Flying Blue (KL, AF, KQ, SB, RO)

Discussie in 'Air France KLM: Flying Blue' gestart door SVDH, 10 jul 2014.

  1. bernard

    bernard Blue Tier

    Berichten:
    299
    Leuk Bevonden:
    295
    Trofeepunten:
    63
    Ik heb echt geen idee of dat veel of weinig is maar ik denk wel dat het een onvoorstelbaar sterke groep mensen is. Veelvliegers, hoog inkomen/opleiding, uitgavepatroon enz. Ken de details niet maar lijkt me een smakelijk hapje waar veel geld in omgaat.
     
  2. Bjorn

    Bjorn Silver Member

    Berichten:
    532
    Leuk Bevonden:
    712
    Trofeepunten:
    123
    Promo Rewards van augustus. Europese bestemmingen worden ook met de maand minder. Dit keer helemaal geen business class.

    Screenshot 2023-08-01 at 09.41.43.png
     
    Bijzonderetickets vindt dit leuk.
  3. Bijzonderetickets

    Bijzonderetickets Silver Member

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    3.402
    Trofeepunten:
    483
    Gelet op het aantal miles zou PEK toch in J moeten zijn?
     
  4. Robinho

    Robinho Silver Member

    Berichten:
    624
    Leuk Bevonden:
    341
    Trofeepunten:
    63
    FB Rewards...tja...
    Heel het systeem is gewoon één drama....moet ongeveer na elke zoekopdracht de cookies wissen...Miles aantallen slaan nergens op...Expertflyer geeft bijna lege cabine en FB geeft hoogste Miles aantal....etc. etc.
    En dan sinds vandaag wel een nieuwere layout...alsof we daar blij van moeten worden..
     
  5. Urbanjazz

    Urbanjazz Silver Member

    Berichten:
    837
    Leuk Bevonden:
    2.571
    Trofeepunten:
    383
    Ze moeten Miles oppotten. Is beter voor de verkoop van het systeem aan die nieuwe partij.
     
    Ready2Board, RobertFB, MichaelNight en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. jpfr

    jpfr Blue Tier

    Berichten:
    153
    Leuk Bevonden:
    113
    Trofeepunten:
    43
    Het systeem is idd drama. Allereerst zijn de prijzen voor award tickets off de chart! Ik weet niet hen bij AFKLM bezielt, maar blijkbaar moeten de miles van hun Frequent Flyers snel op! Daarnaast ben ik de afgelopen dagen naar een FB award ticket aan het zoeken. Op de KLM website moet ik telkens opnieuw in- en uitloggen want na 1 zoektocht crasht de zoekfunctie. Ook zie ik geen miles prijzen voor de een serie dagen. Een kleine oplossing is de Airfrance app, deze lijkt nog het minst storingsgevoelig en geeft wel een duidelijk miles overzicht per dag.
     
  7. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Weet iemand of je ergens kan checken of je op een bepaald vliegveld, toegang hebt tot priority security met SkyPriority? Afgelopen weekend werd ik geweigerd bij BLL toen ik naar de priority rij wilde gaan want SkyPriority gold daar niet (geen idee welk loyaliteitsprogramma ze wel accepteren).

    Reis komende week naar Valencia, weet iemand of SkyPriority daar wel geldt voor Security?

    Die Privilege Style gewetleasede toestellen zijn trouwens wel echt bizar krap in beenruimte. De cabin crew daarentegen zijn oogpareltjes.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  8. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Op de skyteam website: https://www.skyteam.com/en/skypriority-page
     
    ErwinLansing en MoonJ vinden dit leuk.
  9. MoonJ

    MoonJ Silver Member

    Berichten:
    1.102
    Leuk Bevonden:
    955
    Trofeepunten:
    143
    Oh nooit opgevallen, thanks! Haha. Zie wel dat op de meeste airports, priority security alleen is voor First/Bizz passagiers. Jammer
     
  10. lloydje33

    lloydje33 Silver Member

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    2.458
    Trofeepunten:
    583
    VLC is ook alleen J only, en dat was nog met lief vragen want officieel helemaal niet.
     
    michiel1 vindt dit leuk.
  11. Vliegende_Keep

    Vliegende_Keep Silver Member

    Berichten:
    1.784
    Leuk Bevonden:
    2.620
    Trofeepunten:
    428
    Ja klopt maar betwijfel of dat klopt en dat niet gewoon skyteam elite moet zijn. Want even getest met LBA waar ik paar weken geleden door de prio security ging met een eco ticket en daarbij staat op de skyteam website ook alleen business class.

    Edit: als je AMS invult staat er ook alleen BC en first...
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2023
  12. Ozzietukker

    Ozzietukker Silver Member

    Berichten:
    1.860
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Trofeepunten:
    358
    Die tool klopt gewoon niet, want hij geeft inderdaad overal aan alleen voor Business Klasse passagiers, ook bij Barcelona, Warsaw die dedicated lanes hebben en waar mijn boarding pass gewoon werkt bij de priority rij.

    Of het klopt wel, maar doordat er Skypriority in de barcode is verwerkt kan de scanner op de luchthaven niet anders doen dan je toelaten...
     
  13. Thom

    Thom Newbie

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    43
    Trofeepunten:
    18
    Ik ben dit jaar meerdere keren door het priority filter gekomen op BLL (en VLC), allebei in Economy.
     
  14. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Inderdaad, BLL altijd gewoon fasttrack evenals VLC in Y.
     
  15. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Wat is jullie ervaring met Flying Blue Family? ik zit te twijfelen om dit aan te maken omdat je dan gratis miles naar iemand anders zijn account kan overzetten. maar zitten er ook nadelen aan? ik lees alleen voordelen maar is dat echt zo?
     
  16. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Tot nu toe alleen positieve ervaring, idd ivm overboeken van miles. Had er een paar tekort voor een reward ticket. Tijdens het gesprek met FB de miles overgeboekt en direct ticket kunnen boeken.
     
    ErwinLansing vindt dit leuk.
  17. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Okee! Maar je kan miles toch gewoon vanuit je account overzetten zover ik het begrijp op de FB/KLM website?
     
  18. westi

    westi Silver Member

    Berichten:
    1.406
    Leuk Bevonden:
    1.210
    Trofeepunten:
    223
    Ik was tekort door de bocht: ik heb zelf tijdens het gesprek de miles overgeboekt via de website. Ik wilde aangeven dat dit direct gedaan werd, zodat de dame van FB ze direct zag op mijn account.
     
  19. NLAviation

    NLAviation Blue Tier

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    56
    Trofeepunten:
    28
    Okee, dan ga ik het ook maar is activeren.. Mijn ouders hebben nog wel behoorlijk wat miles op hun FB account staan die we dan mooi kunnen overzetten.
     
  20. Godenzoon14

    Godenzoon14 Silver Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    3.317
    Trofeepunten:
    508
    Een Flying Blue family kan maar uit max 2 volwassenen (18+) bestaan.
     

Deel Deze Pagina