invoeren frequent flyer number. Verder kon je niet kiezen welk programma. Zal het systeem zelf gaan herkennen dat het een Flying Blue nummer is en geen nummer is van hun eigen nieuwe spaar programma Assante Rewards? Iemand hier enige ervaring mee ? Er staat wel KQ voor het nummer in mijn bevestiging....
    Zelf geen lid van Assante Rewards trouwens
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Oops!
    We can't seem to find the page you are looking for.

    ......
     
  13. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Zou je de treinreis BRU-AMS met een Reward BC ticket kunnen skippen zonder gedoe?
    Mag toch aannemen dat als je BC incheckt ze niet gaan vragen om je treinkaartjeo_O
     
  14. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
    Dat zou ik er niet op gokken. Andersom is het geen punt, maar op BRU-AMS moet je het kaartje laten stempelen heb ik begrepen.
     
    arjen05 en Robinho vinden dit leuk.
  15. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    Is toch tricky idd..
    Geen klein verschil nu, 3pax BC naar Toronto:
    BRU 195k miles
    AMS 391k miles
    Zelfde vlucht...zal wel weer wat mis gaan in het systeem..
     
    Ruut vindt dit leuk.
  16. arjen05

    arjen05 Silver Member

    Berichten:
    1.933
    Leuk Bevonden:
    3.375
    Trofeepunten:
    508
    Je hoeft de trein niet te nemen, maar je moet wel je treinticket in persoon (per passagier) afhalen in Brussel of Antwerpen. Zodra je ticket daar is geprint, kun je ook inchecken voor je vlucht, als het om een overstap in AMS gaat. Via CDG krijg je meteen je boarding pass voor vlucht + trein, dat is dan één boarding pass.
     
    Robinho vindt dit leuk.
  17. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Je kan vanaf Brussel Midi en Antwerpen via Amsterdam in sommige gevallen inderdaad inchecken zodra je het treinticket hebt afgehaald, maar niet altijd, en een boarding pas krijgen lukt niet, pas als je aan de balie hebt gemeld dan kan dat.

    Tegenwoordig gaat het controleren van de treintickets wel iets makkelijker omdat Thalys personeel deze tickets kan scannen en ze de 'airrail' passagiers ook om die reden ook benaderen is mijn ervaring. Zodra er gescand is dan kan KLM dat zien.
    Vroegâh moest je de conducteur echt opzoeken en dan aantonen dat je ticket gestempeld was.
     
  18. Kilian

    Kilian Silver Member

    Berichten:
    1.142
    Leuk Bevonden:
    398
    Trofeepunten:
    308
    Het is nu mogelijk om Air Miles in te wisselen voor Flying Blue miles. Per 50 Air Miles ontvang je 25 FB miles.
     
  19. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Ik ga al een aantal jaren meerdere malen naar de ABC eilanden op vakantie maar wat me opvalt is dat de standaard economy class tickets nu echt enorm duur zijn. Vele malen hoger dan andere jaren. 1200 euro is op dit moment niets, en dat voor het laagseizoen (september)

    meer mensen het idee dat tickets bij KLM op dit moment enorm hoog zijn?


    Is er al meer bekend over de nieuwe voordelen die zouden komen voor platinum Flying blue members?
     
  20. Deman23

    Deman23 Newbie

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    31
    Trofeepunten:
    18
    Iemand nog meer opgevallen dat vluchten via andere skyteam members niet meer in de KLM app toe te voegen zijn?
    Eerst kon ik vluchten van bijvoorbeeld Saudia of China airlines handmatig toevoegen in de KLM app met de boekingscode, maar dat pakt die niet meer helaas.
     

Deel Deze Pagina